Vodena virtuoza u Montessori skupini Perlice pod vodstvom prijatelja Srednje škole Čakovec

U nastavku prenosimo priopćenje Dječjeg vrtića Cvrčak.

Mogli bismo reći da već tradicionalno zajedno pokusiraju i druže se djeca Dječjeg vrtića Cvrčak, PO Maslačak Montessori skupina Perlice i srednjoškolci Srednje škole Čakovec. Naime suradnja odgajateljica iz Montessori skupine Perlice Alenke Novak Sabol i Marijane Borko i nastavnika Srednje škole Čakovec traje već dugi niz godina.

Znanstvenu radionicu pod nazivom „Vodena virtuoza“ osmisli su profesori Marina Trstenjak Petran i Denis Horvat, a proveli uz pomoć učenika Lori, Hane, Anamarije i Joška.

Srednjoškolci koji su se našli u ulozi „mentora“ prezentirali su i približili vrtićarcima teme iz fizike i kemije na zoran i zanimljiv način, pomagali im u izvođenju pokusa i trudili se zainteresirati ih za znanost kroz igru. Radionica je obuhvaćala osnove znanstvene metode rada, upoznavanje s radom u laboratoriju i korištenjem pribora i materijala, prikupljanje podataka te donošenje zaključaka na temelju izvedenih pokusa.

Pokusi su bili vrlo zanimljivi, provedeno je natjecanje tko je uspio nakapati više kapi vode na kovanicu, a da se voda nije prelila, naučili su kako otjerati papar s površine vode i zašto ruke trebamo prati deterdžentom. Proučavali su otvaranje latica papirnatog cvijeta na površini vode, putovanje boja, kako jaje tone, ali i izranja iz vode. Pokušali su istjerati mjehuriće iz gazirane vode, izradili su dugu od bombona, ali i dugu u epruveti. Pokušali su tvoriti vakuum pomoću vode i svijeće, ali i napuhati balon pomoću tople i hladne vode. Voda može služiti kao povećalo, slomiti slamku, ali i okrenuti mačku da ide u drugu stranu.

Takve interakcije između različitih dobnih skupina, poput djece iz vrtića, srednjoškolaca i mentora, pružaju brojne koristi za sve sudionike. Osim što pružaju priliku za učenje i razvoj znanstvenih vještina, ovakve aktivnosti potiču suradnju, timski rad i razmjenu znanja među generacijama. Za djecu iz vrtića, susret sa starijim mentorima može biti inspirativan i poticajan za razvoj znatiželje i interesiranje za znanost i istraživanje.

Svi su se jako dobro snašli u ulozi malih znanstvenika, a ovakva radionica se pokazala kao vrlo korisno iskustvo za gimnazijalce koji su sad postali i sami učitelji mentori.

I jedni i drugi dobro su se zabavili, naučili da znanost može biti itekako zabavna i zanimljiva te su stekli nova prijateljstva i iskustva. Poručuju da se raduju ponovnom susretu u nekom novom pokusiranju.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE