Odličnu zamisao organizatora Ljeta u gradu Zrinskih da koncertom Ansambla Capella Zriniana bude u autentičnom prostoru življenja plemića Zrinskih otvori ovogodišnje čakovečko ljeto nažalost su osakatile vremenske prilike. Svečanost je održana u zamjenskom prostoru Centru za kulturu Čakovec. No barokna glazba tragom Zrinskih i Frankopana i u ovom je kulturnom zdanju pronašla put do probrane publike (nažalost malobrojne) koja je došla doživjeti vrsne hrvatske glazbenike okupljene u ovaj ansambl.
Manifestaciju je otvorio Jurica Horvat, predsjednik Gradskog vijeća zaželjevši svima dobrodošlicu na sve koncertne, kazališne i filmske programe podsjećajući kako je Grad Čakovec i ovog puta osigurao kvalitetne sadržaje uz besplatan ulaz na sve programe.
Koncertni program pod naslovom La Ribellione di Ungheria u prvom je dijelu programa donio glazbu Fantasia poetica koja predstavlja glazbu uz ljubavnu poeziju Nikole VII Zrinskog i F.K. Frankopana, dok drugi dio Il canto di ribellione tematizira pogibiju Nikole VII Zrinskog i tragičan kraj Zrinsko-Frankopanske pobune.
Publika je s posebnim aplauzom i emocijama prigrlila interpertaciju naratora i glumca Zorana Kelave oproštajnog pisma Petra Zrinskog Ani Katarini Frankopan “Moje drago serce” te izvedbu tradicionalne međimurske skladbe “Dej mi,Bože, joči sokolove” u interpretacije sopranistice Nele Šarić i specijalnog gosta ansambla, cimbalaša Andrije Maronića.
Ansambl čine umjetnički voditelj i osnivač Igor Paro (teorba, barokna gitara, citern), Silvio Richter (barokna violina), Marko Požgaj (blok flaute), Pavao Mašić (čembalo), Marko Radić (kontrabas) i Krunoslav Kobeščak (udaraljke).
Koncertni bonton iliti: – Fotografi pustite publiku uživati u glazbi!
Publika na ovu i slične manifestacije dolazi uživati i doživjeti glazbu na najljepši način. Nažalost događa se (sve češće) da određeno ponašanje pojedinaca onemogućava potpuni užitak u programu i glazbi. Na jučerašnjem otvarenju Ljeta i koncertu Ansambla Capella Zriniana nije moglo proći nezapaženo iritantno i dugotrajno “našetavanje” fotografa tijekom prvog dijela koncerta: kod bine, u prvom redu, u desetom, u redovima posjetitelja, s jedne strane dvorane, s druge strane…
Kao da se zaboravilo da koncertni bonton i pravila kulturnog praćenja koncerata najčešće dozvoljavaju snimati tek prve tri pjesme. Izuzetak su fotografi koji fotografiraju za organizatore i koji su akreditirani za cijelo praćenje programa. Pristojno bi bilo od ostalih fotografa da puste publiku na miru uživati u konzumaciji programa na koji su došli.
Svi mi volimo imati svoju fotku, svoj video, svoj dokument za FB, Instagram…I sama fotografiram događanja potrebom novinarskog praćenja kulturnih i koncertna događanja našeg kraja. Stoga ću samo zaključiti da nam svima skupa malo više koncertnog i kazališnog bontona posebice u dvoranskim prostorima ne bi “škodilo”. Jer, Ljeto u gradu Zrinskih, izvođači, posjetitelji, organizatori i svi programi koji nam pridonose obogaćivanju kulturnog života i kvaliteti samog življenja to zaslužuju.
I na diskretan način može se napraviti dobar dokumentaran fotografski zapis. Najjači je ipak onaj koji ostaje zabilježen u svima nama kroz naše emocije i sjećanja na nešto vrijedno i osobito poput izvedbi Ansambla Capella Zriniana.
Više o programima koji slijedi saznajte OVDJE.
Fotogaleriju prvog programa Ljeta u gradu Zrinskih autora Maria Golenka pogledajte OVDJE.