Međunarodni partneri dolaze na FOI u cilju izrade inovativne hibridne metodologije poučavanja!

Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu (FOI) zajedno s partnerima iz Finske, Španjolske i Portugala radi na razvoju i izradi inovativne hibridne metodologije poučavanja na fakultetima kako bi unaprijedili vještine visokoškolskih nastavnika te im ponudili resurse i alate za daljnji rad u nastavi. S tim ciljem će sljedećeg tjedna, 25. i 26. svibnja 2022., na FOI-ju u Varaždinu biti održan partnerski sastanak međunarodnog Erasmus+ projekta ‘eDESK: Digital and Entrepreneurial Skills for European Teachers in the COVID-19 World’, koji je inspiriran trenutnim (post)pandemijskim zahtjevima za prelazak na digitalno obrazovanje. Projekt vodi prof. dr. sc. Blaženka Divjak s FOI-ja.

Pandemija COVID-19 je fakultete diljem svijeta prebacila u online i hibridno učenje i poučavanje. Međutim, primjena širokog spektra digitalnih metodologija učenja i poučavanja u podlozi su suvremenog pristupa nastavi i cjeloživotnog učenja u vrijeme 4. industrijske revolucije. Kako bi se iskoristile prednosti takve nastave te umanjili rizici, projektni tim radi na razvoju podrške za visokoškolske nastavnike u razvoju digitalnih kompetencija i potrebnih alata za zanimljive i smislenije poučavanje i učenje. „Inovacije u nastavi na fakultetima trebaju biti pravilo, a ne izuzetak. Sve što smo naučili o online nastavi, prednostima i nedostacima, sada treba analizirati, unaprijediti i takve nove modele staviti u praksu. Ne mogu fakulteti u 21. stoljeću raditi na načine uvedene u 19. stoljeću. Sveučilišni profesori trebaju biti predvodnici u učenju i inovacijama, a ne kočničari razvoja“ – naglašava voditeljica eDesk tima na FOI-ju, prof. dr. sc. Blaženka Divjak.

Projekt e-DESK provodi se u suradnji pet institucija iz četiri zemlje EU: Međunarodnog poduzetničkog centra Santander (CISE, koordinator) i Sveučilišta Cantabria iz Španjolske, Tehnološkog Sveučilišta Lappeenranta-Lahti iz Finske, Sveučilišta Nova u Lisabonu iz Portugala te Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu iz Hrvatske. Cilj ovog partnerstva je visokoškolskim nastavnicima ponuditi inovativni model hibridnog obrazovnog programa te visokokvalitetne resurse i alate za primjenu adekvatnijih, ažurnijih i učinkovitijih metoda poučavanja u scenarijima poput pandemije. Posebnost ovog projekta su jedinstveni primjeri dobre prakse i trening za nastavnike, a inovativnost eDESK metodologije oslanja se na mogućnosti strateškog pristupa korištenju simultanog poučavanja uživo i digitalnog učenja. Rezultati projekta pridonijet će poboljšanju učinkovitosti programa visokog obrazovanja uz pomoć alata koji će nastavnicima omogućiti da steknu više vještina i da budu bolje pripremljeni za prilagodbu nastave i osiguravaju veću dostupnost i jednake mogućnosti studentima ne samo tijekom, već i nakon pandemije.

Kako bi otkrio ključne čimbenike uspjeha koji su već ugrađeni u hibridne obrazovne programe u različitim dijelovima svijeta, e-DESK partneri zajednički su rad započeli u ožujku 2021. godine identificiranjem najboljih međunarodnih praksi u multidisciplinarnom poduzetničkom obrazovanju korištenjem pristupa online i poučavanja (polu)uživo. Temeljem rezultata tih analiza i dodatnim zajedničkim radom partnera, projekt će rezultirati vodičem za nastavnike koji će uključivati primjere dobre prakse te prijedlog inovativne hibridne metodologije poučavanja i učenja.

Dodatno, kako bi približio ovu novu metodologiju nastavnicima e-DESK će osmisliti materijale za dodatno učenje koji će uključivati multimedijske alate, programske primjere, prijedloge za primjenu igara u nastavi i digitalne strategije, a sve će biti dostupno na otvorenim digitalnim platformama. Navedeni će rezultati biti razvijeni kao otvoreni i transferabilni, a s ciljem što lakše implementacije metodologije kako u različitim obrazovnim institucijama uključenima u projekt, tako i na drugim sveučilištima u Europi.

Nastavnici iz svih partnerskih ustanova, pa tako i 10 nastavnika s FOI-ja na čelu s voditeljicom prof. dr. sc. Blaženkom Divjak, imat će priliku prvi testirati navedene rezultate projekta u okviru međunarodnog treninga koji će biti održan od 4. do 7. srpnja 2022. godine na Sveučilištu Nova u Lisabonu.

Ovu ambicioznu inicijativu financira Europska komisija u okviru programa ERASMUS+ ukupnim iznosom od 230.000 EUR.

Više informacija o projektu dostupno je na web stranici https://edeskeurope.eu, a za sve dodatne informacije i izjave stojimo na raspolaganju na niže navedenim kontaktima.

Ostavi komentar