6.4 C
Čakovec
Subota, 20 travnja, 2024

Zašto se pretvaramo u čistu poniznost pred odlazak na šaltere?

[layerslider id=”4″]

U Hrvatskoj javna administracija sebe doživljava kao vlast, a ne kao servis. I to ne bilo kakvu vlast, već autoritarnu vlast. Prosječni građani već na samu pomisao na šalter osjeti grč u želucu i već prije nego pođe u rješavanje kakve dokumentacije “skrči” se za pet centimetra i pretvori u čistu poniznost pred samom pomisli da ga na šalteru dočekuje hladno ukočeno lice koje očekuje da unaprijed poznate protokole koji su oni izmislili, a vi ih trebate sporadično. Tipa treba li najprije kupiti biljeg, ili prije toga uzeti obrazac, a red za čekanje ta dva različita komada papira je dugačak kao red pred HNK za baletnu predstavu Orašar.

I nikoga administracija ne amnestira od ponižavanja iskazivanja poniznosti čak ni bolesne.

HZZO je tako svoje probleme odlučio prelomiti preko svih u lancu, ljekarnika, liječnika i pacijenata. Ne bi se oni obračunavali s neposlušnim ili prekršiteljima, ne oni red uvode tako da pacijente šetaju po novi recept za sljedeći najjeftiniji lijek na listi. HZZO je nevidljiv, pacijent se nema na koga ljutiti, on poznaje svoga liječnika koji ga pregledava i piše recepte, on poznaje ljekarnika koji mu izdaje recepte, a fond u koji uplaćuje godinama svoj novac i koji vodi administracija na način koji je pacijentu potpuno nedokučiv i nevidljiv čovjek ne može kriviti jer je ona iza zastora koji prosječni čovjek rijetko vidi. I pojma nema kako se transferira novac koji mi uplaćujemo za zdravstveno osiguranje.

Zbog toga oni ni kad ih pitate koji su razlozi smjene jednih i postavljanja drugih voditelja područnih ureda fonda koji upravlja novcem koji mi uplaćujemo putem doprinosa i dopunskog osiguranja, ne osjećaju se dužnim davati objašnjenja jer se ne osjećaju kao servis osiguranicima koji su im povjerili na upravljanje svoj novac, nego kao utvrda za sebe.

Oni su “autoritarna vlast” koja si uzima za pravo da nam doziraju čak i informacije zašto mijenjaju ljude u sustavu. Jesu li ti ljudi napravili pogreške, vezane za upravljanje našim novcem? Jesu li našli druge koji će bolje upravljati našim novcem, posredno i zdravljem ili se radi naprosto o zamjeni podobnika? O tome možemo samo nagađati jer javnog objašnjenja na ta pitanja očito nismo vrijedni.

Naša je javna uprava druga najgora na svijetu jer im još nitko nije objasnio da su nečiji servis na usluzi korisnicima koji ih plaćaju svojim novcem i da su zato njima javno odgovorni.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE