I OŠ Ivanovec uključena u Erasmus+

Ivanovec Erasmus
U sklopu međunosrdne razmjene predstavnice OŠ Ivanovec posjtile vrhunski opremljneu školu za djecu s posebnim potrebama u Engleskoj

Učitelji OŠ Ivanovec od ove su školske godine uključeni u još jedan Erasmus+ projekt Ready, Steady, Change! u koji su, osim Hrvatske, uključene Engleska, Greenland, Turska, Sardinija (Italija) i Madeira Island (Portugal). Nositelj projekta je Engleska koja je ujedno bila i domaćin prvog okupljanja u Nelsonu blizu Manchestera od 4. do 8. studenoga u Pendle Community High School & College.

Tema projekta bila je Mentalno zdravlje, a upravo škola domaćin vrhunski je opremljena i educirana škola za učenike s posebnim potrebama. Prvi dan projekta zamišljen je kroz prezentacije teamova iz pojedinih zemalja koje su iznijele svoje probleme na koje nailaze u svojim lokalnim zajednicama i školama, a vezane su uz temu mentalnog zdravlja. Našu školu predstavljale su četiri članice: Ivana Gradečak, voditeljica projekta, Dajana Kovačić, Nikolina Hader i Nataša Kralj.

Na početku prezentacije voditeljica projekta Ivana Gradečak predstavila je članice svoga teama i svoju školu te objasnila način rada s učenicima s posebnim potrebama. U našoj školi najčešći problemi vezani su uz poteškoće jezično-govornog područja (disgrafija, disleksija, diskalkulija), a ima i učenika s drugim poteškoćama (ADHD, autizam). Dio učenika ima asistente u razredu koji im pomažu u učenju na nastavnome satu i imaju odgovarajući oblik prilagodbe nastavnih sadržaja. U vremenu elektronike i digitalizacije u kojem stres često učini svoje, učenici rado odlaze u školski vrt te planiramo u vrtu napraviti i učionicu na otvorenom. Slične probleme imaju i ostale škole, članice projekta, koje nastoje svoje probleme riješiti na zadovoljavajuće načine.

Najveće oduševljenje na sve okupljene ostavila je upravo škola domaćin. Pendle Community High School & College državna je škola u kojoj se školuju učenici s poteškoćama u razvoju. Škola je namijenjena učenicima od 11 do 19 godina i obuhvaća osnovno, srednje i više obrazovanje za učenike s posebnim potrebama. Izgrađena je 2008. godine i desetak godina sustavno se u nju ulaže, postiže zavidne rezultate i dobitnica je mnogih nagrada. Škola se ponosi svojim učenicima i sve njihove aktivnosti i postignuća na panoima su izloženi u školi. Njihov školski kurikul ima tri predavačke i edukacijske razine. Prvu čine učenici koji mogu samostalno sudjelovati u nastavi i rade u malim grupama. Drugu razinu čine učenici koji uče samostalno, ali povremeno trebaju pomoć asistenta. Osim obrazovnih programa imaju i praktičnu nastavu. Treću razinu čine učenici koji ne mogu samostalno pratiti nastavu i ovise isključivo o pomoći asistenata. Najčešće aktivnosti i programi su: fitnes, plesni studio, zid za penjanje, tereni za sportove za sve vremenske prilike, multimedijska dvorana, ICT učionice, specijalne učionice za tehničku kulturu, senzorna učionica, bazen za hidroterapiju, tuševi i svlačionice. Kreativno su opremljene specijalizirane učionice za grupni rad, za zajedničke aktivnosti i velika kuhinja u kojoj učenici i učitelji zajedno pripremaju hranu. Imaju tri mini busa i poseban ulaz za nepokretne. Svi učenici osjećaju se jako dobro, sigurno i sretno u što smo se i sami uvjerili.

Velika i za naše uvjete predobro opremljena škola bila je mnogima samo san i želja da i u našoj državi imamo takve škole. Kroz razgledavanje škole vodila nas je Debra Grogan, glavna koordinatorica projekta i zamjenica ravnateljice, te pokazala mnogobrojne učionice u kojima se radi s djecom. U razredima s učenicima rade asistenti i učitelji, svi učenici imaju uniforme, vrlo su srdačni i gostoljubivi.

Budući da nismo mogli fotografirati učenike škole, u svoje smo mobitele pohranili mnogobrojne rekvizite i predivno osmišljene plakate i panoe koji krase zidove škole. Prilagođene sportske dvorane, rehabilitacijski bazeni, kreativne učionice u kojima se svira, crta, sluša glazba, mnoga medicinska i didaktička pomagala, a sve prilagođeno učenicima i njihovim potrebama model je koji bismo i mi polako morali slijediti. Sljedeća dva dana upoznali smo se kroz predavanja o načinu i radu škole, a posljednjeg dana u školu je došao i gradonačelnik kako bi nas sve zajedno pozdravio. Projekt je završen u velikoj zbornici škole gdje je održana zajednička radionica s asistentima i učiteljima u nastavi. Na kraju su učenici i učitelji u zbornicu donijeli i servirali savršen ručak koji su zajednički pripremili u školi na opće zadovoljstvo i oduševljenje prisutnih. Uz mnogobrojna druženja i vodstvo domaćina kroz zanimljiva mjesta i lokalitete na kraju je ostalo veliko prijateljstvo, engleska gostoljubivost i srdačnost na kojoj joj još jednom zahvaljujemo. Sljedeći susret dogovoreni je upravo u Hrvatskoj početkom ožujka pa se nadamo da ćemo isto tako biti dobri domaćini. (Nataša Kralj)

Ostavi komentar