11.7 C
Čakovec
Subota, 20 travnja, 2024

VIKTOR LAZAR – Micro:bit tehnologija hit je i u međimurskim školama

Micro:bit je “sićušno” računalo sa samo dvije tipke. Djeca brzo uče raditi s njime jer radi slično principu Lego kocki. A što je najvažnije, uz raznoliku primjenu potiče kod djece kreativnost i kritičko razmišljanje na zabavan način.

Većina nas je već usvojila značenje kratice STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Math), no nije suvišno ponoviti kako ona označava obrazovni pristup koji koristi znanost, tehnologiju, inženjerstvo, umjetnost i matematiku s ciljem poticanje kreativnog razmišljanja učenika. Manje znamo što su mikrobitovi i čemu služe? Odgovor smo potražili na ProMikro radionici za nastavnike. Provode je Udruge Međimurski informatički klub Čakovec (MIK) i Mladi informatičari Strahoninca (MIS) u prostoru Tehnološko-inovacijskog centra Međimurja.

Oko 200 nastavnika sa sjevera Hrvatske na ProMikro radionicama

Viktor Lazar microbitovi (4)Predavač je bio Čakovčanin Viktor Lazar, magistar informatike. Radi kao web developer u jednoj varaždinskoj tvrtki, a kao član udruga MIK I MIS predaje teme vezane za programiranje, algoritme, robotiku i elektroniku djeci osnovnoškolskog i srednjoškolskog uzrasta, a sada i odraslima, točnije nastavnicima, poduku o mikro:bit računalima. Uz njega edukaciju na ProMikro radionicama u Čakovcu provode Dejan Drabić, Renato Železnjak i Goran Levačić. Predviđa se osposobljavanje gotovo 200 nastavnika iz Međimurske, Varaždinske i djelom Koprivničko-križevačke županije, informatičkih te drugih nastavnih predmeta. Radionica traje dva školska sata. Što je osnovna ideja ProMikro projekta koji na nivou države uz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja provodi Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet u suradnji s Institutom za razvoj i inovativnost mladih – IRIM, Lazar ističe:

– Cilj projekta je da svaki učenik u šestom razredu dobije micro:bit. Namjera edukacije nije da svi učenici znaju programirati, već je osnovna ideja da nauče razmišljati na kritički, algoritamski način. Što znači da ih želimo naučiti rješavanju ne samo informatičkih i matematičkih problema, već stvarnih životnih problema s kojima će se susretati u životu.

* Na kojem principu radi micro:bit?

Viktor Lazar microbitovi (5)– To je samostalno maleno računalo u obliku pločice, a spaja se na “pravo” računalo putem USB kabla. Programiranje njime je jednostavno jer djeca njime dobivaju nešto opipljivo, a komande su toliko jednostavne da su lako razumljive i onima koji nisu na “ti” s elektronikom. Programiranje za početnike gotovo da radi na principu igre s puzzlama ili Lego kocki. Djeci je to zanimljivo, stoga vrlo brzo usvajaju potrebna znanja osnova programiranja.

* Što se može s micro:bitom napraviti?

– Različite stvari kao što su primjerice termometar, kompas ili različite igrice. Nema ograničenja. Omogućavaju i povezivanje putem Bluetootha. Osim tehničkih nastavnih predmeta mogu koristiti i primjerice za glazbeni jer se može i svirati pomoću micro:bita. Lepeza dosad odrađenih projekata na nivou Hrvatske kao što su “glazbena kutijica, simulacija sudara automobila, wattomjer, štedimo energiju uz micro:bit, gustoća vode, brojač koraka…” pokazuje njihovu svekoliku primjenu. Na našim radionicama za djecu napravljene su zanimljive 3D igrice. S naprednijom djecom smo radili vizualizaciju temperature u stvarnom vremenu. Djeci je zabavno raditi s njima i zato su micro:bitovi toliko popularni među školskom populacijom.

Nova uzbudljiva tehnologija izgleda da ulazi na velika vrata u hrvatsko školstvo, ali i međimurske škole. Gdje god se počne raditi s micro:bitovima oni postaju među osnovnoškolskom populacijom hit. A na svima nama je da je usmjerimo u korisnu primjenu rješavanje problema svakodnevnog života.

S mikroračunalima matematika djeci više nije bauk

Željka Mikulić microbitovi (2)
Učiteljica Željka Mikulić znanjima s radionice želi učenicima približiti “strašnu” matematiku

Željka Mikulić, učiteljica matematike OŠ Pribislavec želi novim znanjima iz svijeta informatike učiniti učenicima matematiku zanimljivijom i jednostavnijom:

– Traže se nove metode i pristupi nastavi. Prijavila sam se na radionicu jer su digitalni materijali i sredstva sve više prisutni u svakodnevnoj nastavi, pa tako i u nastavi matematike. Sve više se govori o informatizaciji u nastavi, stoga je dobro čuti i naučiti što se sve iz svijeta informatike i mikroračunala može primijeniti na osnovnoškolskim satovima matematike. Primjenom novih znanja i informatičkih mogućnosti i sama matematika može biti učenicima zanimljivija, a samim time učenici će moći kvalitetnije i lakše usvojiti nastavno gradivo.

foto: rr

Viktor Lazar microbitovi (6)
ProMikro radionice za nastavnike provode se u prostoru Tehnološko-inovacijskog centra Međimurja
microbitovi (19)
Micro:bit – jeftino malo računalo ima veliku i raznoliku mogućnost primjene
Viktor Lazar microbitovi (10)
Učitelji su zainteresirano i aktivno pratili početnu edukaciju o micro:bitovima

Viktor Lazar microbitovi (3)

 

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE