Znanje ili ocjene, pitanje je sad? Ako su na prvoj životnoj prekretnici pri upisu u srednju školu glavni adut samo ocjene, tada će roditelji i njihova djeca učiniti sve i pod svaku cijenu da postignu 5.0 ili barem da broj odličnih ocjena prevagne za odlični uspjeh na kraju razreda. Forsiranjem odličnih ocjena postigli smo nezdravu atmosferu i mišljenje da ako nisi odlikaš, “neuspješan” si. Ocjene su samo školski uspjeh, ne garantiraju uspjeh i sreću u životu. Za uspjeh u životu potrebno je puno više. Razumijevanje, primjena znanja, snalažljivost, zalaganje i strpljivost. Korona-kriza bacila je u sjenu poražavajuće rezultate PISA testa naših učenika. Rezultati objavljeni netom nakon iscrpljujućeg štrajka učitelja, početkom prosinca prošle godine pokazali su da se naši petnaestogodišnjaci u odnosu na vršnjake iz 78 zemalja svijeta nisu iskazali u čitalačkoj pismenosti, matematici i prirodoznanstvenim predmetima. Istodobno je pokazao značajan negativan trend u postignućima hrvatskih učenika u razdoblju od 12 godina otkako sudjelujemo u ovom istraživanju, prosječni rezultat smanjuje se u prosjeku za 5 bodova po trogodišnjem periodu.
Zašto nam se događa poplava petica i zašto one postaju mjerilo ispred znanja i bi li uvođenje najavljenih nacionalnih ispita kao uvod u malu maturu u osmom razredu, zaustavilo lov na petice, pitali smo Ružicu Pahor, učiteljicu matematike u OŠ Mursko Središće.
Cijelu temu možete pročitati u novom broju Međimurskih novina lkoje su u prodaji od petka, 9. rujna.