6.4 C
Čakovec
Subota, 20 travnja, 2024

Primijetili ste da su parfemi poskupjeli? Ono najgore tek dolazi

Je li prošlo vrijeme jeftinih parfema po policama parfumerija i svima voljenim akcijama?

U posljednjem valu poskupljenja općenito svih proizvoda u Hrvatskoj, a pogotovo onih osnovnih namirnica dolazi nam još jedan šok – poskupljenje parfema i kozmetike općenito. O potencijalnom poskupljenju parfema i kozmetike u Hrvatskoj govorim s gledišta proizvođača.

O čemu se radi?

Prije određenog vremena proizvođači parfema i kozmetike dobivali su redovito ažurirane cijene sirovina od kojih se parfemi proizvode jednom godišnje. Bili smo navikli na te cijene i znali smo točno koliko što košta.

Tada su proizvođači sirovina shvatili da je došlo do nekih manjih promjena na tržištu sirovina pa su ažurirali cijene otprilike svakih 6 mjeseci. Međutim vrlo brzo se ta promjena cijena skratila na rok od 3 mjeseca, dok se danas otprilike svaka 2 tjedna mijenjaju cijene sirovina na tržištu.

Sve je počelo ratom u Ukrajini

Bila je to kap koja je prelila čašu i kada smo svi mi proizvođači parfema diljem Europe shvatili da je taj događaj počeo mijenjati cijene sirovina.

Oni proizvođači koji se bave proizvodnjom privatnih brendova parfema od ideje do gotovog proizvoda tipa naše Hrvatske Parfemske Kuće posao im se znatno otežao jer je primjerice samo cijena kartona od kojih se proizvode kutijice skočio za 300%. Također cijene osnovnih baza porasle su za 100%, dok su sirovine poskupjele od 30 pa čak do 50%.

Sve je to utjecalo na porast cijene proizvodnje parfema te će kao krajnji rezultat parfemi postati skuplji nego su bili do sada.

Znači li to da ćemo prestati koristiti parfeme?

Naravno da ne. Maloprodajne cijene definiraju distributeri u dogovoru s maloprodajnim lancima. Siguran sam da će taj jedan cijeli krug biti razumni i da će se svatko od njih odreći dijela „kolača“, a sve kako ne bi došlo do znatnog povećanja cijena parfema na tržištu u Hrvatskoj.

Međutim mislim da je ipak došao kraj velikim akcijama na parfeme i općenito kozmetičke proizvode. Čak i uz minimalne marže koje određeni brend drži na svoje proizvode upravo zbog cijena sirovina potrebnih za proizvodnju čekaju nas neka nova vremena.

Postoji nekoliko opcija kako se cijene mogu zadržati na sadašnjima:

1. Proizvođači će smanjiti kvalitetu

Možda ste već zamijetili, ali došlo je kod pojedinih brendova do smanjivanja kvalitete sirovina. Pisali smo u tekstu O čemu ovisi postojanost parfema na koži o tome da se parfemi mogu proizvesti od različite kvalitete sirovina.

2. Brendovi će se odreći zarade

Vrlo teško, ali postoji mogućnost i za taj scenarij. Međutim, budimo realni. Brendovi će se vrlo teško odreći dijela zarade pogotovo kada se radi o mainstream brendovima.

3. Distributeri će smanjiti marže

Moguće. Uvoznici, zastupnici odnosno distributeri će sigurno morati smanjiti marže. O tome koliko zapravo zaista košta proizvodnja parfema pisali smo ovdje i možete slobodno „baciti oko“.

4. Maloprodajni lanci će sniziti cijene parfema

Čisto sumnjam. Iskreno, nije mi poznat brend koji je krenuo s jednom cijenom na tržište, a da je nakon nekog vremena smanjio cijene svojih proizvoda. Ovdje ne pričamo o akcijama i kampanjama, već o realnim cijenama parfema.

Bilo kako bilo, vrijeme će pokazati svoje. Siguran sam samo u jedno, a to je da ljudi neće prestati kupovati parfeme. Oni su dio naših života; dio naše svakodnevice i uz njih se osjećamo bolje.

Vaš parfumer, Tomek!

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE