Tomislav Vrbanec: 5 savjeta kako pravilno odabrati savršen parfem za sebe

Ako ste ikada kupovali parfem, a vjerujem da jeste, tada postoji mogućnost da vam se dogodilo da parfem kojeg ste isprobali u parfumeriji ne miriše onako kao onaj kojeg ste kupili.

Kako je moguće da isprobamo jedan miris, kupimo taj identični miris i kada ga isprobamo doma – to jednostavno nije to što smo očekivali!?

Kako vam se to više nikada ne bi dogodilo, donosim vam 5 savjeta kako da pravilno odaberete savršeni parfem za sebe.

  1. Priprema za kupovinu parfema

Koliko god da nam se to činilo suludo, važno je da dobro pripremimo sami sebe za kupovinu parfema. Znate i sami da nismo svaki dan savršeno raspoloženi i da naše raspoloženje ovisi o mnogim faktorima. To je sasvim normalno i događa se svima nama.

Dan u kojem ćemo birati parfem za sebe trebao bi biti relativno smirujući, a za kupovinu parfema trebali bismo odvojiti barem jedan sat.

Dobro je i pripremiti svoje tijelo na olfaktivna
iskustva koja ćete mu priuštiti.

Pokušajte u protekla 24 sata ne unositi u svoje tijelo pretjerano začinjenu i tešku hranu, a prije početka isprobavanja parfema ispušite nos koliko god možete.

Ako želimo ući nešto dublje u struku, ispiranje sluznice nosa fiziološkom otopinom nešto je što osobno prakticiram prilikom kreiranja parfemskih formulacija. Želite li profesionalne savjete iz svijeta parfemske industrije bilo bi mi jako drago ako me zapratite na mom Instagram profilu. Samo kliknite ovdje i pitajte me što god vas zanima.

Dobrom pripremom postići ćete da vaše tijelo i um budu spremni na ono što ih čeka.

  1. Odluka oko vrste parfema

Iako bi ovaj dio mogao biti dio pripreme, odvojio sam ga iz razloga jer može biti dosta kompleksan. Siguran sam u to da ste do sada shvatili barem okvirno koja vrsta mirisa vam se sviđa.

Parfeme možemo podijeliti u nekoliko osnovnih kategorija:

  • Citrusni
  • Voćni
  • Cvjetni
  • Drvenasti
  • Aldehidni
  • Orijentalni

Svaka od navedenih kategorija ima svoje potkategorije, a koje opet imaju svoje potkategorije. Uobičajeno je da nam brendovi daju na biranje kombinacije osnovnih kategorija. Tako da često možete pročitati ili sami opisati miris kao primjerice cvjetno-voćni.

Ono što je važno znati da prije odlaska u parfumeriju sami odlučite kakav parfem biste željeli. Ako ste primjerice odlučili da želite parfem s drvenastim notama, nemojte ni isprobavati orijentalne parfeme. Tako nećete opterećivati svoje receptore u nosu nepotrebnim sastojcima koji ne spadaju u vašu željenu kategoriju.

  1. Posjet parfumeriji – konačno

Sada se dobro pripremite. Savjeti koje ću vam dati mogu u potpunosti promijeniti vaš dosadašnji način isprobavanja parfema. Nakon što ste se dobro pripremili i donijeli odluku koju vrstu parfema želite, došlo je i vrijeme da konačno posjetite parfumeriju i da krenete s isprobavanjem parfema.

Nos kao osjetilo njuha ovdje će vam biti od najveće pomoći. Sada se sigurno pitate, Tomek – a čime nego svojim nosom? Uvijek sam smatrao da je naš nos samo „alat“ koji nam služi kako bismo mogli raspoznavati mirise. Međutim, mirisi se prepoznaju u mozgu, dok nam nos služi kao „produžena ruka“ koji putem receptora šalje impulse u mozak; mjesto gdje prepoznajemo mirise. Ovdje nećemo pretjerano o anatomiji, ali volio bi da shvatite kako stvari funkcioniraju. Više o profesionalnim edukacijama s područja parfumeristike uskoro ćete moći pročitati na mojoj službenoj stranici www.tomislavvrbanec.com .

Nakon što uđete u parfumeriju pokušajte se ne pretjerano obazirati na miris koji se već nalazi u parfumeriji. Inače mnoge trgovine imaju vlastite mirise kojima namirišu prostor kako bi kupcima bilo ugodnije, a vrlo često se radi o privatnim robnim markama. U parfumerijama su ti mirisi puno intenzivniji, pogotovo ako se radi o malom prostoru u kojem je tog dana već nekoliko desetaka kupaca isprobavalo parfeme.

  1. Potražite savjetnicu/-ka za prodaju u parfumeriji – isprobavanje testera

Svaka ozbiljnija parfumerija ima savjetnike za prodaju parfema. Ovi prekrasni ljudi su vrlo često krivo shvaćeni i često ih ljudi doživljavaju kao osobe koje im pokušavaju nešto prodati. Naravno da je to tako, jer je to njihov posao, ali možda ne znate da su ti ljudi prošli poprilično edukacija i mogu vam pomoći u odabiru mirisa.

U parfumerijama je nalazi brdo brendova od kojih svaki ima u ponudi jako puno parfema. Savjetnik vam može pomoći na način da vam preporuči one mirise koje želite tako da ne izgubite cijeli dan na isprobavanje mirisa koji vam zapravo uopće ne odgovaraju. Budite slobodni objasniti savjetniku kakav miris ste zamislili, opišite miris najbolje što znate i pripremite se na isprobavanje.

Neka vam savjetnik prezentira maksimalno 10-ak parfema. Slušajte pozorno i nemojte ih početi isprobavati sve dok ispred sebe nemate 5 parfema koji su prema vašem mišljenju ušli u uži izbor. Prilikom prezentacije moći ćete donijeti odluku koji od svih prezentiranih parfema barem opisom odgovaraju vašim željama.

Sljedeći korak jest da vam savjetnik nanese svaki parfem na svoju tester trakicu. Bilo bi odlično ako na svaku trakicu napiše koji je to parfem. Pomirišite svaku trakicu tako da je ne stavite doslovno na nos (jer će vam miris ostati na nosu), već od neke pristojne udaljenosti. Počnite sa selekcijom, sve dok ne dođete do 2 mirisa koji vam se zaista sviđaju.

Tek sada kada ste odabrali 2 mirisa, svaki od njih nanesite na ruku. Jedan na jednu ruku, a drugi na drugu ruku. I to je priča za taj dan završena.

  1. Praćenje razvoja parfema i kupovina

Iako posljednja, ali ovo je i najvažnija točka. Još uvijek niste ništa kupili, već ste odabrali 2 mirisa koja vam se sviđaju i nanijeli ih na svoju kožu. Ako ste primjerice posjetili parfumeriju ujutro, pratite kako se mirisi razvijaju na vašoj koži tijekom cijelog dana.

Svaki parfem ima svoje faze isparavanja, a u kontaktu s vašom kožom pokazat će svoje „pravo lice“. Sigurno ste čuli da jedan parfem ne miriši identično na različitim osobama i to je točno. Na ovaj način imat ćete se priliku upoznati s oba mirisati te pratiti njihov razvoj na svojoj koži.

Također, mnogima je važna postojanost parfema na koži. O tome smo detaljno pisali u prošloj kolumni pod naslovom O čemu zaista ovisi postojanost parfema na koži?. Kako ćete nositi parfem na svojoj koži, moći ćete točno procijeniti sviđa li vam se njegova postojanost na vašoj koži.

Na kraju dana donesite odluku koji od 2 mirisa je onaj savršen izbor za vas. Tek kada ste prošli cijeli ovaj postupak, vrijeme je da sljedećeg dana konačno i kupite parfem.

Znam da vam se svi ovi savjeti čine zahtjevnima, međutim vjerujte mi da će cijeli ovaj postupak postati dio rutine. Ako zaista želite kupiti parfem koji će odgovarati upravo vama, poslušajte i isprobajte moje savjete.

Želim vam ugodnu i mirisnu pustolovinu.

Vaš parfumer, Tomek!

Piše: Tomislav Vrbanec, parfumer i fitoaromaterapeut

Photo: privatna arhiva – Tomislav Vrbanec

Ostavi komentar