PROČELNICA Blaženka Novak: Najveći izazovi u ovom trenutku za školstvo su odgojni!

U šestom smo tjednu online nastave na području Republike Hrvatske. Međimurski školarci i dalje ispunjavaju svoje dnevne školske nastave putem virtualnih kanala. Razgovarali smo s pročelnicom za obrazovanje Međimurske županije Blaženkom Novak, s kojim se sve izazovima zateklo školsko u ovom trenutku.

– Rekla bih da su najveći, a i najteže savladljivi izazovi pred kojima se školstvo našlo u ovom trenutku zapravo oni odgojni. Apelirala bih i na nastavnike i na roditelje da ne zaborave na odgojne funkcije školstva i obrazovnog sustava. Njih je u ovom trenutku možda najteže ostvariti. Nedovoljno je i stručnih iskustava, a i znanstvenih spoznaja koje bi nam u tome pomogle. Možda najbolji poticaj da razmislimo o tome koliko je važno paralelno razvijati i STEM područja i humanističke i društvene znanosti. Za ostvarivanje odgojnih su ciljeva neodgođena interakcija i živ kontakt svakako nenadoknadivi i tu su nedvojbeno najveći izazovi pred roditeljima. Mogu računati na pomoć i potporu stručnih suradnika; pedagoga, psihologa, socijalnih radnika i rehabilitatora; koji im u školama stoje na raspolaganju i koji se uključuju u razrješavanje problema s kojima se učenici susreću u svom odrastanju. Ostajanjem učenika u domovima ti problemi odgoja i odrastanja nisu nestali. Roditelji ih u ovim vremenima i prilikama moraju sami prepoznavati i nositi se s njima i upravo bi zato bilo dobro da uvijek imaju na umu i moguću stručnu potporu koja im i sada u obrazovnom sustavu stoji na raspolaganju. Upravo su sada redovni i učestali kontakti s učiteljima i razrednicima važniji nego u uobičajenim okolnostima.

Htjela bih pri tome spomenuti i angažman školskih ravnatelja koji također, u prvom redu u organizacijskim i tehničkim pitanjima, ali i pri olakšavanju svih kontakata zapravo stalno stoje na raspolaganju roditeljima. Ovo je situacija u kojoj bi roditelji trebali iskoristiti i svojevrsne prednosti naše relativno razvedene mreže osnovnih škola u kojoj su i škole i razredi manji, tako da se i takvi neposredni kontakti i pojedinačno razrješavanje neočekivanih situacija i individualnih problema lakše razrješavaju. Od velike pomoći mogu biti i službene mrežne stranice škola pa i njihova aktivnost na društvenim mrežama. Moramo imati razumijevanje i za to da je mladima za razvoj i odrastanje potrebno druženje i interakcija s vršnjacima i da je živo druženje i zajedničko učenje teško nadomjestiti. Zbog toga pred djecu ne bi trebalo stavljati prevelike zahtjeve niti zadaće koje oni u ovim okolnostima ne mogu ispuniti. Mislim da je važno, i za roditelje i za učitelje, da postave i osvijeste prioritetne ciljeve, kako u odgoju tako i u ishodima učenja, da odgovore na pitanja koje su to vještine i znanja koja njihova djeca u ovoj situaciji mogu savladati i naučiti, a što je to što se može nadoknaditi i naučiti i kasnije, ispričala je pročelnica Novak.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE