MIS i MIK: Ovo su učenici koji su pozvani na državno natjecanje!

Državno natjecanje iz informatike provodi se svake godine za učenike osnovnih i srednjih škola u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje (AZOO) u suorganizaciji Hrvatskog saveza informatičara (HSIN). Natjecanje se provodi kroz 3 faze: školsku, županijsku i državnu razinu.

Oko 70 natjecatelja udruga MIS i MIK sudjelovalo je u kategorijama Algoritmi (osnovne i srednje škole), LOGO i Razvoj softvera (osnovne škole). To su najznačajnije kategorije temeljem kojih stasaju najbolji IT stručnjaci. Potvrđuju to i IT tvrtke koje naprosto “gladuju” za takvim kadrom.

Dana 26.2.2019. Državno povjerenstvo objavilo je listu pozvanih učenika na natjecanje. Plasman na državnu razinu natjecanja, u najtežoj kategoriji Algoritmi, ostvarilo je četvero natjecatelja:

Martin Josip Kocijan, 3. razred Gimnazije Josipa Slavenskog Čakovec
Antun Kralj, 6. razred VI. osnovne škole Varaždin
Jana Furdi, 7. razred Osnovne škole Podturen i
Jakov Biškup, 7. razred Osnovna škola Petar Zrinski Šenkovec Čakovec.

Činjenica da je iznimno malom broju učenika omogućen plasman na državnu razinu natjecanja (po kategorijama i razredima od 6-10 učenika) ne odiše činjenicom da je STEM obrazovanje iznimno važno te da je važno djecu učiti vještinama koje su tražene u gospodarstvu. Neovisno tome, već dugi niz godina naši članovi se uspijevaju kandidirati na državnu razinu i dokazati svoju kvalitetu. Gledajući županijsku razinu, s pravom možemo reći da su naši članovi daleko “nadmoćniji” u znanju i sposobnostima te su tako, prema očekivanju, osvojili gotovo sva vodeća mjesta u Međimurskoj, ali i u susjednoj Varaždinskoj županiji.

Nakon održane županijske razine, koja se održala 15. veljače 2019. godine, naši članovi ostvarili su slijedeće rezultate po kategorijama:

Mentori učenicima bili su: Dejan Drabić, Viktor Lazar, Miljenko Blažeka i Darinka Drabić.

Državno natjecanje održat će se od 19. do 22. ožujka 2019. u Primoštenu u Hotelu Zora.

Svim natjecateljima želimo čestitati na iznimnoj upornosti i trudu.

Ipak, voljeli bismo da vodeći ljudi u našoj državi konačno spoznaju koja znanja su našoj djeci najpotrebnija da bi ona postala uspješna u životu, tj. konkurentna na globalnom tržištu rada, jednom kada završe školovanje. Kroz natjecanja u informatici protežu se kategorije “na papiru”, a koje ne doprinose razvoju informatičkih vještina. Ukazujemo na potrebu da se izvrše analize i praćenja učenika u njihovom uspjehu, a shodno tome što uče ili u čemu se natječu. Bilo bi važno utvrditi što ima utjecaj na uspjeh djece kod uspješnog završetka srednje škole i fakulteta, a zatim i kroz ostvarenja karijernog puta. Time bismo konačno i mi utvrdili koja su natjecanja prioritet kod djece i mladih. Odnosno, na što je potrebno staviti naglasak. Ovako, običnom čovjeku teško je utvrditi razliku, osim kada je to za njegovo dijete već prekasno. U razvijenom svijetu se zna da su programeri najtraženiji zaposlenici s najvećim primanjima. A najbolji kadar ne stječe se kroz faktografsko učenje, već kroz razvoj vještina i kompetencija. Stoga očekujemo da će naš glas i glas gospodarstvenika biti uvaženi u promjenama koje su doista neophodne i u sustavu informatičkog obrazovanja, tj. natjecanja. Kvote pozvanih učenika na državnu razinu natjecanja trebaju biti, u najmanju ruku, dvostruko veće no što su one danas.

 

Ostavi komentar