Socijalna dilema

Dokumentarac Socijalna dilema jedan je od najgledanijih filmova u posljednjih mjeseca dana na Netflixu. Društvene mreže, naizgled bezazlene, kriju duboko u sebi mnoge probleme o kojima su u ovom filmu progovorili bivši djelatnici tehnoloških giganta, poput Facebook-a, Instagram-a i Google-a  i drugih. U njemu na potpuno razumljiv način objašnjavaju kako funkcioniraju društvene mreže i to pomoću algoritama te kako se sve to održava na ljudsku psihu, a da toga nismo ni najmanje svjesni.

Društvene mreže su besplatne za korištenje, ali je njihovim stvarateljima cilj pridobivanje što većeg broja oglašivača. Kako bi to bilo moguće korisnici moraju provoditi puno vremena na njima. Tu na red dolaze notifikacije koje nam javljaju kada se događa nešto zanimljivo i tako svako malo zaokupljaju našu pažnju. Cijelo vrijeme o nama prikupljaju podatke i potom nam nameću sadržaj koji, po njihovoj pretpostavki, najviše odgovara našim interesima stvarajući svojevrsni alter ego. Primjerice, ako volite teorije zavjere, Facebook će vas hraniti upravo njima. Ili ako pratite fitness trenere, prikazivat će vam se postovi samo o njima i recimo o zdravoj prehrani. Nijedan timeline na Facebooku nije identičan i svatko od nas ima kreiranu vlastitu virtualnu stvarnost.

Zanimljiv je i podatak koji govori da na jednu istinitu vijest na društvenim mrežama dolazi 6 lažnih. Statistika koja me potpuno osupnula je o broju samoubojstava među djecom. U filmu se navodi da je broj samoubojstava među djevojčicama od 10 do 14 godina, u ovom desetljeću, porastao je 151 posto, a među starijim tinejdžerima punih 70 posto. Ovisnost o društvenim mrežama stvara krhku mladež koja nije u stanju boriti se za sebe te su vrlo depresivni u usporedbi s djecom kada nisu postojale društvene mreže. Preporučujem svima da pogledaju film i barem malo osvijeste što nam društvene mreže ustvari rade.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE