Prosinac je mjesec kada najviše trošimo. Zbog blagdana i darivanja smo rastrošniji. Sniženja su mamac koji i od najvećih škrtica izvuku novac iz novčanika. Crni petak koji je upravo iza nas je dan kada trgovci puno očekuju od potrošača, a potrošači se nadaju dobrom ulovu u kupnji. Lani su hrvatski kupci potrošili više od 1,3 milijarde kuna u četiri dana kupovine vezane uz Crni petak i prigodna sniženja.
Kako je to bilo ove godine tek će zbrojiti. Zbog koronavirusa više se kupuje online, ali i parkirališta obljižnjih trgovačkih centara bila su puna. Potrošnja je važna i za državu jer preko PDV-a se puni državna blagajna. Zato strože mjere protiv koronavirusa u prosincu nisu išle na zatvaranje trgovačkih centara. Uz turizam, proizvodnju, potrošnja građana je treći ključni stup punjenja proračuna.
Jesmo li potrošnjom u petak razveselili ministra financija Zdravka Marića tek će se vidjeti.