Preloški muzej polako se godinama popunjavao različitim sadržajima kako onim stalnim tako i aktualnim.
– Nastojimo organizirati izložbe različitih tematika kako bi zadovoljili ukuse što većeg broja posjetitelja, ističe Iva Kožnjak mlada kustosica i ravnateljica muzeja. Tu prije svega mislim na slikarske izložbe, izložbe skulptura i instalacija. Pokušavamo dovesti i same autore, naročito one mlade kojima je Muzej često i prva stanica u izlasku u javnost. Bitni su nam osnovnoškolci i srednjoškolci, pa se prilagođavamo i njima, a radimo i na zajedničkim projektima.
U stalnom postavu nalaze se i djela iz naivnog slikarstva „Naivna umjetnost – hrvatski ponos“ koja su u donatorska zbirka prof. dr. sc. Matije Berljaka s reprezentativnim djelima pionira naivne umjetnosti. Povremeno se izlažu i djela Ivana Haramije-Hansa jer je Muzej dobio 400-tinjak njegovih karikatura.
Sa svime time 32-godišnja magistra povijesti umjetnosti te polaznica doktorskog studija na zagrebačkom Filozofskom fakultetu uspješno upravlja i organizira.
Starine, odnosno zgrade odabrala je i za svoju disertaciju tijekom koje je istraživala baroknu sakralnu arhitekturu u Međimurju iz 17. i 18. stoljeća. Za sebe još kaže da voli putovati te učiti strane jezike, trenutno govori engleski, njemački, ruski i trenutno uči francuski, i naravnom za potrebe školovanja savladala je i latinski.
– Za taj vid proučavanja odlučila sam se jer je najviše sačuvane kulturne baštine u Međimurju upravo iz vrijeme baroka. Tada se ono posebno počelo razvijati nakon brojnih ratnih zbivanja.
Obilazila je naše crkve, crkve u susjednim županijama, a potegla je i do Štajerske, no strop preloške crkve ostaje joj posebno zanimljiv. Naime, nijedna građevina nema takav svod, odnosno tu specifičnu konstrukciju svoda i ne zna hoće li ju uopće gdje drugdje vidjeti i imati s čime povezati ili usporediti kako u okruženju tako i u svijetu.
Više o mladoj kustosici pročitajte u tiskanom izdanju Međimurskih novina koje od danas, 31. siječnja, možete kupiti na prodajnim mjestima diljem Međimurja.