15.6 C
Čakovec
Petak, 19 travnja, 2024

Tomislav Vrbanec: Gdje se nalazi Međimurje kada je parfemska scena u pitanju?

Iako sam posljednjih godina više izvan Međimurja nego u svom rodnom Čakovcu, pažljivo pratim kako se Međimurje lijepo razvija. Gospodarstvo nam je na zavidnoj razini, ljudi su pristojni i gostoljubivi te generalno na ostatak Hrvatske stojimo dosta dobro.

Ono što mi se ne sviđa, a to je da su nekada popularni mali dućani i butici jednostavno nestali iz centra grada. Sjećam se vremena kada sam bio mali da je odlazak u centar grada bila pustolovina i da se svašta imalo za vidjeti. Ona sam generacija kada je preko puta Macanovog doma postojalo parkiralište; generacija u kojoj se vozio Fićo i Zastava, i poneka Škoda.

Danas je Čakovec jedan moderan grad, iako ljudi možda tog nisu ni svjesni. Sviđaju mi se naši legendarni rotori i njihova uređenost. Sviđaju mi se ljudi koji žive u mom malom Čakovcu i sviđa mi se podrška koju mi moji sugrađani pružaju u svakom pogledu.

Hvala svima na tome od srca!

Kakva je situacija kada je parfemska industrija u pitanju?

Oni koji me poznaju znaju da sam se parfemima općenito počeo baviti još prije 16 godina. Imao sam viziju napraviti nešto što nikada nitko do sada nije napravio, a svoj mir i inspiraciju pronašao sam upravo u parfemskoj industriji. Kako je vrijeme prolazilo stvari su postojale sve ozbiljnije te su ulaganja, vrijeme i sav trud urodili plodom.

Čakovec je postao centar parfemske industrije u Hrvatskoj čime smo “bacili u sjenu” sve velike hrvatske gradove. Nisam siguran jesu li Međimurke i Međimurci svjesni činjenice da Čakovec ima svoju vlastitu proizvodnju parfema i parfemski laboratorij za razvoj formulacija. Mislim da smo pokretanjem svega ovog, barem malo pomakli granice te da su naši ljudi postali svjesniji što kupuju i da mi se uvijek mogu obratiti za savjet ili pomoć.

Unatrag 10 godina Međimurje je osim sveg ostalog što smo svi zajedničkim snagama postigli, postalo prepoznatljivo i po parfemima. Nisam tog bio ni svjestan, jer tek od kada živim i radim u Zagrebu, ostao sam pozitivno iznenađen koliko ljudi ovdje zna za nas i koliko silno žele posjetiti naš laboratorij i vidjeti kako se sve to radi.

Mislim da mogu s ponosom reći da je parfemska industrija u Hrvatskoj začeta u Međimurju i da možemo biti samo ponosni na to. Naravno bez podrške svih vas to ne bi bilo moguće – zato hvala svima na svemu ljudi!

Jesu li Međimurke izbirljive kada su u pitanju parfemi?

Jesu! I to s pravom! Naravno da su Međimurke izbirljive po pitanju izbora parfema jer ne pristaju na bilo što. Vole intenzivnije mirise s cvjetnim, voćnim i mošusnim notama. Slađe kompozicije više prevladavaju, ali postoji i skupina žena koja voli visokokvalitetne sastojke u svojim parfemima.

Prošla su vremena kada je bila potraga za “fejk” parfemima i moderne Međimurke žele kvalitetu. I da – spremne su to i platiti. Kako i svugdje tako je i u parfemskoj industriji. Kvaliteta parfema ovisi o nizu faktora, a najviše o kvaliteti sastojaka. Međutim o tome ćemo pisati u narednim kolumnama, tako da ima vremena.

Nemate pojma koliko mi je drago da smo uspjeli barem malo utjecati na ljude da prilikom kupovine parfema obrate pozornost na neke od detalja. Kada pričam s prijateljicama koje rade u parfumerijama u Čakovcu redovito mi prepričavaju koliko pitanja su ljudi počeli postavljati prilikom odabira parfema. Ok, nije baš za sve zaslužna Hrvatska Parfemska Kuća, ali mislim da smo dobrih dijelom potaknuli ljude na razmišljanje i naučili ih kako da biraju parfem.

Ipak parfem je nešto što se nosi,

a ako ćete ga već nositi cijeli dan on

mora odgovarati vama i vašem karakteru!

Kakvi su Međimurci?

Posebno mi je drago vidjeti i čuti kako su se promijenili upravo Međimurci. Muškarci su generalno počeli više ulagati u sebe i sasvim je normalno da je tome pripala i mirisna industrija. Bio sam prisutan kada je u jednoj parfumeriji jedan muškarac od svojih 30-ak godina kupovao parfem za sebe. Bez obzira na sve što mu se ponudilo on je točno znao što želi. I bio je jako uporan u tome da mu se prezentira miris koji će odgovarati njegovim zahtjevima.

Nisam se želio miješati prodavačici u posao, ali vjerujete mi da bi mu osobno odabrao miris za 5 minuta. Tražio je miris u kojem prevladavaju drvenaste note, sladak, ali opet ne previše. Parfem koji se “otvara” citrusnim notama, a u kojem će dominirati sandalovina i u posljednje vrijeme vrlo popularan Oud.

Međimurski muškarci itekako znaju što žele! Ne pristaju na kompromise i vole nositi snažnije parfeme koji će po postojanosti biti vrlo intenzivni. Osim sportaša koji se ipak odlučuju za nešto laganije i prozračnije, ali opet postojane mirise.

Postoji li potencijal za razvoj parfemske industrije u Međimurju?

Itekako postoji. To je barem moje osobno mišljenje, jer ako pogledamo što smo sve do sada učinili u ostalim granama gospodarstva, Čakovec kao grad koji ima svoju vlastitu tvornicu parfema i svoj vlastiti parfemski laboratorij može bez ikakvog problema stati uz bok mnogim francuskim gradovima koji nisu ništa veći od našeg Čakovca.

Bilo bi odlično kada bi se mi Međimurci organizirali

i napravili jedan poseban turistički mirisni spektakl.

Vrijeme koje je pred nama pokazat će koliko smo složni i koliko zapravo volimo parfeme i mirise općenito. Stanovnici Međimurja su veliki ljubitelji parfema. Možda ćemo organizirati parfemska druženja, parfemske večeri, a najviše bi me veselilo kada bi edukacijama u srednjim školama mlađoj generaciji dali do znanja da postoji struka kojoj nedostaje kreativaca.

Nova generacija parfumera

Dovoljno sam dugo u ovom poslu i nagledao sam se svega. Mislim da se nikada neću zasititi posla u pogledu razvoja parfemskih formulacija, ali da bi mi dobro došla pomoć – priznajem da bi.

Na mladima svijet ostaje i bilo bi mi izuzetno

drago kada bi se mladi ljudi uključili ili barem isprobali

svoju kreativnost u izradi formulacija.

Uključivanjem srednjih škola u edukaciju s područja parfumeristike postigli bi nešto nevjerojatno, a djeca bi bila zadovoljna i sretna, jer ne trebaju putovati u daleku Francusku kako bi na licu mjesta vidjeli procese nastajanja parfema. Iskreno se nadam da će mi se nakon ovog teksta javiti koji profesor koji dijeli sa mnom isto mišljenje.

Nova generacija parfumera je nužna ako želimo kvalitetno razvijati parfemsku industriju u našem malom Međimurju.

Voli vas vaš parfumer, Tomek!

Piše: Tomislav Vrbanec, parfumer i fitoaromaterapeut

Photo: privatna arhiva – Tomislav Vrbanec

 

 

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE