Na današnji dan, 8. rujna, obilježava se Međunarodni dan pismenosti kojeg je proglasio UNESCO, a prvi put se slavio 1967. godine.
Cilj proslave današnjeg dana je ukazivanje na važnost pismenosti pojedinaca, zajednica i društava.
Minimalne vještine pismenosti nedostaju kod otprilike 775 milijuna odraslih osoba u svijetu.
Također, svaka 5. odrasla osoba je nepismena, a 60,7 milijuna djece ne pohađa školu, a još puno više neredovito pohađa školu ili ju uopće ne pohađa.
Globalno izvješće o praćenju obrazovanja za sve, provedeno od strane UNESCO-a 2006. godine, pokazuje da je južna Azija područje s najnižom razinom pismenosti kod odraslih (58,6%), a slijedi ju subsaharska Afrika (59,7%).
Države s najnižom razinom pismenosti su Burkina Faso (12,8%), Niger (14,4%) i Mali (19%).
Izvješće jasno pokazuje povezanost niske razine pismenosti i siromaštva te povezanost pismenosti s predrasudama prema ženama.
Proslava Međunarodnog dana pismenosti svake godine uključuje raziličitu temu.
Ovogodišnja tema se prvenstveno fokusira na poučavanje pismenosti u krizi uzrokovanoj COVID-19 virusom, posebno na uloge učitelja i profesora te promjene izvođenja nastavnog programa.
Globalna proslava će ove godine biti organizirana preko 2 virtualna susreta preko Zoom-a.
Podaci za Hrvatsku pokazuju kako razina pismenosti kod stanovnika starijih od 10 i više godina iznosi 98,8%.