Kako je pandemija COVID-19 utjecala na korištenje mobilnih aplikacija?

Odmah ćemo odgovoriti na ovo pitanje, a zatim pojasniti što pod istim točno mislimo. Zbog pandemije Covid-19, koristimo (i trošimo na) mobilne aplikacije 40% više nego u 2019. Točnije, u drugom tromjesečju 2020. godine zabilježene su najveće globalne upotrebe mobilnih aplikacija do sada.

Nažalost, najveći pokretač na globalnom tržištu mobilnih aplikacija u posljednjih godinu dana bila je pandemija. Potrošači na najbogatijim pojedinačnim tržištima – onima u Kini, SAD-u, Velikoj Britaniji, Južnoj Koreji i Japanu – doprinijeli su rastu financijskih prihoda više od potrošača u nekim drugim dijelovima svijeta jer su, u razdoblju karantene, bili prvo odlučiti preuzeti mobilne programe i igre i, u velikoj mjeri, one koji naplaćuju njihove usluge.

U izolaciji na koju nas je sve natjerala pandemija koronavirusa, puno smo više vremena provodili koristeći mobilne aplikacije nego prije. I to je logično s obzirom na zaključavanje i različita ograničenja fizičkog kretanja. U drugom tromjesečju 2020. upotreba mobilnih aplikacija porasla je za 40% u odnosu na 2019. godinu, kako smo rekli na početku teksta. Istodobno je postavljen svjetski rekord u broju sati provedenih u jednom mjesecu – u travnju – kada je svijet potrošio 200 milijardi sati na aplikacije.

Statistika broja preuzimanja i novca potrošenog na aplikacije

Što se tiče novca potrošenog na usluge aplikacija, 27 milijardi dolara potrošeno je tijekom drugog tromjesečja 2020. U istom razdoblju broj preuzimanja približio se 35 milijardi. Prema analizi, korisnici u prosjeku provedu oko četiri i pol sata dnevno gledajući i surfajući na svojim mobilnim uređajima.

Preuzimanje mobilnih igara za mobilne uređaje doseglo je 14 milijardi, a ako pogledamo aplikacije koje su uključene u druge kategorije, one predstavljaju 55% ukupnog preuzimanja na Android uređajima i čak 70% na iOS-u. Samo na uređajima s Android operativnim sustavom korisnici su prošle godine proveli 3,5 bilijuna minuta na preuzete aplikacije. Najčešće se preuzimaju aplikacije iz kategorije zabave u koju spadaju sportska klađenja s ogromnim brojem mobilnih kladionica  . Druge najpopularnije kategorije su alati, slike i video.

Prema statističkim pokazateljima iz istraživanja mobilne industrije State of Mobile, u svijetu je ukupno preuzeto 218 milijardi mobilnih aplikacija u 2020. godini, sa povećanjem od 7 % u odnosu na prethodnu godinu. Osim toga, potrošači su potrošili čak 20 % više novca na plaćeni sadržaj, pa je prihod u ovom segmentu iznosio rekordnih 143 milijarde dolara.

Najpopularnije aplikacije tijekom pandemije

Što se tiče aplikacija koje su bile najuspješnije i najpopularnije tijekom pandemije, stvari stoje ovako. Po broju preuzimanja najuspješniji je TikTok, a slijede ga Zoom i Facebook. Ako pogledate novac koji su korisnici potrošili, TikTok ostvaruje najveći profit, a slijede ga Tinder i YouTube.

Jasno je da je pandemija značajno povećala korištenje virtualne komunikacije i korištenje društvenih mreža, pa kad su u pitanju najaktivniji korisnici, imamo nekoliko aplikacija osim onih spomenutih ranije na popisu. U drugom tromjesečju 2020. najaktivniji korisnici bili su oni na Facebooku, WhatsAppu, Messengeru, Instagramu i Twitteru.

S druge strane, među glavnim trendovima u traženim sadržajima, postoji ogroman porast potražnje za TV uslugama uživo, podjednako u razvijenim zemljama poput SAD-a ili Japana te na tržištima koja su još razvoju poput Indije ili Indonezije. Ovaj se trend također ravnomjerno proširio na sve dobne skupine korisnika.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

51,240FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE