Rezultati mature ovog tjedna pokazali su nam kako naši učenici srednjih škola stoje sa svojim znanjem. Ukupan broj pristupnika koji imaju rezultate ispod praga prolaznosti je veći nego prošle školske godine te je u gimnazijama iznosio 928, odnosno 8.7 posto (prošle godine 4 posto), a u strukovnim školama 7330, odnosno 48.5 posto (prošle godine 29.1 posto).
Veći je i ukupan broj negativnih ocjena – 20.215, u usporedbi s prošlom godinom – 16.157. Značajno veći broj negativnih ocjena imali su kao i prethodnih godina učenici strukovnih škola – 14.693, gimnazija 3287 i ostali 2235. Više negativnih ocjena nego prošle godine učenici su dobili iz Hrvatskog jezika, Matematike – viša razina, Njemačkog jezika – osnovna razina, Biologije, Kemije, Psihologije i Povijesti. Ono što je jako alarmantno jest i da je ove godine bilo i ukupno 22.4 posto pristupnika koji nisu položili ispit iz Hrvatskog jezika, dok ih je prošle godine bilo 13.1 posto. To je jako velika brojka, tim više što je to materinji jezik koji učimo otkako znamo za sebe.
Ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje Vinko Filipović na tu je temu rekao da se nada da će se napraviti i istraživanje kako je došlo do toga da pojedini maturanti koriste jezik koji je ispod svake civilizacijske razine. Čini mi se da je sada na naplatu došao on-line rad tijekom korone gdje su se izbrisale granice obveza, zadaća i prisustvovanje nastave s obzirom na to da učitelji on-line nisu mogli znati što im s druge strane rade učenici, a pogotovo ne dok su si ugasili i kamere. Dodajmo tome i društvene mreže koje samo sve na brzinu serviraju čitateljima i na kojima se nalazi najezda nepismenih korisnika. Vijest koja me iznenadila ovog tjedna jest da je Gimnazija Josipa Slavenskog od ove godine je ukinula jezičnu gimnaziju, koju sam i sama pohađala. I mogu samo reći prava šteta! A rezultati na nacionalnoj razini tome govore u prilog!