Sindikat hrvatskih željezničara: Sustav je u kaosu, upitna je sigurnost putnika

Sindikat hrvatskih željezničara, nakon što njihova upozorenja Upravi HŽPP-a i resornom ministarstvu o sigurnosnim problemima nisu dala željeni rezultat, odlučio se obratiti javnosti priopćenjem kojeg prenosimo u cijelosti:

Već duže vrijeme upozoravamo Upravu HŽPP-a kao i resorno ministarstvo o sigurnosnim problemima tijekom prometovanja vlakova za prijevoz putnika. Naime, dugi niz godina svjedočimo ozbiljnoj degradaciji sigurnosnih postulata u cijelom sustavu, a kulminacija će se dogoditi u godinama koje dolaze ukoliko se problem ne riješi na adekvatan način.

Ono što posebno apostrofiramo je da sigurnost nema i ne smije imati cijenu!

Trenutno u cijelom sustavu vlada kaos, budući da za prijevoznike ne postoje nikakva ograničenja u smislu zaposjedanja vlaka adekvatnim brojem izvršnih radnika, a na mreži trenutno prometuje samo nacionalni operater. Možemo samo zamisliti što će donijeti liberalizacija tržišta u pogledu sigurnosti, a za očekivati je daljnje narušavanje, već ionako ozbiljno narušenih sigurnosnih protokola.

Budući da ne postoje nikakva ograničenja, željeznički operater na vlak koji u svom sastavu ima 12 vagona smije rasporediti samog jednog izvršnog radnika iz čega proizlazi da jedan izvršni radnik pod nadzorom ima vlak duljine 300 m. U slučajevima kada izvršni radnik
pod nadzorom ima veći broj vagona, otpremanje vlakova iz službenih mjesta, ulaz i izlaz putnika zaista predstavlja sigurnosni izazov i pitanje je dana kada će se dogoditi ozbiljnija nesreća. Navedena problematika još je izraženija kada vremenski uvjeti dodatno smanjuju
već ionako slabu vidljivost i preglednost.

Nama susjedne zemlje ozbiljno su shvatile ovaj problem, a njihovi ministarski pravilnici ograničavaju zaposjedanje vlaka osobljem, stoga je potrebno izmijeniti propise te jasno uvesti ograničenja u smislu broja praćenih vagona. Primjera radi, u Sloveniji postoji ograničenje na 4 praćena vagona.

Pored navedenoga ozbiljan sigurnosni izazov predstavljaju i motorne garniture. Naime, nacionalni prijevoznik često pokušava komparirati tramvaj i vlak te ih često stavlja pod isti nazivnik, a sve je češći slučaj da na vlakove koji prometuju kao motorne garniture uopće
ne raspoređuje izvršne radnike. Nerealno je vuči bilo kakve paralele sa tramvajem budući da vlakovi za prijevoz putnika na mreži prometuju brzinama i do 160 km/h, a prevoze veliki broj putnika.

Proteklih godina imali smo više slučajeva požara gdje su pojedini vlakovi koji su prevozili putnike u potpunosti izgorjeli, a upravo zahvaljujući brzim reakcijama izvršnih radnika prilikom evakuacije putnika iz vlakova izbjegnute su ozbiljnije katastrofe. Pored navedenoga problematika vlakova koji prometuju bez izvršnih radnika očituje se i prilikom ulaza i izlaza putnika, gdje ne postoji radnik koji će pomoći prilikom ulaska i izlaska iz vlaka maloj djeci, invalidnim osobama i osobama sa smanjenom pokretljivosti.

Uredba (EZ) 1371/2007 dodatno definira ulogu izvršnih radnika u svim vlakovima budući da su operateri u obvezi informirati putnike o uslugama u vlaku, službenim mjestima na pruzi, kašnjenju vlakova, priključnim vezama i sigurnosti, što naročito dolazi do izražaja za
vrijeme zatvora pojedinih dionica pruga gdje su vlakopratitelji dužni pravovremeno informirati putnike o prometnoj situaciji.

Novi niskopodni vlakovi također ne nude rješenja za obvezno informiranje sukladno odredbama Uredbe već samo omogućavaju najavu službenih mjesta, a sve ostale obvezne informacije i dalje pružaju radnici.

HŽPP za sada ignorira pojedina Rješenja HAKOM-a koji evidentno ukazuju na problem da operater ne provodi Uredbu iz čega proizlazi da je jedino rješenje raspoređivanje dovoljnog broja izvršnih radnika na sve vlakove za prijevoz putnika.

Upravu HŽPP-a godinama upozoravamo na sigurnosne probleme, a Državnom tajniku pri resornom ministarstvu uputili smo više dopisa u kojima upozoravamo na problematiku.

Nažalost, iz nama nepoznatih razloga, relevantni akteri u sustavu oglušuju se na naše napore da putem izmjene normativnih akata stvorimo preduvjete za siguran tijek željezničkog prometa.

Ovom prilikom želimo upoznati širu javnost, odnosno korisnike usluge prijevoza o sigurnosnim problemima u sustavu i našim nastojanjima da putem izmjene propisa podignemo razinu sigurnosti na adekvatnu razinu, na način da se osigura potrebni broj izvršnih radnika u svakom vlaku.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE