1.2 C
Čakovec
Petak, 19 travnja, 2024

Predstavljamo I. osnovnu školu Čakovec

Najveća i najbrojnija osnovna škola u Čakovcu je I. osnovna škola koju sačinjavaju matična škola u Čakovcu, PŠ u Novom Selu Rok i PŠ u Krištanovcu. 

U školskim klupama od školske godine 2021/22. godine sjedi 807 učenika u ukupno 40 razrednih odjela. Osim redovne nastave u školi je organiziran dnevni boravak za 77 učenika razredne nastave s kojima rade četiri učiteljice. 

Posebna briga vodi se o učenicima s poteškoćama, koji polaze Posebni razredni odjel s djelomičnom integracijom i s kojima radi magistra edukacijske rehabilitacije.

Škola ima 102 radnika, od toga 77 učitelja, ravnatelja i 4 stručna suradnika: pedagoga, psihologa, defektologa i knjižničara, te 15 ostalih radnika škole (tajnica, računovođa, kuhari, spremačice i domari). 

Ravnatelj Siniša Stričak: Potičemo nove ideje kod svih učenika 

Malo je škola koje se mogu pohvaliti stoljetnom tradicijom odgoja i obrazovanja mladih, a I. osnovna škola Čakovec je 2019. proslavila 150. obljetnicu postojanja.

Od svojeg osnutka doprinosimo razvoju zajednice u kojoj djelujemo. Obrazujemo učenike za aktivno, odgovorno i konstruktivno djelovanje u različitim zajednicama o čemu svjedoče brojna postignuća, uspjesi i nagrade na natjecanjima i smotrama županijskoga, državnog i međunarodnog ranga u različitim područjima obrazovanja, kulture, zabave i sporta.

Ravnatelj Siniša Stričak
Ravnatelj Siniša Stričak

Ponosno za sebe volimo reći da s pravom nosimo prva u svojem nazivu. S ponosom ističemo da smo jedna od najuspješnijih i najsuvremenijih škola u državi.

Iz godine u godinu razvijamo se i unapređujemo, obogaćujemo školski kurikul novim izbornim, izvannastavnim, dodatnim i dopunskim aktivnostima sa željom da budemo prepoznatljiv svjetlonoša odgoja i obrazovanja u zajednici. Na taj način svojim učenicima osiguravamo korisno i smisleno obrazovanje u skladu s njihovom razvojnom dobi i interesima, obrazovanje koje će ih osposobiti za suvremeni život, nastavak obrazovanja i svijet rada, uključiti ih u provođenje ljudskih prava, građanskoga odgoja, osvijestiti im važnost brige za zdravlje te za osobni i socijalni razvoj. 

Među prvim smo školama u Međimurju koja provodi inkluziju učenika s posebnim potrebama ističući važnost brige za bližnjeg i razumijevanja za različitosti.

Naš je cilj zadovoljan i uspješan učenik jer samo takav učenik ima pozitivnu sliku o sebi, prepoznaje vrijednost učenja i obrazovanja u svojem životu te je spreman biti nositelj pozitivnih promjena za napredak društva. Upravo zbog toga želimo biti još bolji i odlučniji u planiranju svoje vizije. Vrijedno nastavljamo planirati, kreirati, provoditi ideje i biti prva, rekao je ravnatelj škole Siniša Stričak. 

Područna škola Krištanovec 

U PŠ Krištanovec ove školske godine upisano je 20 učenika u 2 kombiniranim odjeljenjima. Prvi i treći razred polazi 8 učenika, a podučava ih učiteljica Veronika Kapelari Horvat, dok je u drugom i četvrtom ukupno 12 učenika, a učiteljica je Tea Bogdan.

Veronika Kapelari Horvat, voditeljica PŠ Krištanovec
Veronika Kapelari Horvat, voditeljica PŠ Krištanovec

Osim učiteljica razredne nastave, ne smijemo zaboraviti ni kuharicu Mariju Klobučarić koja se brine da učenici imaju finu užinu. Ona se, također, brine o čistoći prostora škole. Iako malena, PŠ Krištanovec nimalo ne zaostaje za trendovima u poučavanju, dapače, opremljena je svim suvremenim nastavnim sredstvima te se učenici svakodnevno koriste tabletima i računalima kao pomoćnim nastavnim sredstvima.

Suradnja je s roditeljima odlična jer u ovoj maloj školi vlada obiteljska atmosfera. Na kraju školske godine obično se organizira druženje i sportske igre za roditelje i učiteljice. Suradnja škole, roditelja i ostalih sumještana nam je vrlo važna jer bez škole u mjestu nema dječje vike i smijeha, a upravo su djeca ta na kojoj počiva svijet i njegova budućnost.

Područna škola Novo Selo Rok 

PŠ Novo Selo Rok trenutno pohađa 54 učenika od 1. do 4. razreda. U školi se odvija dvosmjenska nastava. Uz redovitu nastavu učenici pohađaju izbornu nastavu: Vjeronauk, Informatika ili Njemački jezik. U školi se također provode izvannastavne aktivnosti: Likovna grupa, Mali zbor, Mali Englezi, Mali informatičari i Biovrtlarska grupa. Škola sudjeluje u brojnim projektima. Posebno bih istaknula višegodišnju suradnju s Udrugom Biovrt iz Novog Sela Rok, uz čiju pomoć smo oformili vlastiti školski vrt i voćnjak te ih putem raznih projekata nadograđivali i proširivali. Učenici na taj način iskustveno uče na konkretnim primjerima, uočavaju važnost zdravog načina života te uče o samoodrživom razvoju i bioraznolikosti. U tome svemu pomažu nam i roditelji koji se aktivno uključuju u brojne volonterske akcije koje se provode u školskom vrtu.

Branka Hranjec, voditeljica PŠ Novo Selo Rok
Branka Hranjec, voditeljica PŠ Novo Selo Rok

Škola koja se ističe po zanimljivim projektima 

Prva osnovna škola Čakovec dugi niz godina aktivno sudjeluje u različitim međunarodnim projektima i inicijativama. U novije vrijeme, veliki zamah u međunarodnoj obrazovnoj zajednici započeo je 2014. godine sudjelovanjem u prvim međunarodnim strateškim partnerstvima europskih škola i obrazovnih institucija pod okriljem Erasmus+ programa.

Ivana Ružić, učiteljica informatike
Ivana Ružić, učiteljica informatike

Od 2014. godine do danas, djelatnici i učenici škole sudjelovali su u 16 višegodišnjih međunarodnih strateških partnerstava razvijajući suradnju s preko pedeset međunarodnih partnera. Realizirano je sedamdesetak posjeta međunarodnim partnerima diljem Europe, od Estonije, Litve, Finske, Poljske, Turske, Cipra do Italije, Španjolske, Portugala itd. Prva osnovna škola Čakovec ugostila je učenike i djelatnike iz svih šezdesetak partnerskih ustanova predstavljanjem vlastitih načina i metoda učenja i poučavanja, mogućnosti koje pruža svojim učenicima i djelatnicima, a pri tome upoznajući ih s bogatom međimurskom kulturnom baštinom, prirodnim i povijesnim znamenitostima Hrvatske.

Zahvaljujući sudjelovanjem u takvim projektima, škola se opremila raznovrsnom najnovijom informacijsko-komunikacijskom tehnologijom: iPad lab, raznovrsni roboti i pametne igračke, 3D pisači i olovke, dronovi itd. Takav oblik međunarodne suradnje doprinosi razmjeni iskustava i primjera dobre prakse u učenju i poučavanju, razvija inovacije u obrazovanju, osnažuje učenike i djelatnike na promatranje okoline, prepoznavanje problema i mogućnosti poboljšanja u obrazovanju, potiču na osmišljavanje i poduzimanje inicijativa, razvijaju i osnažuju aktivno građanstvo, razvijaju vještine rada u timu, suradničko učenje, socijalne i digitalne vještine pojedinaca.

Pedagoginja Dubravka Kečkeš: Škola koja zrači dobrom energijom 

Svaka je škola priča za sebe. Svaka škola ima posebno, vlastito ozračje koje stvaraju zaposlenici i učenici koji u njoj rade i borave. Već četrdeset godina radim u školi koja se odlikuje pozitivnim i poticajnim ozračjem, dobrim međusobnim odnosima te kvalitetnim radom. Želja mi je da svaki učenik osvijesti, kako svoje jake strane, tako i slabije. Na taj se način učeniku omogućava da raste i napreduje u svim područjima, u skladu sa svojim sposobnostima i da postane bolja osoba.

Dubravka Kečkeš, pedagoginja škole
Dubravka Kečkeš, pedagoginja škole

“Đaci veseljaci” u posebnom razrednom odjelu 

Posebni razredni odjel ustrojen je u I. OŠ Čakovec školske 2017./2018. godine. U posebni razredni odjel, ili kako ga svi u školi rado zovu, „Đaci veseljaci“, uključuju se učenici s različitim vrstama i stupnjevima teškoća u razvoju, intelektualne teškoće, Downov sindrom, autizam, poremećaji u ponašanju, visoka slabovidnost…).

Ivana Blažinčić, mag.educ.rehab.
Ivana Blažinčić, mag.educ.rehab.

Iako različiti, zajednička im je osobina da svi odreda veoma vole školu i svakim danom u nju unose smijeh i veselje. Oni se obrazuju po posebnom programu uz individualizirane postupke iz obrazovnih predmeta u posebno opremljenoj i njima prilagođenoj učionici, dok na odgojne predmete odlaze u redovne razredne odjele svladavajući tamo gradivo po redovitom programu uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke. 

Učenici s teškoćama lijepo su prihvaćeni od strane svojih vršnjaka u školi i vole biti u njihovom društvu, a tome u prilog govori činjenica što veći dio učenika s teškoćama, uz podršku roditelja, održava prijateljske odnose stečene u školi čak i u svoje slobodno vrijeme. 

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE