Sveučilište Sjever: Promjene se događaju – mi ih moramo pratiti

Utjecaj informacijsko-komunikacijskih tehnologija na struku odnosa s javnošću, tema je panel rasprave održane na Sveučilištu Sjever 28. veljače 2024. godine.

Aktualiziranje pitanja nužnosti osuvremenjivanja studijskih programa iz područja odnosa s javnošću i srodnih struka sadržajima koji se odnose na primjenu tehnika, alata i metoda umjetne inteligencije, bila je okosnica panel rasprave koja je okupila stotinjak sudionika koji su događaj pratili i online putem.

Rektor Sveučilišta Sjever prof. dr. sc. Marin Milković u tom je smislu istaknuo: „Razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologija promijenio je način, svrhu, ali i cjelokupni okoliš gotovo svih aktivnosti djelovanja. Jasno je da u tom kontekstu obrazovanje mora pratiti promjene. Sveučilište Sjever svojim strateškim opredjeljenjem, da bude moderno, poželjno i kvalitetno mjesto za studij, nastoji pratiti i tržište rada i tako osigurati prednost pri zapošljavanju svojih diplomanata“, dodao je rektor Milković.

Da se cijeli prostor visokog obrazovanja mijenja naglasio je i rektor Sveučilišta u Mostaru prof. dr. sc. Zoran Tomić, koji je bio i jedan od sudionika ovog panela, te je istaknuo: “Okvirni europski kvalifikacijski okvir donesen od strane EU ukazuje na promjene unutar visokog obrazovanja te su nam time dali zadaću slijediti te promjene. Umjetna inteligencija, ali i tehnologije u cjelini, potpuno mijenjaju ishode učenja. Moramo se vratiti bazičnom obrazovanju unutar visokog obrazovanja, moramo zadržati tradicionalne metoda obrazovanja i tradicionalne kurikulume, ali u isto vrijeme moramo biti svjesni kako će oni koji neće unaprijediti svoje programe s obzirom na razvoj tehnologije zaostati. Vrlo brzo naši studijski programi mogu zastarjeti. Umjetna inteligencija će nam svima biti izazov, kako sami alati tako i etika. Nemamo odgovore na sva ta pitanja i zato su događaji ovoga tipa, rasprave, seminari i paneli – jedan od načina na koji nastojimo odgovoriti izazovima današnjice. Priroda suvremene znanosti temelji se na transdisciplinarnosti pa sinergijom različitih disciplina i metoda, sinergijom, integriranjem i konvergiranjem naših ljudskih kapaciteta nastojimo naći optimalan okvir i mjesto umjetne inteligencije u obrazovanju“, naglasio je rektor Tomić.

Panel rasprava održana je u organizaciji Odjela za odnose s javnostima Sveučilišta Sjever, a v.d. pročelnice Odjela prof. dr. sc. Iva Rosanda Žigo istaknula je koliko su alati umjetne inteligencije važni upravo za tu struku. “Studija koja je napravljena pokazuje da 12 % vještina PR-ovaca mogu zamijeniti alati umjetne inteligencije. Smatra se da će u sljedećih 5 godina taj postotak porasti do 38 %. Trenutno postoji 5800 alata koji se mogu koristiti u području struke odnosa s javnošću, a činjenica je da ih se koristi samo 2 %. Ne postoji studijski program odnosa s javnošću koji je implementirao u potpunosti alate umjetne inteligencije, ali postoje programi koji kroz različite radionice i neke dodatne oblike obrazovanja otvaraju put u tom smjeru i to je nešto prema čemu će se programi morati usmjeravati. Sveučilište Sjever uvijek nastoji biti u korak s trendovima, pratiti promjene koje se događaju i time pokazati iskorake prema modernom obrazovanju”, zaključila je pročelnica Rosanda Žigo.

Na panel raspravi sudjelovali su stručnjaci iz područja odnosa s javnošću, od onih koji se tom strukom bave sa znanstvenog aspekta pa do onih koji svakodnevno primjenjuju praktične vještine u tom poslu.

Krešimir Macan, istaknuti hrvatski PR stručnjak te vlasnik PR agencije nadovezao se na ovu temu kroz prizmu praktičara.

“Potrebno je proizvoditi ljude koji su odmah sposobni nešto raditi. Kada upišete fakultet taj je program već za četiri godine zastario. Iz tog razloga važno je poticati studente na aktivno sudjelovanje i praćenje što se događa oko njih. Onaj koji će za vrijeme studija raditi na tome da bude u korak s promjenama, ti će biti perspektivniji na tržištu rada”, naglasio je Macan i dodao kako su danas veoma važna i tehnološka znanja.

O zahtjevima tržišta rada u području odnosa s javnošću nadovezao se i Gordan Turković iz agencije CTA komunikacije koji je istaknuo znanje, otvorenost, pristupačnost i sposobnost kritičkog razmišljanja kao glavne značajke dobrog PR-ovca.

Prof. dr. sc. Petar Jandrić s Tehničkog veleučilišta u Zagrebu istaknuo je kako umjetna inteligencija nije nova tehnologija. “Fakulteti su ti koji i dalje u velikoj mjeri vode tehnološki razvoj i istraživanja, a treba djelovati proaktivnije kada je riječ o PR-u. Trebamo razmišljati što bi htjeli da PR bude pa studijske programe i koncipirati kroz sinergiju znanja, javnoga sektor, a i prakse”, ističe Jandrić.

O odnosima s javnošću u javnom sektoru nešto je više rekla Željka Perić iz Ureda za komunikacije Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije s naglaskom koliko su društvene mreže doprinijele u poboljšanju vidljivosti. Osvrnula se i na uporabu umjetne inteligencije te istaknula njene izazove, izdvojivši lažne vijesti kao jedan od većih problema.

Josip Popovac iz Agencije za elektroničke medije smatra kako je umjetna inteligencija alat s kojim se moramo naučiti služiti, znati predvidjeti njene rizike i osvijestiti mogućnosti. “Što prije počnemo razmišljati o široj i praktičnoj upotrebi umjetne inteligencije na korist čovječanstva time ćemo biti uspješniji i u tome ne smijemo kasniti”, nadodao je Popovac.

Na panel raspravi sudjelovali su i studenti sveučilišnog diplomskog studija Odnosi s javnostima Sveučilišta Sjever koji su istaknuli kako nova metodologija podučavanja ne ovisi samo o studentima i profesorima, već je to izazov cijelog društva uz upotrebu novih tehnologija. Složili su se kako su uz studij odnosa s javnostima na Sjeveru nadogradili znanje i stekli nove kompetencije. Također su ukazali kako bi bilo dobro da se tijekom studija više osiguraju i gostovanja praktičara.

Panel raspravom otvorena su nova promišljanja i pravci u potrebi osuvremenjivanja studijskih programa, ali i poručeno kako i studenti trebaju ulagati u svoje znanje te se okrenuti različitim oblicima cjeloživotnog učenja.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

51,230FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE