Imaš pet, a znaš za tri!

Već nekoliko godina svjedoci smo poplave odlikaša u našim školama pa tako čak 42 posto učenika u Hrvatskoj osmi razred završava s odličnim uspjehom, uz napomenu da od tog broja njih 13 posto završava školu s prosjekom 5,0.

Da to nije realna slika znanja, već smo mnogo puta napominjali, a sada su to pokazali i rezultati nacionalnih ispita. Ispiti su provedeni prvi put, ove godine u njima je sudjelovala 81 osnovna škola. Od jeseni će se provoditi u svim osnovnim školama u zemlji.

U ispitima je sudjelovalo ukupno 4132 učenika iz svih dijelova Hrvatske. Iz tih se rezultata može iščitati da većina osmaša ima osnovnu razinu znanja iz hrvatskog, matematike, biologije, kemije i fizike, dok je postotak učenika koji su nacionalne testove riješili na naprednoj razini između 0,5 i 6,6 posto, ovisno o predmetu. Najveću razinu neznanja pokazali su u fizici, a najmanje ih naprednu razinu pokazuje u biologiji. Takvi su rezultati, ako uzmemo u obzir Gaussovu krivulju, normalna distribucija znanja, odnosno neznanja.

Nacionalni mediji pisali su da su nacionalni ispiti obračun s hiperinflacijom odlikaša. No, iza svega toga u stvari se krije loša obrazovna politika. Prema svim tim superodlikašima s početka priče ispada da smo naše osnovnoškolce naučili da uče za ocjene, a ne za znanje. Nakon što završe školu, nitko ih neće pitati koliko su imali  iz pojedinog predmeta, već znaju li i kako upotrebljavaju naučeno  znanje u praksi.

Pred kreatorima naše obrazovne politike i samog sustava sada je red da poprave tu iskrivljenu sliku koja se već godinama usađuje našoj djeci s poplavom petica. Ta je odgovornost na njima pa zato ih i plaćamo. Samo se nadam da ponovno neće biti kao u staroj izreci koja glasi: Trla baba lan da joj prođe dan… Jer svijet se dubinski promijenio, a može li to stići naše obrazovanje?

Ostavi komentar