Želite li okus čokolade na poštanskim markama?

U Hrvatskoj se 9. rujan obilježava kao Dan marke jer je tog dana 1991. godine izdana prva poštanska marka Republike Hrvatske – plava marka od 1,00 dinara za zračnu poštu. Vezano uz taj nadnevak, podsjećamo kako se upravo u Tiskari “Zrinski” d. d. Čakovec tiskaju hrvatske poštanske marke, bilo da su obične, s mirisom ili hologramom.

Povodom Dana marke u nastavku donosimo dio intervjua s Vladimirom Halićem, prokuristom Tiskare “Zrinski” d. d. Čakovec, s kojim smo prošle godine razgovarali o inovativnim programima najveće međimurske tiskare.

Svatko se veseli razglednici

U vladavini pisanja e-mailova i komuniciranja preko društvenih mreža, pisanje poštanskih pisama i slanje razglednica postalo je ritual koji sve više dolazi u drugi plan. Stoga je pravo veselje i događaj kada vam u poštanski sandučić osim računa stigne razglednica s motivom Jadrana, božićna čestitka, a osobno pismo je gotovo senzacija. Možda ste i vi primili poštansku pošiljku i zamijetili na njoj poštansku marku s motivima bilja hrvatskog podneblja – ružmarina, lavande i smilje. Osim vizualno atraktivno oblikovane marke, vašu pozornost zasigurno je privukla i njezina osobitost – prepoznatljiv miris navedenog bilja.

Marke s mirisom bilja

Svaka poštanska marka malo je umjetničko djelo. 2016. godine Hrvatska pošta pustila u opticaj seriju prigodnih poštanskih maraka iz serije Hrvatska flora. Posebnost je što su tiskane s dodatkom mirisa. Autorica i dizajnerica maraka je Klara Mikulić iz Zagreba, a tiskaju se u Tiskari “Zrinski”. Koliko je proces proizvodnje marki s mirisom zahtjevniji u odnosu na izradu standardnih maraka, Vladimir Halić kaže:

– Proces izrade je identičan kao i kod svake druge poštanske marke do same završne faze, kada se nanosi specijalni mirisni lak. Nabava tih esencija nije problem. Mi te visokokoncentrirane lakove s mirisom koji postepeno hlapi nabavljamo od jednoga njemačkog proizvođača. U paleti ima stotinjak mirisa i tu se našao i miris koji je bio ovaj put malo zahtjevniji, a to je bilo smilje.

* Aktualna serija maraka nije prvi projekt maraka s mirisom, radili ste već sličan proizvod?

– Za 125. godišnjicu Botaničkog vrta Zagreb, koja se obilježavala 2014., radili smo poštansku marku s mirisom ruže. Sada je već to standardni posao.

Okus čokolade na markama

* Belgija je napravila korak dalje. Napravili su poštansku marku s okusom i mirisom čokolade. Jesu li možda u planu slični projekti i kod nas?

– Nismo dosad nešto tako radili. Nisam vidio tu marku. Pretpostavljam da bi taj okus trebao biti u ljepilu, tako da kad čovjek marku stavi na jezik osjeti taj okus čokolade. To su trendovi kojima se nastoji proširiti tržište. U svijetu se jako puno razmišlja o tome kako privući kupca. To je jedan od načina da se poboljša kupovina tih maraka. Kada se to pročuje, onda to privlači pozornost ne samo filatelista, već i drugih znatiželjnika koji će kupiti tu marku da bi osjetili te mirise koje ta određena marka daje.

* Koristi li se tehnologija tiska s mirisom, osim kod poštanskih maraka, još kod nekih drugih proizvoda?

– Prvi naš posao s mirisom, kada smo se susreli s tom tehnologijom, bio je za naručitelja Istraturist. Radili smo jedan katalog gdje se trebao dodati miris mora uz fotografiju borove šume i na natpis ‘Pogrebi i pomiriši’. To se radilo malo drugačijom tehnologijom nego što se rade marke. Taj lak nalazio se u kuglicama koje kada se pogrebu pucaju i miris se počinje širiti. Postupak je sličan kao kod majica ‘Pogrebi i pomiriši’. To je bio naš prvi susret s tehnologijom tiska s mirisom i bio je veliki izazov. Odradili smo proizvod koji je bio odlično prihvaćen.

Marka_hologram_25-godina-izdavanja

 

Tiskara “Zrinski” prošle je godine otisnula i prvu našu hologramsku marku. Puštena je u optjecaj 9. rujna prošle godine, a povodom Dana marke – 25 godina poštanskih maraka RH.

 

 

foto: Zlatko Vrzan

 

 

 

 

Ostavi komentar

Prethodni članak
Sljedeći članak

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE