“Mrtvi” priključci i previsoki rubnici izazvali pravu bunu u Čehovcu!

Nakon godine dana novi asfalt u Čehovcu.

Radovi na glavnoj cesti kroz Čehovec su pri kraju, a mještani više neće živjeti kao da su u Africi jer u ovim ljetnim mjesecima vjetar nosi pijesak i prašinu na sve strane. To znači da su sve kanalizacijske cijevi i priključci postavljeni i da su u tijeku završni radovi.

Razlog dugog čekanja na asfalt je izvođenje kanalizacijskih radova u mjestu, koje ide više-manje prema planu, no za mještane se oteglo kao duga godina. No ne samo za njih. Svatko tko je autom slučajno ovih dana zalutao u Čehovec morao je voziti slalom kroz masu strojeva.

Ugovor o izvođenju radova na kanalizaciji Čehovca potpisan je 15. srpnja 2016. godine, a izvođač radova je zajednica ponuditelja u kojoj su TEGRA, Hidrotehnika Čakovec i Vodogradnja Varaždin.

Radove je ponešto usporilo oko četrdeset takozvanih “mrtvih” priključaka. Naime, prema kreditnim uvjetima koje postavlja EU, pa i naši zakonodavci, kad se ulica jednom asfaltira novim asfaltom, on se ne smije dirati od pet do sedam godina, a to u praksi znači da se ne smije prekopavati radi novih priključaka. I tu je nastao problem.

Komunalni odjel Grada Preloga je ustanovio da je potrebno izvesti još oko četrdeset priključaka za plin i vodu. Građani naime nisu podnijeli zahtjev, iako su bili više puta pozivani da ga podnesu, a razlozi su bili različiti.

Prema naši zakonskim propisima, zahtjev za priključak treba potpisati vlasnik kuće odnosno parcele, no što ako on to ne želi? Upravo se to na pojedinačnim razinama događalo i u Čehovcu, no to nije usamljen slučaj. U svakom mjestu gdje se događaju veliki radovi postoje slični problemi. Primjerice, vlasnik kuće živi u Njemačkoj, a u Čehovcu nije do kraja završio kuću koja godinama stoji prazna i baš ga briga za priključke.

S druge strane, nitko nikoga ne može prisiliti da podnese zahtjev za priključak ako ga ne želi, ljudi se boje novih troškova, iako su priključci bili besplatni. Na taj način Grad Prelog odnosno komunalci postaju nešto nalik taocima pojedinih građana, jer se ugovori ne mogu potpisati dok se ne definiraju priključci. Oni pak su potpisani prije početka radova. Tako teret “mrtvih” priključaka pada na sam Grad Prelog, odnosno sve građane.

Mještani potrgali rubnike jer su bili previsoki

Što se zadnjih mjeseci događalo u Čehovcu najbolje znaju sami mještani, a mještani i ratni vojni invalid

Mirko Blažeka
Mirko Blažek

, koji još nosi gelere u tijelu, kazuje: – Drago mi je da su radovi pri kraju, dugo smo čekali i konačno ćemo dočekati da Čehovec bude ljepši. Znam da je bilo raznih problema i da izvođačima nije bilo jednostavno sve riješiti. Pojedini mještani nisu htjeli priključke, pa je bilo dosta nagovaranja i uvjeravanja, ljudi se danas plaše novih nameta.
Naprimjer, dio građana loži na drva i zna da će i dalje ložiti na drva jer ima šume, a uvjeravaju ga da treba imati i plinski priključak kako se cesta ne bi prekopavala. Sad je u završnici radova dosta problema s nacrtima i visinama ceste i rubnika, nekim dvorištima su rubnici bili viši za gotovo pola metra i vlasnici su demonstrativno potrgali rubnike tako da su ih morali ponovno postavljati. Izvođači pak kažu da se ravnaju po nacrtima i da za svaku promjenu treba pitati projektanta. Zbog primjedbi građana dio rubnika ponovno je postavljan nakon dogovora s projektantima. Dio građana kaže da je možda bilo najbolje samo povući crtu na proširenom asfaltu umjesto rubnika, no to je stvar projektanta i ŽUC-a. Kažu da je sad teško naći mjesto za parking na strani gdje su rubnici, a tu primjedbu sam već više puta čuo i u drugim mjestima gdje se kopalo. Promijenjeno je i raskršće kod crkve u Čehovcu u i centru mjesta. Umjesto pod kosim kutom, sad je pod pravim, što je bolje za vozače, no problem je u tome što nema previše mjesta i treba paziti.
Koliko čujem, a gotovo svakog dana razgovaram s izvođačima radova, problemi su riješeni i za koji dan Čehovec će napokon dobiti asfalt u glavnoj ulici. Dio sporednih ulica već je asfaltiran. Ne znam kad će biti postavljene pješačke i biciklističke staze kroz mjesto, nadam se da će to ići mnogo brže.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE