Tomislav Vrbanec: Koliko košta jedan parfem u proizvodnji?

Svoj omiljeni parfem platili ste 500 kn i oduvijek ste željeli znati koliko on zapravo košta u proizvodnji? Donosim vam jedan vrlo detaljan pregled kako izgleda cijela priča.

Moderni svijet sve je samo ne logičan. Svjedoci smo “divljanja” cijena u skoro u svim segmentima, ali parfemi se ipak nekako drže. Kako je to moguće? Pisali smo već o kvaliteti parfema i kako prepoznati razliku između toaletne i parfemske vode te parfema. Danas ćemo objasniti kako to da su parfemi ostali “netaknuti” te koja je uistinu proizvodna cijena parfema.

Kako bismo bili što je moguće precizniji, moramo odrediti neke parametre. Tako ćemo uzeti za primjer parfem koji zadovoljava sljedeće kriterije:

– pripada skupini EDP
– relativno je poznat brend na tržištu
– u sastavu sadrži MEDIUM QUALITY sastojke (sastojke srednje kvalitete)
– može se kupiti u fizičkoj maloprodaji
– proizveden je za žensku publiku
– ima lijepo pakiranje (bočica, čep i kutijica)

E sada kada smo to riješili idemo se “baciti” na kalkulaciju cijena po stavkama. Parfem se kao gotov proizvod sastoji od nekoliko zasebnih proizvoda, a više o parfemima možete pronaći i na mojoj službenoj stranici www.tomislavvrbanec.com. Kako bi nam bilo lakše i brže izračunati kolika je proizvodna cijena parfema podijelit ćemo parfem na tri osnova dijela.

Primarna ambalaža
– bočica
– pumpica
– coller
– čep

Sekundarna ambalaža
– kutijica + uložak
– celofan
– transportne kutije

tekućina (parfem) – formulacija i dokumentacija

Cijena parfema – primarna ambalaža

Vrlo često finalna cijena proizvodnje parfema ovisi o ambalaži. Da! Dobro ste čuli. Ponekad je sama ambalaža skuplja od one tekućine (parfema) kojeg toliko silno volimo.

Nije identična situacija s brendom koji godišnje proizvodi 1 milijun primjeraka parfema i onom koji proizvodi 10.000 komada godišnje. Kako to mislim?

Proizvođači parfema ne proizvode ambalažu već ju kupuju od proizvođača ambalaže. Cijene primarne ambalaže razlikuju se zavisno o količinama. I to jako. Tako kompletna primarna ambalaža (bočica, pumpica, coller i čep) mogu koštati primjerice od 1 do 3 Eur-a/kom. Dakle, ponovimo, kao primjer smo uzeli prosječnu cijenu za neki relativno poznat brend. To govorim iz razloga kompleksnosti proizvodnje bočice i čepa. Pumpice i colleri su uglavnom standard, osim ako brend nema neka posebna obilježja na njima.

Cijena parfema – sekundarna ambalaža

U sekundarnu ambalažu ubrajamo kutijicu, uložak i celofan. Ovisno o dizajnu kutijica i količinama ovisi i cijena proizvodnje. Manje-više parfumerije uvijek gledaju da su proizvodi što manji, tako da im na policama zauzimanju što manje mjesta. Baš i ne vole ogromne kutije.

Ako za naš primjer uzmemo neki standard, tada možemo reći da kutijica s uloškom i celofaniranjem košta također između 1 i 3 Eura-a/kom. Naravno, ovisi o količinama kao što smo već utvrdili.

Cijena parfema – tekućina + formulacija + dokumentacija

Ovaj dio je malo teže izračunati, ako nemamo dodatnih parametara. Međutim, kako nam cijeli današnji članak služi samo kao primjer, uračunat ćemo klasične formulacije oko kojih nije bilo previše “muke” i standardnu zakonom propisanu dokumentaciju. Također, za primjer računamo cijenu proizvodnje već postojećeg brenda parfema.

Izrada parfemskih formulacija može se kretati od nekoliko tisuća Eur-a pa sve do nekoliko desetaka tisuća Eur-a. Dokumentacija ima nekakvu normalniju cijenu pošto je obvezna na području cijele Europske Unije i ostatku globalnog tržišta.

Da vas ne zamaram pretjerano s cijelim postupkom kreiranja parfemskih formulacija, reći ću samo da se cijena tekućine koja se nalazi u bočici može kretati također između 1 do 3 Eur-a po komadu.

Zaključak

Ako sve zajedno zbrojimo dobivamo računicu da se proizvodna cijena parfema može kretati između 3 do 9 Eur-a/kom. I da – to je cijena parfema kao gotovog proizvoda spremnog za prodaju.

Zašto su parfemi onda toliko skupi na policama odnosno u maloprodaji? Ako želite da vam otkrijem i te „tajne“ zapratite me na Facebook stranici Tomislav Vrbanec i pišite mi. Veselim se vašim porukama!

Želim vam ugodnu i mirisnu pustolovinu.

Vaš parfumer, Tomek!

Ostavi komentar