13.3 C
Čakovec
Četvrtak, 28 ožujka, 2024

Tomislav Vrbanec: Tko kaže da žene ne mogu koristiti “muški” parfem i obrnuto?

Je li prošlo vrijeme muških i ženskih parfema?

Sve češće mogu čuti da žene koriste muške parfeme i obrnuto. Realne su to informacije s terena i prakse, a ljudi rijetko o tome pričaju. Kako je došlo do toga da žene koriste muške parfeme i obrnuto te tko zapravo odlučuje koji parfem će biti za žene, a koji za muškarce?

Neću se pretjerano osvrtati na povijest, ali negdje tamo nekih godina prošlog stoljeća bilo je jako poželjno da se točno zna što je za žene, a što za muškarce.

Mi “stariji” koji živimo s novom generacijom populacije koja je sve više otvorena prema novim stvarima i eksperimentiranju, morat ćemo se naučiti živjeti s time da polako rodnost kada je u pitanju fashion i beauty sektor jednostavno nestaje.

“Krivac” za to je generacija koju često nazivamo – generacija Z.

Ne znam jeste li se ikada zapitali, ali imate li osjećaj da su današnji tinejdžeri puno inteligentniji nego smo to bili mi u njihovim godinama? Što to oni imaju, a mi nismo imali i zašto bi to uopće bilo tako? Ako uzmemo evolucijske parametre u obzir i naš odgoj novih generacija, možemo jasno primijetiti razlike. Međutim, oni imaju nešto što mi nikada nismo imali. Imaju pristup nečem što je nama itekako nedostajalo. Generacija Z ima pristup informacijama!

Kako to mislim? Pa eto samo za primjer, kada sam bio tinejdžer nisam imao pojma, niti sam ikako mogao saznati što danas nosi ili radi Madonna. Kako to izgleda danas? Jednostavno odete na njene društvene mreže i informacije su vam pružene na dlanu.

Ok, ovo je jedan banalan primjer, ali shvatili ste što želim reći… Hrvatska je uvijek nekako težila zapadu i trendovima koji nam dolaze s tog područja. Tako da danas možemo bez problema vidjeti primjere gdje žena nosi mušku košulju, muškarac nosi ženski model hlača, dečki su se počeli šminkati, cure su postale otvorenije itd. Primjera je jako puno.

Kako trendovi fashion industrije utječu i na beauty industriju, a u koju spadaju i parfemi promjene u poimanju što je žensko, a što muško bile su nezaustavljive.

Otkako živim u Zagrebu na dnevnoj bazi mogu vidjeti koliko je nova generacija željna promjena i koliko ponekad “provociraju” s dobrom namjerom – da je drugačije sasvim normalno!

Ženski i muški parfem. Ima li razlike?

Ima. To je sigurno. U većini formulacija ženskih parfema proizvođači i brendovi točno znaju koje od svih mogućih vrsta sastojaka moraju koristiti. Isto vrijedi i za muške parfeme.

Primjerice mainstream brend koji svoje parfeme prodaje masovno, znači dostupni su svima globalno, sigurno neće svoj novi muški parfem opisati kao cvjetnu rapsodiju. Koliko god se i muškarcima sviđalo cvijeće i koliko god i muškarci vole miris pojedinog cvijeća – to nije sigurno!

Kako to mislim? Pa radi se o statistici. Ako brend ocjeni da od 1000 muškaraca, njih 10% voli cvjetne note, a 90% drvenaste, definitivno će raditi drvenastu formulaciju. Vrlo jednostavno. Jer tako imaju 900 potencijalnih kupaca, a ne 100. Razlika je ogromna. Međutim što je s ovih 10% muškaraca? Jesu li oni zakinuti?

Naravno da nisu. Opcija im je da potraže parfeme na kojima u većini slučajeva piše for women (za nju). Isto tako vrijedi i za žene.

Žene generalno vole muške parfeme. Koliko puta ste samo doživjeli da vas žena pita: wow, koji to parfem imaš? Predobar je!

Upravo to vam je mogao biti znak da joj se vaš parfem sviđa. Ako su ju privukli sastojci u vašem muškom parfemu, zašto ne bi i ona nosila taj parfem? Zato što na njemu piše for men?

Tko odlučuje hoće li na parfemu pisati za nju ili za njega?

Kratko i jasno – vlasnik brenda!

Lansiranje novog parfema na globalno tržište jedan je ogroman i vrlo skup projekt. Mainstream brendovi imaju cijele timove ljudi koji rade na različitim područjima od kreiranja same formulacije, dizajna ambalaže, marketinga, PR-a, kalkulacija cijena, distribucije…. ima toga još puno.

Sada vam je jasno zašto igrati na sigurno i napisati na bočicu parfema za nju ili za njega!

U Niche kategoriji parfema generalno prevladavaju unisex mirisi. I mainstream brendovi su lagano i oprezno počeli uvoditi unisex mirise, jer moramo se prilagoditi novoj generaciji kupaca. Imamo slučajeve da se i naša starija generacija prilagodila novim trendovima pod utjecajem novih generacija. Tako da su žene počele koristiti muške parfeme bez ikakvog problema. Rjeđi su slučajevi da muškarci koriste ženske parfeme. Ipak, muško mora biti muško – kako bi kod nas Balkanu rekli!

Samo je pitanje vremena kada će se svi mirisi kategorizirati kao unisex pa neka svatko nosi ono sto zaista voli. Rodnost će u kategorizaciji parfema prije ili kasnije nestati. Zapamtite ovo!

Osobno savjetujem ljudima da nose ono što im se najviše sviđa. Bez obzira pisalo na bočici žensko ili muško, valjda imamo pravo da odaberemo onaj miris koji se nama najviše sviđa, jer mi ćemo se družiti s tim mirisom cijeli dan i važno je da se osjećamo ugodno.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

43,705FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE