Digitalni marketing kao ključ uspješne prve godine poslovanja vaše nove tvrtke

Biste li otvorili tvrtku i držali tu vijest samo za sebe? Nikome ni riječi? Naravno da ne biste. Želite to oglasiti na sva zvona, a osobito onim ljudima prema kojima je vaše poslovanje usmjereno – vašim idealnim, ciljnim klijentima.

Digitalni marketing služi upravo tome. U današnje doba, izostavljanje digitalnog marketinga iz vaših poslovnih pothvata jednako je tvrdnji iz uvodnog pitanja – otvorite tvrtku, ali nikome za to ne kažete.

Prva godina poslovanja već je sama po sebi dovoljno izazovna, prava mala borba za opstanak. Svaku slobodnu sekundu vjerojatno provodite u poslu, dok su besane noći postale pravilo, a ne izuzetak. Jer ipak puno je toga na što morate misliti, a ono glavno na umu vam je zasigurno kako financijski podnijeti sve izazove.

Profit neće doći preko noći, a gubitaka će zasigurno biti, stoga je važno rezati troškove tamo gdje se može i sredstva usmjeriti gdje su najpotrebnija.

Ovdje se digitalni marketing nameće kao idealno područje za usmjeriti financijska sredstva, ali i kao područje koje je iznimno isplativo i rezultira znatnim povećanjem brojem kupaca ili klijenata.

Zašto baš digitalni marketing i što je to uopće? Sve detalje donosimo u nastavku.

Prednosti i financijska isplativost digitalnog marketinga

Nove tvrtke, osobito male i srednje, moraju vrlo taktički razraditi svoje marketinške napore. Marketing je nezaobilazna stavka svakog poslovanja, no s druge strane, budžeti su gotovo uvijek ograničeni. Cilj je, dakle, s ograničenim i nižim marketinškim budžetom ostvariti maksimalan potencijal te dosegnuti najveći mogući broj potencijalnih klijenata.

Digitalni marketing omogućuje vam upravo to. A u čemu se on razlikuje od klasičnog ili tradicionalnog marketinga?

Glavna razlika između ove dvije vrste marketinga je medij kroz koji publika prima marketinšku poruku, tj. medij putem kojeg dosežete svoju ciljnu publiku. I dok se tradicionalni marketing koristi tradicionalnim medijima poput časopisa, novina, televizijskih i radio reklama, digitalni marketing koristi digitalne medije poput društvenih mreža ili web stranica – jednom riječju, internet.

A glavna prednost digitalnog marketinga i svijeta interneta je činjenica da se gotovo svi vaši potencijalni klijenti danas nalaze na internetu i upravo na internetu traže vas, vaše usluge i vaše proizvode.

Čak 84% njih prvo će posegnuti za internetom u potrazi za informacijama te uslugama i proizvodima poput vaših, a odluku o kupnji donijet će također na internetu. 40% njih će pak pretražiti tri ili više web stranica kako bi usporedili opcije, cijene i ponudu i tek tada će se odlučiti na kupnju.

Digitalni marketing omogućuje vam da budete upravo tamo – na internetu – pred očima svojih kupaca u trenutku kada vas traže.

A osim što vas dovodi pred vaše kupce, na digitalni marketing nećete morati izdvojiti basnoslovne svote novca. Dapače, izdvojit ćete znatno manje nego na klasični marketing.

Primjerice, kako biste dosegnuli 1000 potencijalnih klijenata putem društvenih mreža (primjerice Facebook oglasima), što je jedna od strategija digitalnog marketinga, bit će vam potrebno manje od 20 kuna.

Direktnom poštom, s druge strane, jednom od klasičnih strategija, platit ćete čak 20 puta više za isti broj potencijalnih klijenata, a reklamiranjem na televiziji 10 puta više.

Digitalnim marketingom, dakle, možete dosegnuti znatno više potencijalnih klijenata sa znatno manjim budžetom i tako omogućiti svojoj novoj tvrtki rast i širenje bez većih financijskih gubitaka.

Ništa bez web stranice

A prvi i osnovni korak, polazna točka svih vaših budućih marketinških napora u svijetu digitalnog marketinga jest web stranica.

Prva stvar koju je važno naglasiti jest da se gotovo niti jedan posao više ne može voditi bez web stranice – ne ako želite biti uspješni i imati jak i prepoznatljiv brand. Potrošači koriste internet za sve što im treba – od informacija, usluga, proizvoda, do zabave i slično.

Potrošači, korisnici, vaši postojeći i potencijalni klijenti okrenut će se internetu u potrazi za vašim proizvodom ili uslugom i očekuju vidjeti vašu web stranicu sa svime što ih zanima i što im treba, pa čak i ako je to najjednostavnija informacija poput vaše lokacije i radnog vremena.

Već smo spomenuli da čak 84% vaših potencijalnih klijenata poseže prvenstveno za internetom u potrazi za informacijama, uslugama i proizvodima. A kako bi pronašli željene informacije o vašoj tvrtki na internetu, otići će na vašu web stranicu. A ako web stranicu nemate, gotovo i da ne postojite u njihovim očima.

Jer, znate li tko ima web stranicu? Vaši konkurenti. I upravo njima će otići svi vaši potencijalni klijenti ako nemate web.

Web stranica je u današnje internetsko doba znak vjerodostojnosti i profesionalizma, ona je glavni centar vašeg marketinga, na njoj se nalaze sve potrebne informacije koje korisnicima mogu zatrebati te je dostupna u svako doba dana ili noći. Ona je vaš najvrjedniji i zaista neprocjenjiv radnik.

Povećanje online vidljivosti vaše tvrtke i branda

Web stranica je, dakle, nezaobilazna i polazišna točka vašeg poslovanja te ključna za strategije digitalnog marketinga. A jedna od tih strategija jest SEO optimizacija koja rezultira povećanjem vaše online vidljivosti.

A što točno mislimo pod optimizacijom i povećanjem vidljivosti? Vrlo je jednostavno zapravo.

Kada korisnici pretražuju internet putem tražilica kao što je Google i utipkaju ime vašeg proizvoda ili vrstu usluge, idealno bi bilo kada bi im se upravo vaša web stranica prikazala u rezultatima pretrage, i to pri vrhu. To je jedan od glavnih pokazatelja dobre vidljivosti.

Zašto je to važno? Zato što su istraživanja pokazala da će 67,6 % korisnika kliknuti na prvih pet rezultata Google pretrage, dok će ostali klikovi ići na ostalih pet rezultata na prvoj stranici. Na drugu i ostale stranice Google rezultata gotovo nitko niti ne ide.

A kako postići dobru vidljivost i visoku poziciju na stranicama Google pretraga? SEO optimizacijom vaše web stranice.

Osim toga, vrlo važnu ulogu u povećanju vaše online vidljivosti igra i račun na Google kartama. Račun na Google kartama i njegova optimizacija dodatno će pomoći vašoj online vidljivosti pri tzv. lokalnim pretragama.

Kada korisnici pretražuju usluge i proizvode u području/gradu u kojem se nalazite, Google će dati prednost vašoj lokalnoj tvrtki u rezultatima pretrage ako imate profil na Google kartama. Naravno, i taj profil treba biti dobro postavljen i optimiziran kako bi vas Google prepoznao kao relevantnu lokalnu tvrtku.

Dobar glas daleko se širi – ako imate društvene mreže

Marketing na društvenim mrežama još je jedna od važnih i financijski isplativih strategija digitalnog marketinga.

Korištenje usluga društvenih mreža i platformi jedan je od najlakših i najisplativijih načina za dosezanje potencijalnih klijenata i kupaca. Prema tome, ako tek započinjete, ne zaboravite postaviti profile za svoju tvrtku na relevantnim društvenim mrežama (Facebook, Instagram, LinkedIn i sl.) kako biste mogli širiti svoj dobar glas te graditi i jačati svoj brand.

Jer uz Google pretragu i proučavanje vaše web stranice, društvene mreže još su jedan ključan faktor i odraz vaše profesionalnosti i vjerodostojnosti.

Koristite ih kako biste upoznali korisnike sa svojim poslovanjem te razvili komunikaciju i gradili odnos povjerenja s njima. Komunikacija i povjerenje postali su ključni u odnosima tvrtki i korisnika jer korisnici uglavnom neće kupovati od tvrtki i brandova koji im ne ulijevaju povjerenje.

No imajte na umu da sve što objavljujete ne mora, tj. ne bi trebalo samo izravno promovirati vaše proizvode i usluge. Davanjem općih savjeta i sudjelovanjem u razgovorima o vašoj industriji možete puno bolje izgraditi kredibilitet i prepoznatljivost svog branda, nego fokusiranjem izričito na samopromociju i prodaju.

Izgradnja kvalitetne email liste za održavanje kontakta

Još jedan učinkovit i jeftin način za promociju vašeg novog posla je uspostavljanje marketinške kampanje putem e-pošte.

Kad ljudi polako postanu svjesni vaše tvrtke i vaše ponude, tada je idealno vrijeme za početi sastavljati kvalitetan popis potencijalnih kupaca, odnosno kupaca koji će se vratiti i ponovno kupiti od vas ili čak postati stalni kupci.

A kroz strategije email marketinga, svoje potencijalne i postojeće kupce možete kontaktirati praktički bez ikakvih troškova. Naime, njihove email adrese možete skupljati na razne načine. Primjerice, možete ih tražiti email adresu u zamjenu za određene promocije i darivanja, možete im ponuditi da se prijave na vaš newsletter ili da putem emaila dobivaju različite obavijesti i slično.

Na ovaj način izgradit ćete bazu email adresa svojih korisnika koji vas žele čuti i žele iskoristiti pogodnosti koje im nudite. No bez obzira na to, ne zaboravite s tim popisima i podacima postupati profesionalno te se pobrinuti da vaše email kampanje dolaze u čistom, profesionalnom formatu te imaju koristan sadržaj.

Osim toga, važno je pripaziti i da mailovi ne stižu prečesto tako da ne „zatrpate“ svoje korisnike i učinite se prenapadnima.

Kod email marketinga postoje i vrlo korisni alati kojima se mogu pratiti stope otvaranja emailova i razni drugi podaci, te tako uvijek možete znati kako kampanja napreduje i kakve rezultate donosi.

Otkrijte svijet digitalnog marketinga, osigurajte si rast

Digitalni marketing sadašnjost je i budućnost poslovanja, a osobito je učinkovit partner svim tvrtkama u nastajanju.

Uz razne strategije digitalnog marketinga, vaša prva godina poslovanja ne mora biti Sizifov posao, nego može biti učinkovit i jak početak jednog velikog i uspješnog branda, i to bez financijskih gubitaka.

Doseg i mogućnosti ovakvog marketinga nebrojene su, a uz dobru digitalnu agenciju kraj sebe i odabir najučinkovitijih strategija, nebo je granica.


Autor: Matej Jambrović

Matej Jambrović je ekonomist i digitalni marketingaš, te CEO digitalne agencije Kala Presence. Svoja znanja iz područja digitalnog marketinga usavršio je na najkompetitivnijem tržištu na svijetu – tržištu SAD-a – a sada ih uspješno primjenjuje u Hrvatskoj. Smatra da su neprestano učenje te razmjena znanja i iskustava ključ uspjeha pa svojim savjetima, saznanjima i provjerenim metodama rado doprinosi razvitku digitalnog marketinga u Hrvatskoj.

Ostavi komentar