Prodaja dizelaša u Hrvatskoj sve manja: Što će biti dalje?

auto
Ilustracija, Foto: Pixabay

Nije novost, ali ipak čudi svojevrsna brzina kojom automobili na dizelsko gorivo gube udio u općoj prodaji zabilježenoj na hrvatskom tržištu. Njihov je udio nakon prolaska točno polovice 2022. godine 18 posto, dok su nekadašnji njihovi jedni konkurenti, »benzinci« zadržali optimalnih 53 posto udjela, piše Novi List

Konkretno u prvih pola godine u Hrvatskoj je registrirano 12.530 benzinaca što je 53,2 posto od ukupnih 23.535 registracija. S druge strane novih je dizelaša 4389 ili 18,6 posto. Najmanje je registriranih u cijelosti električnih automobila – 463 ili dva posto. Njihov će se udio sljedećih mjeseci drastično povećavati, na iznad dvije tisuće čime će u najmanju ruku udvostručiti svoj udio u ovogodišnjem hrvatskom automobilskom tržištu.

Automobili na serijski ugrađeni plinski pogon znatno su prisutniji, mada uvijek ističemo da bi njihov udio s obzirom na cijenu i ekološku kvalitetu goriva morao biti kud i kamo veći. Plinaša je dakle registrirano 1139 što iznosi 4,8 posto.

Naposljetku, oni što silovito istiskuju dizel – hibridi: 5014 i čak 21,3 posto udjela. Ipak, u ovom zadnjem segmentu mora se istaknuti još nekoliko jako važnih elemenata.

Velika većina hibrida su zapravo oni koje zakon takvima prepoznaje dok je u tehnološkom smislu riječ o klasičnim benzincima tek neznatno potpomognutim hibridnom tehnologijom. Oni se definiraju kao »mild hibridi«.

Pravih, klasičnih hibrida kao što je to svojedobno izvorno bio Toyota Prius znatno je manje, da bi, pa i zbog poticaja, nešto prisutniji bili plug-in hibridi, dakle oni koji zahvaljujući ugradnji veće baterije imaju mogućnost samo na struju prometovati pedesetak kilometara bez punjenja. Kako smo istaknuli, zahvaljujući poticajima na električne i plug-in hibridne automobile postotna će se slika dodatno promijeniti, najvjerojatnije na štetu dizelaša koji polako kao da putuju u – muzej.

 

Ostavi komentar