13.9 C
Čakovec
Subota, 2 ožujka, 2024

Igor Šegović, ravnatelj Županijske bolnice Čakovec: Smanjili smo liste čekanja

Lista čekanja na oftalmološkoj poliklinici u mjesec dana je smanjena s 300 na 100 dana, uz dodatan rad liječnika koji su radili subotama i nedjeljama te popodnevima

Liste čekanja su kronični problem svih zdravstvenih sustava. Pojavljuju se u cijelom svijetu te su uzrok nezadovoljstva svih dionika zdravstvenog sustava. Ponekad se zna čuti da liste čekanja odgovaraju nekome pritom misleći na zdravstvene djelatnike. No, istina je da liste čekanja ne odgovaraju nikome, kaže Igor Šegović, dr. medicine i ravnatelj u ŽB Čakovec.

– S jedne strane su pacijenti kojima je u interesu što ranije obaviti preporučeni zahvat jer su zabrinuti za svoje zdravlje, a s druge su strane zdravstveni djelatnici koji bi najviše voljeli raditi u uvjetima gdje liste čekanja nema, nego da pacijent dođe od svog liječnika odmah do specijalista da mu se pruži zdravstvena zaštita. To bi bili idealni uvjeti za zbrinjavanje pacijenata i rada za djelatnike.

U protekle dvije i pol godine otkako sam ravnatelj Županijske bolnice Čakovec radimo na poboljšanju uvjeta rada za naše zdravstvene i nezdravstvene djelatnike te poboljšanju pružanja kvalitete usluge za pacijente. Mnoge smo ciljeve uspjeli ostvariti, otvorili neke rekonstruirane odjele, zaposlili nove djelatnike, ne samo liječnike i medicinske sestre već i logopede, socijalnog radnika, nutricionisticu, važan kadar s kojima Bolnica dobiva jednu dodatnu kvalitetu, kaže ravnatelj.

O tome kako je došlo do velike akcije smanjenja listi čekanja Šegović kaže: – Pohvaljujem inicijativu Ministarstva zdravstva koje je zajedno s osnivačima bolnica, u našem slučaju Međimurskom županijom i ravnateljima bolnica krenulo u projekt smanjenja listi čekanja. Mi smo taj projekt maksimalno ozbiljno shvatili te smo odmah krenuli u pripremanje i ostvarenje tog cilja.

Lov na nepotrebne preglede

Na listama čekanja je veliki broj pacijenata. Krenuli smo od pretraga za koje je lista čekanja bila i jeste veća od 270 dana. Ta granica je postavljena od Ministarstva zdravstva kao gornja dopuštena granica, naravno ne misleći da je to prihvatljiva razina čekanja, nego je težnja što manji broj dana čekanja.

Za početak smo uzeli pretrage za koje se čeka više od 270 dana: ultrazvuk srca, ergometrija, holter EKG-a, gastroskopija, kolonoskopija i color doppler krvnih žila. Izvadili smo i sve one pretrage na kojima je rizik da bi lista čekanja mogla ući u kritični period čekanja.

Potom smo odlučili nazvati sve ljude koji čekaju za gore navedene pretrage da vidimo koliko će ljudi zaista doći na pretragu, a tko neće. Poticaj za takvu odluku je bila svakodnevna povratna informacija od liječnika da im dnevno na pretrage ne dođu 3-4 naručena pacijenta ili ukupno gledajući oko 10 posto naručenih pacijenata. Na ta mjesta se taj dan moglo nazvati veliki broj pacijenata koji čekaju, a koji bi doista došli.

S jedne strane je bio cilj da na mjesta koja će se otvoriti prenaručimo one ljude koji duže čekaju, a s druge strane svaki neobavljen naručeni pregled je i financijski gubitak za bolnicu jer ne možemo naplatiti pregled koji se ne učini, a djelatnik npr. pola sata potom nema pacijenta, a mogao je odraditi pregled, objašnjava dr. Šegović.

Bolnica nema želju, a ni mogućnost kažnjavanja onih koji su naručeni, a na pregled ne dođu te nakon toga ti pacijenti se opet jave molbom da ih se ponovno naruči. Najčešći razlog nedolaska je bio ili da je pacijent zaboravio na termin ili je pretragu obavio negdje drugdje, jer nije mogao čekati predugi termin ili je u međuvremenu prestala postojati potreba za navedenom pretragom, a nekoliko pacijenata je preminulo.

– Za gore navedene pretrage ukupno smo kontaktirali 4800 pacijenata koji su na listi čekanja od čega je s liste čekanja maknuto 350 pacijenata, 3350 pacijenata je potvrdilo svoj termin dolaska, a do 1105 pacijenata nije uspjelo doći ni nakon 3 zvanja. Ovdje se radi o ogromnoj brojci od 1105 pacijenata do kojih je nemoguće doći i ako im damo termin za npr. tjedan-dva, mi ih o tome ne možemo obavijestiti jer nam se ne javljaju ili zbog promjene broja telefona ili su odselili ili postoji neki drugi nama nepoznat razlog. Ti su pacijenti na listi čekanja, a ako uzmete broj od 340 pacijenata koji su na listi čekanja za ergometriju, to produžava listu čekanja za oko 2-3 mjeseca, objašnjava situaciju ravnatelj Šegović.

Angažirali se i vikendom

– Na nekim radilištima kao što je oftalmološka poliklinika u mjesec dana je lista čekanja smanjena s 300 dana na 100 dana. Razlog tome je povećan dodatan rad liječnika koji su u dogovoru s upravom Bolnice dodatno radili subotama i nedjeljama te popodnevima.

Dodatnim radom i angažiranjem vanjskih suradnika na radilištima kardiologije i gastroenterologije smanjit ćemo liste čekanja za ultrazvuk srca, ergometriju, holter EKG-a, gastroskopiju i kolonoskopiju na zadovoljstvo naših pacijenata i djelatnika.

Moram dati primjer pretrage holter EKG-a koju sada radimo vikendom i odradi se subotom 9 te nedjeljom 9 pacijenata te je do kraja godine to 100 pacijenata više nego kada nismo radili vikendom. To naravno zahtijeva dodatan rad svih djelatnika, ali ovim putem moram zahvaliti svim našim djelatnicima koji to zaista rade s jednim ciljem, a to je da se ubrza pružanje zdravstvene usluge pacijentu, da pacijent brže dođe na red, kaže Šegović stavljajući u prvi red angažman liječnika.

– Najveći problem u svim bolnicama su pretrage color doppler krvnih žila. Na njih se najduže čeka u svim ustanovama zbog raznih razloga koji se moraju rješavati na različitim razinama. Na našoj razini smo nazvali sve ljude koji su bili na listi, 242 osobe su otkazale termin, povećali smo broj pregleda na način da se pretraga radi u popodnevnim satima, a nadamo se uskoro i vikendom te je na taj način broj dana smanjen za veliki period, završava ravnatelj o smanjenjima liste čekanja.

– Ima još puno dobrih primjera na kojima trenutno radimo poput Odjela neurologije i Odjela pedijatrije te svih onih koji daju sve od sebe da liste ne budu preduge. Odrađeni su i sastanci s predstavnicima primarne zdravstvene zaštite, s predstavnicima HZZO-a, posjetili su nas predstavnici Ministarstva. Moram napomenuti da u našu Bolnicu dolazi veliki broj pacijenata koji žele isključivo pregled naših specijalista ili se npr. neke pretrage u okolnim ustanovama ne rade, a mi ih kao vrijedni Međimurci odradimo i ne želimo se odreći nekih pretraga, nego našim pacijentima želimo pružiti što veći broj usluga da ne moraju tražiti pomoć u drugim ustanovama. Nadamo se da ćemo u ovom cilju uspjeti na obostrano zadovoljstvo, završava ravnatelj Igor Šegović, a mi se pridružujemo njegovim nadama.

– Ukupno smo kontaktirali 4800 pacijenata koji su na listi čekanja od čega je s liste čekanja maknuto 350 pacijenata, 3350 pacijenata je potvrdilo svoj termin dolaska, a do 1105 pacijenata nije uspjelo doći ni nakon 3 poziva.

Brojevi telefona na koje se možete javiti ako ste obavili pretragu ili ako se bilo što promijenilo vezano za dogovoreni termin pretrage:

+385 99 162 6558

+385 99 161 6633

+385 99 162 6559

+385 99 162 6557

Radnim danom od 8 do 14 sati

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

43,705FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE