18.9 C
Čakovec
Petak, 29 ožujka, 2024

Zaobilaženje spuštenih polubranika uzrok je jutrošnje stravične prometne nesreće

Iz HŽ Insfrastrukture oglasili su se o današnjoj teškoj prometnoj nesreći u Čakovcu. Podsjetimo došlo je do naleta putničkog vlaka na teretno vozilo. Priopćenje HŽ infrastrukture prenosimo u cijelosti.

Dana 14. ožujka 2023., u 5.45 sati u kolodvoru Čakovec cestovno vozilo podletjelo je pod vlak na željezničko-cestovnom prijelazu osiguranom polubranicima te svjetlosnim i zvučnim signalima. Putnički vlak koji je vozio na relaciji Varaždin – Kotoriba udario je u vozilo koje se na pruzi našlo jer se vozač nije zaustavio ispred spuštenih polubranika, već je između njih vozio „slalom“ kako bi ih zaobišao. Od siline udara smrskani automobil završio je u obližnjem dvorištu.

Pukom srećom nitko nije poginuo, a 33-godišnji vozač osobnog automobila lakše je ozlijeđen.

Službenici Policijske uprave međimurske očevid su završili u 7.33, nakon čega je vlak nastavio vožnju do obližnjeg kolodvora Čakovec. Prekid prometa trajao je sat i 50 minuta. Putnike su u tom razdoblju prevozili autobusi, dok su ostali vlakovi koji prometuju tom dionicom kasnili oko pola sata.

Foto: HŽ Insfrastruktura/ Vozilo je smrskano do neprepoznatljivosti

Ovaj primjer pouka je i opomena svim sudionicima u cestovnom prometu da dodatno pripaze kada se približavaju prijelazima preko pruge. Ako su polubranici spušteni, spušteni su s razlogom – jer nailazi vlak. Ako su upaljeni svjetlosni i zvučni signali – nailazi vlak. Ako se ispred prijelaza nalaze znakovi „STOP“ i „Andrijin križ“, obvezni su zaustaviti se i provjeriti nailazi li vlak. Ovaj primjer pokazuje da ni prijelazi s najvišom razinom osiguranja nisu jamstvo da se nesreća neće dogoditi. U 2022. godini dogodila su se 442 loma polubranika, odnosno toliko su puta vozači nasilno pokušali prijeći preko pruge dok su polubranici bili spušteni. Zato možemo reći da je isto toliko spriječeno potencijalnih nesreća. I svjetski podaci pokazuju da je u 98 % nesreća na ŽCP-ovima uzrok nesmotrenost i nepoštivanje prometnih pravila i signalizacije od strane sudionika u cestovnom prometu. Zato je ključna edukacija građana koju već godinama provodimo i kroz akciju „Vlak je uvijek brži“.

Molimo i medijske djelatnike koji također imaju veliku ulogu u edukaciji javnosti da prilikom izvještavanja koriste ispravan izraz da je vozilo podletjelo pod vlak, a ne da je vlak naletio na vozilo.

Još jednom apeliramo na sudionike u cestovnom prometu – pripazite, zaustavite se, pogledajte ulijevo i udesno, ne zaobilazite polubranike jer vlak je uvijek brži.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

43,705FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE