4.5 C
Čakovec
Petak, 19 travnja, 2024

Suzuki Jimny: Testirali smo terenac s “kamionskim” podvozjem i reduktorom brzina

Suzuki Jimny je slađani terenac s “kamionskim” podvozjem i reduktorom brzina, kojeg bi svatko volio imati.

Iako je predstavljen još prošle godine, do Suzuki Jimnya je jako teško doći. Na njega se čeka i godinu dana, jer Japanci ne povećavaju njegovu proizvodnju unatoč potražnji. A mi smo ga testirali zahvaljujući čakovečkom AC Baumgartner. Ukratko bi ga se moglo opisati da je neodoljivog izgleda, asketske unutrašnje opremljenosti i zavidnih voznih karakteristika po terenu.

Četvrta generacija Jimnya svojim četvrtastim, kutijastim izgledom najviše podsjeća na Mercedes G-klase, no umanjeni u nekom omjeru. Suzuki redovito pogađa s dugovječnim dizajnom Jimnya pa je tako prošla generacija bila uspješna na tržištu čak 20 godina (1998. – 2018.).

Treba razlikovati Jimnya od naleta brojnih modela SUV-vozila i retro stilova koji su sad popularni iako na prvi pogled izgleda kao da je jedan od njih, on to nije. Jimny je punokrvni terenac krute šasije s redukcijom omjera mjenjača, dvije krute osovine sa vlastitim diferencijalima.

Sustav s 4 WD pogonom moguće je voziti u dva načina, u tzv. 4H (vjerojatno high) s visokim načinom prijenosa te 4L načinom (low) ili niskim prijenosom pri kojem se prenosi veći okretni moment kotačima, kako bi se mogao provlačiti kroz strme i nepristupačne terene.

Moguće je birati i 2WD pogon samo na zadnje kotače u kojem je Jimny mnogo vozniji u gradu i na asfaltnim otvorenim cestama. Prebacivanje između 4WD i 2WD pogona vrši se mehanički, mjenjačem koji ide direktno na getribu, za razliku od prijašnjeg modela gdje se izmjena obavljala električnim putem, pa je na teškim terenima moglo doći do kidanja žice. Za prebacivanje u reduktor potrebno je stati i ispraviti upravljač, da bi se ručica mogla prebaciti, dok je prijelaz između 4WD i 2WD moguć tijekom vožnje, ako je brzina manja od 100 km/h. Mjenjač brzina ima pet stupnjeva i vrlo je precizan, no razveselilo bi nas da ima i šestu brzinu.

Suzuki jimny test
Kroz šumski put kojeg i traktori izbjegavaju Jimny je prošao bez problema

Pogoni ga benzinski atmosferski motor zapremine 1,5 litara i snage 75 kw (102 KS). Ovo možda ne zvuči impresivno, no Jimny je težak svega 1,1 tonu i ova motorizacija mu je optimalna uz maksimalni okretni moment od 130 Nm pri 4000 okreta u minuti. Četverocilindrični benzinski motor u skladu je s današnjom hajkom na dizel, no ima i tu prednost što je ipak nešto tiši nego kod prethodnika iako nije baš štedljiv s emisijom CO2 (NEDC 154 g/km), što ga svrstava u skuplje razrede trošarine.

suzuki jimny
Kokpit je pregledan i robustan, od materijala koji se lako održava

U cestovnoj vožnji Jimny se ponaša gotovo kao i svako drugo vozilo, naročito do brzina od 100 km/h, pri višim brzinama motor postaje bučniji i pojačava se šum u kabini zbog četvrtastog oblika. Novi Jimny je tri centimetara kraći, ali četiri centimetara širi od svog prethodnika, pa je unatoč visini od 1,72 metra vrlo stabilan na u zavojima čak i kad se vozi s pogonom na dva kotača.

Potrošnja na otvorenim cestama može se držati na prihvatljivih 6 litara bez pretjerane štednje, s druge strane na autocesti se potrošnja može popeti i na duplo veću vrijednost, ovisno o brzini i dinamici vožnje. No nekakva srednja potrošnja kreće se oko 7,5 litara/100 km.

Suzuki Jimny
Prva verzija Jimnya imala je samo tri sjedala, jer je jedno mjesto zauzimala rezervna guma, koja je sada na stražnjim vratima

Ipak bez obzira na sve, ovo vozilo jednostavno živne čim zagazite u divljinu i na ceste kojima drugi ne mogu. Njegova čvrsta karoserija i 21 cm udaljenost od tla, omogućavaju da bez nasjedanja prolazi šumskim ili poljskim puteljcima kojima se i traktori teško probijaju. Ako i nasjedne, nasjest će na čelično kućište diferencijala, što ga štiti od nekakvih mogućih šteta. Vidljivost iz automobila je odlična, zbog velikih prozora pa je i pregled prilikom vožnje kroz npr. raslinje odlično.

Zbog izmjena gabarita Jimny je sada prostraniji u unutrašnjosti, pa se znatno ugodnije sjedi za volanom. Četiri osobe sada stanu u njega bez da tiskaju jedan drugog, a laktovi vozača i suvozača se više ne sudaraju.

Ploča s instrumentima je pregledna i jednostavna, s velikim prekidačima kako bi ih se moglo lakše pronaći i tijekom of road vožnje. U našoj verziji s GLX opremom sredini je poznati suzukijev Infotainment sustav sa 7-inčnim ekranom, navigacijom i Bluetooth povezivanjem. Serijski dolazi dosta opreme, kao što je tempomat i limaitator, klima..

Interijer je prilično jednostavan, uglavnom od plastike, što je u ovoj kombinaciji jako dobro zbog jednostavnijeg održavanja. Maleni prtljažni prostor od 85 litara se spuštanjem sjedala povećava na 377 litara, a kako se sjedala mogu potpuno spustiti prtljažni je dobro iskoristiv.

Sve u svemu, Jimny je postao još ljepši i još više off-road automobil, kojeg će poželjeti svaki lovac, kao i poduzeća koja moraju djelovati na teško pristupačnim područjima. Volio bi ga ustvari svako imati, no cijena mu baš i nije sitnica. Ulazna verzija bez infotainment sustava, LED svjetala, navigacije i ručnom klimom stoji 168.021 kn. Testirana verzija s GLX opremom stoji 184.186 kuna, a za automatik verziju treba izdvojiti 204.014 kn. No za šmekere vrijedi svaku lipu.

Piše: Tomislav Novak, foto: Zlatko Vrzan

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE