Zaštite zdravlje od vrućina!

termometar
Foto: Pixabay

Dolaskom toplinskog vala Hrvatski Crveni križ daje savjete kako se zaštititi od toplinskog udara i ostalih posljedica vrućine na zdravlje.

Rashladite prostor u kojem živite. Mjerite sobnu temperaturu zraka između 8 i 10 sati, zatim u 13 sati i noćnu temperaturu zraka nakon 22 sata. Idealno bi bilo sobnu temperaturu držati ispod 32°C danju, a ispod 24°C noću. To je posebno važno za djecu, osobe starije dobi iznad godina i za osobe koje imaju kronične zdravstvene tegobe.

Smanjite količinu vrućeg zraka unutar stana ili kuće. Danju zatvorite prozore i spustite rolete (ako ih imate), a posebno one koje su okrenute prema suncu. Zatvorite sva umjetna svjetla i druge električne uređaje koji mogu dodatno zagrijavati prostor. Objesite mokre ručnike kako bi rashladili zrak u prostoriji, no nemojte zaboraviti kako se tako povećava vlažnost zraka.

Ako imate uređaj za rashlađivanje, zatvorite vrata i prozore kako ne bi trošili više energije nego što je potrebno. Električni ventilatori mogu pružiti olakšanje i osvježenje, ali ako je temperatura zraka iznad 35˚C, neće spriječiti mogućnost pojave bolesti vezane uz velike vrućine, objašnjavaju iz Hrvatskog Crvenog križa.

Sklonite se u najhladniju prostoriju stana/ kuće, posebno noću. Izbjegavajte naporan fizički rad. Ako morate fizički raditi, činite to u najhladnije doba dana, što je obično u ranim jutarnjim satima do 7 sati. Ne ostavljajte djecu i životinje u parkiranom vozilu. Redovito koristite kreme sa zaštitnim faktorom od štetnog UV zračenja. Rashladite tijelo i pijte dovoljno tekućine.

Tuširajte se ili kupajte u mlakoj vodi. Druga mogućnost je zamatanje u mokre ručnike, hlađenje mokrom spužvom, kupke za noge i sl. Nosite laganu široku svjetlu odjeću od prirodnih materijala. Ako idete van, stavite šešir širokog oboda ili kapu na glavu i nosite sunčane zaštitne naočale. 

Koristite laganu posteljinu poput plahti, po mogućnosti bez jastuka kako bi izbjegli akumulaciju topline. Važno je piti dovoljno tekućine. Redovite pijte vodu ili čaj te izbjegavajte alkohol i napitke s previše kofeina i šećera, ističe Hrvatski Crveni križ.

Ako osobe starije dobi uzimaju lijekove, provjerite s njihovim liječnikom kakav utjecaj ti lijekovi mogu imati na termoregulaciju i ravnotežu tekućine u tijelu. Ako se Vi ili drugi oko Vas osjećaju loše potražite pomoć u slučaju vrtoglavice, slabosti, nemoći, tjeskobe ili  u slučaju izrazite žeđi i jake glavobolje. 

Ako imate bolne grčeve koji se mogu javiti nakon provedenog rada ili vježbe po vrućem vremenu, pijte tekućinu koja sadrži elektrolite, primjerice natrij, kalij, kalcij, magnezij. U slučaju da grčevi traju duže od jednog sata potrebna je medicinska pomoć.

Hrvatski Crveni križ za kraj naglašava da se  savjetujte  s liječnikom u slučaju drugih zdravstvenih tegoba ili ako opisane tegobe duže traju.

Ostavi komentar