Najgora zrakoplovna nesreća u Hrvatskoj, ujedno jedan od najsmrtonosnijih sudara zrakoplova u zraku na svijetu do tada, dogodila se na današnji dan, 10. rujna 1976. godine.
U nesreći koja se dogodila iznad grada Vrbovca, sjeveroistočno od Zagreba, poginuli su svi putnici i članovi posade, ukupno njih 176.
Zrakoplov Hawker Siddeley Trident (Let 476 British Airwaysa) na putu iz Londona prema Instanbulu sudario se s zrakoplovom Douglas DC-9 (Let 550 Inex-Adria Avioprometa) koji je bio na putu iz Splita prema Kölnu.
Kapetani oba zrakoplova imali su preko 10.000 sati letenja te se radilo o rutinskim letovima sve do približavanja Zagrebu.
Područje zagrebačke kontrole zračnog prometa je bilo, sredinom 1970-ih, jedno od najprometnijih u Europi jer je Zagreb bio točka javljanja nekoliko zračnih ruta između sjeverne i jugoistočne Europe, Bliskog istoka, a i dalje.
Ujutro 10. rujna predsjednik Tito i državno rukovodstvo putovalo je zrakoplovom, pa su zračni koridori bili djelomično zatvoreni zbog njihove sigurnosti.
Nakon otvaranja koridora, nastala je “gužva”, a oba zrakoplova su kasnila u polijetanju.
Pogrešna procjena vremena i visine leta te pogreške u proceduri kontrolora zračnog prometa uzrokovale su nesreću.
Iako se čini nemoguće da se zrakoplovi sudare, pri brzinu od otprilike 250 metara u sekundi, oba zrakoplova su se našla u isto vrijeme, 10:14:41 sati, na istome mjestu, pri čemu je došlo do sudara.
Ekipe za spašavanje ubrzo su stigle do mjesta nesreće, no na licu mjesta poginulo je 176 putnika i članova posade.
Do podneva istoga dana, svi kontrolori leta bili su privedeni na ispitivanje.
Svi su optuženi kao “osobe koje ugrožavaju željeznički, pomorski ili zračni promet te ugrožavaju živote ljudi i imovinu.”
Zagrebački kontrolor Gradimir Tasić jedini je proglašen krivim te je osuđen na 7 godina zatvorske kazne.
Kontrolori zračnog prometa potpisali su peticiju, pa je odlučeno da je Tasić upotrjebljen kao žrtveni jarac, nakon čega je pušten. Odslužio je gotovo 2 godine i 3 mjeseca zatvorske kazne.