Predstavljamo osnovnu školu Nedelišće, PŠ Dunjkovec i PŠ Pušćine

Djelatnici Osnovne škole Nedelišće
Djelatnici Osnovne škole Nedelišće

Osnovna škola Nedelišće najveća je međimurska škola kojoj je osnivač Međimurska županija. Također je jedna od najstarijih jer se prvi podaci o obrazovanju u Nedelišću spominju još u 17. stoljeću. OŠ Nedelišće obuhvaća mjesta Nedelišće, Dunjkovec, Pretetinec, Slakovec i Pušćine. Škola u svojem sastavu ima PŠ Dunjkovec i PŠ Pušćine u kojima se izvodi nastava od 1. do 4. razreda.

Čitanje, kao jedan od najvažnijih ljudskih dosega, izgrađuje djecu i ljude, a naša je knjižnica jedna od najopremljenijih školskih knjižnica u Međimurju i vjerojatno raspolaže najvećim brojem knjiga u ovome dijelu Hrvatske, preko 20.000 knjiga. Ne čudi stoga da su naši učenici posljednjih nekoliko godina državni prvaci u području čitalačkih natjecanja kao što su Čitanjem do zvijezda i Čitanje naglas. 

U školi je oduvijek važna stručna zastupljenost kvalitetnih nastavnika za svaki nastavni predmet što uz kvalitetnu opremljenost pruža učenicima veliki broj izvannastavnih aktivnosti. Kao ilustraciju takvoga nastojanja ističem da smo bili i Centar izvrsnosti za Međimursku županiju za biologiju, kemiju i fiziku. Ne čudi stoga da naši učenici postižu izvrsne rezultate na svim razinama natjecanja, u posljednjih 10 godina oko 100 plasmana na državna natjecanja iz predmeta kao što su Povijest, Fizika, Tehnička kultura, strani jezici, Hrvatski jezik, zbor i atletika. 

OŠ Nedelišće vjerojatno je najbolje opremljena škola informatičkom infrastrukturom. Već duže od 20 godina škola raspolaže vlastitim školskim serverom i domenom, što učiteljima i učenicima omogućava pristupanje serveru i svim sadržajima preko svojih profila VPN-vezom i od kuće. Svi djelatnici škole digitalno su iznimno educirani i koriste se potencijalima koje im pruža oprema tako da po CARNet-ovom istraživanju OŠ Nedelišće spada u digitalno naprednu školu.

Ono po čemu je škola također prepoznatljiva jest pažnja koju poklanja estetskom uređenju unutrašnjih i vanjskih prostora koji trebaju biti ne samo funkcionalni i sigurni već u istoj mjeri zanimljivi i opuštajući, mjesto ugodnog ozračja u kojem učenici vole boraviti.

Među prepoznatljivim obilježjima svakako treba spomenuti još rekreativno-etnografski prostor Badličan-Bosnarova hiža. Imanje je to koje je škola dobila od bivšeg direktora te ga radom učitelja i učenika pretvorila u prostor za sportske i obrazovne potrebe. Vrijedno je spomenuti i mjuzikl Putujemo u prošlost realiziran s OŠ Rikard Katalinić Jeretov iz Opatije. Mjuzikl je izveden četiri puta, među ostalim u Centru za kulturu Čakovec te dva puta u Opatiji.

Poticaj učenicima za ostvarivanje svih njihovih potencijala svakako je tradicionalno biranje učenika generacije tako da zidove škole krase portreti najboljih učenika izabranih u posljednjih dvadesetak godina.

Nažalost, kao obilježje naše škole, moramo istaknuti i kronični nedostatak prostora u matičnoj školi, što uvelike otežava realizaciju mnogih sadržaja. Iako su poduzete mnoge aktivnosti, do današnjega dana problem, nažalost, nije riješen. Ipak se nadamo da će i naša škola dobiti prostore koje svojom kvalitetom i zaslužuje.

Ravnatelj Ivica Paić: Osobitu pažnju poklanjamo stalnom stručnom usavršavanju

Imao sam sreću da sam svoj radni vijek započeo u OŠ Nedelišće koja je već tada, davne 1985., bila jedna od najkvalitetnijih škola zahvaljujući tadašnjem direktoru, pokojnom gospodinu Danijelu Bosnaru. Riječi koje mi je tada uputio pamtim još i danas: „OŠ Nedelišće kvalitetna je škola i svi koji u njoj žele raditi moraju doprinijeti da takva i ostane.“ Vjerujem da i danas uspijevamo u tome. Nekoliko riječi o meni osobno.

Ravnatelj Ivica Paić
Ravnatelj Ivica Paić

Profesor sam filozofije i povijesti. Cijeli sam svoj radni vijek proveo u OŠ Nedelišće i to kao učitelj povijesti do 1992. godine, a nakon toga kao ravnatelj od 1992. godine do danas. U tom razdoblju bio sam u nekoliko mandata voditelj Županijskog stručnog vijeća povjesničara i Stručnog vijeća ravnatelja osnovnih škola Međimurske županije. Još 2002. godine promoviran sam u ravnatelja savjetnika. Autor sam učila iz područja astronomije, fizike i geografije SSAP, nagrađenog na državnom sajmu inovacija. Angažiran sam od OECD-a (Organisation for Economic Co-operation and Development) kao neovisan međunarodni kontrolor kvalitete (IQCM) za nekoliko međunarodnih projekata koji su se provodili u Hrvatskoj (TALIS, ICILS i PISA).

Kao ravnatelj posvetio sam posebnu pažnju promicanju kvalitete i izvrsnosti uvođenjem suvremenih metoda rada u nastavni proces. Projektna nastava i realizacija niza velikih školskih projekata rezultat su takvoga pristupa. U školi osobitu pažnju poklanjamo stalnom stručnom usavršavanju učitelja i suradnji s drugim školama Čepin, Omiš, Opatija i ona nam je donijela niz lijepih trenutaka i trajna prijateljstva. Osim navedenih aktivnosti, osnovna preokupacija mene kao ravnatelja stalna je briga i nastojanje da se podiže nivo kvalitete, stručnosti rada i profesionalizam u svim segmentima škole. Ne manje važan segment za uspješno funkcioniranje škole svakako je i održavanje dobrih međuljudskih odnosa i ugodne radne atmosfere, čemu u školi posvećujemo posebnu pažnju.

Veliki napor ulažemo u plansko opremanje škole suvremenim nastavnim pomagalima i u poboljšanje materijalnih uvjeta rada – tako da je OŠ Nedelišće jedna od najbolje opremljenih škola u Međimurju.

Ipak, kada bih trebao izdvojiti ono najvrjednije u OŠ Nedelišće, bez imalo dvojbe rekao bih da su to zaposlenici ove škole. Njeni učitelji, stručni suradnici i administrativno-tehničko osoblje. Iznimno kvalitetni, marljivi i spremni na suradnju i međusobno pomaganje. Dostojanstvo i dignitet kojim zrače proizlaze iz njihove svijesti da pošteno i kvalitetno obavljaju svoj posao. Upravo to mi daje za pravo da vjerujem da će OŠ Nedelišće i u budućnosti biti škola koja će omogućiti kvalitetno obrazovanje i odgoj novim generacijama učenika kao pretpostavku njihova uspješnog života.

Područna škola Dunjkovec

Područna škola Dunjkovec nešto je starija, no redovito obnavljana zgrada na kraju Dunjkovca. O lijepo uređenom okolišu brinu se domar, čistačica i polaznici grupe Spretne ruke sa svojom učiteljicom. Ove školske godine pohađa ju 82 učenika u četirima razrednim odjelima.

Višnja Špicar, voditeljica PŠ Dunjkovec
Višnja Špicar, voditeljica PŠ Dunjkovec

Nastava se provodi u jutarnjoj, a produženi boravak u drugoj smjeni. Učenici su uključeni u izbornu nastavu Vjeronauka, Informatike i stranog jezika te u izvannastavne aktivnosti Domaćinstvo, Spretne ruke, Likovna i Vjeronaučna grupa, Folklor i Informatička grupa. Tijekom školske godine u školi se provode brojni projekti – Dani zahvalnosti za plodove Zemlje, Čitam jer volim, Adventski sajam, Sajam cvijeća, Eko kviz… Posljednjih godina dio učenika redovito se uključivao u eTwinning projekte. Ti su učenici dijelom zaslužni za to da OŠ Nedelišće dvije godine ima status eTwinning škole. Učenici s učiteljicama obilježavaju važne dane u godini. Škola ima dobru suradnju s Udrugama žena Pretetinec i Dunjkovec te s DVD-ima Dunjkovec, Pretetinec i Slakovec.

Ove školske godine učenici su uključeni u projekt 10-minutno jutarnje vježbanje. Učenici su školsku godinu završavali priredbom na koju su dolazili roditelji i brojni mještani. Nadamo se da ćemo ovu školsku godinu završiti na taj način.

Područna škola Pušćine 

Područna škola Pušćine radi u novoj školskoj zgradi izgrađenoj 2009. godine na mjestu nekadašnje škole. Izgradnjom nove zgrade stvoreni su uvjeti za rad u jednoj smjeni, a škola nam je posebna i neobična zato što svaka učionica ima vlastiti izlaz na terasu i školsko igralište.

 Snježana Topolnjak, voditeljica PŠ Pušćine
Snježana Topolnjak, voditeljica PŠ Pušćine

Područnu školu Pušćine trenutno pohađa 47 učenika raspoređenih u 4 razredna odjela, a zbog zainteresiranosti roditelja škola ima i produženi boravak u poslijepodnevnim satima.

U školi postoje informatička učionica i školska knjižnica, tako da nimalo ne zaostajemo za suvremenim trendovima u nastavi i poučavanju učenika. Opremljeni smo i suvremenim nastavnim sredstvima pa su učenici u mogućnosti u svome radu svakodnevno se koristiti tabletima i računalima.

Učenici se uz pomoć svojih učiteljica uključuju u likovne i literarne natječaje. Svake godine članovi Folklorne skupine sudjeluju na Kajkavijadi u Varaždinskim Toplicama. Pred Božić roditelji se vrlo rado uključuju u izradu raznih predmeta na radionicama, kao i u pečenje i prodaju kolača. Isto tako Vijeće mjesnog odbora svake godine donira darove za djecu. Nadamo se da će se naša suradnja s roditeljima i ostalim sumještanima i dalje održavati na dobrobit i zadovoljstvo svih.

Pedagoginja Mira Paić: Priznanja naših učenika govore o kvaliteti školovanja 

Živimo u svijetu stalnih i suštinskih promjena. Naravno da se to odražava i na našu školu pa nastojimo slijediti promjene i prilagođavati oblike rada pazeći na to da ostanemo prepoznatljivi. Važno nam je njegovati zdravo i poticajno školsko ozračje koje skrbi o svakome učeniku i zaposleniku. Pedagoško djelovanje zasniva se na prepoznavanju tih potreba. Tu prije svega mislim na sigurnost učenika i kvalitetu poučavanja.

Mira Paić, pedagoginja
Mira Paić, pedagoginja

Obrazovno djelovanje naše škole prepoznatljivo je u uspješnome daljnjem školovanju naših učenika i u sudjelovanju učenika na brojnim natjecanjima. Brojna županijska i državna priznanja učenicima i učiteljima svjedoče o tome.

Odgojno djelovanje škole realizira se nizom aktivnosti koje učenicima daju priliku upoznati svijet i stvarni život. Sudjelujemo u brojnim humanitarnim akcijama i programima Unicefa. Organiziramo niz humanitarnih događanja radi prikupljanja potrebnih sredstava za naše učenike, ali i druge potrebite u društvu. Fond Pomozi prijatelju, koji smo osnovali u školi, upravo tome i služi. Smatramo da humanosti nikad nije previše pa se humanitarne akcije provode svake godine i u pravilu smo najuspješnija škola u županiji po rezultatima tih akcija.

Obogaćivanje života i rada u školi prepoznato je i kroz kreativni rad u školskim projektima od kojih su mnogi ostali lijepe uspomene: Dobar dan, Europo; Mi plešemo, Školo moja, Ekologija, Tehnologija, a u projektu Zrinski ponosimo se mjuziklom Putovanje u prošlost.

Posebnu pozornost posvećujemo zaštiti okoliša pa je škola redovito nagrađivana dok smo prošle godine dobitnici i posebne Unimerove nagrade za neprekidno 35-godišnje sudjelovanje u akciji skupljanja staroga papira, čiju količinu godišnje mjerimo u desecima tona.

Potreba za zabavom također je dio školske atmosfere, a realizira se brojnim kulturnim aktivnostima: posjetima izložbama, kazališnim i kino-predstavama ili jednostavnim druženjima na školskim plesovima, obilježavanjima Fašnika i Valentinova.

Logopedinja Mihaela Vugrinec: Velika mogućnost učenicima s teškoćama 

Logoped zajedno sa školskim pedagogom obavlja i procjenu psihofizičkog stanja djece za upis u 1. razred, koordinira rad pomoćnika u nastavi, surađuje s učiteljima u provedbi obrazovnih programa za učenike s teškoćama te je podrška u funkcioniranju posebnog razrednog odjela koji se trenutno sastoji od 3 učenika 1., 2. i 3. razreda, pomoćnika u nastavi i učiteljice.

Mihaela Vugrinec, logopedinja
Mihaela Vugrinec, logopedinja

Poseban razredni odjel pohađaju učenici s različitim stupnjevima i vrstama teškoća u razvoju, uključujući učenike s poremećajima iz spektra autizma i učenike s intelektualnim teškoćama. Takav vid nastave ustrojen je kako bi djeci s teškoćama omogućio uključenost u redovan obrazovni sustav, ali da pritom nastavni sadržaji budu primjereni njihovim mogućnostima.

Postoje dvije opcije pohađanja posebnog razrednog odjela: prvi je da učenik sve predmete sluša u posebnom razrednom odjelu prema posebnom programu koji provodi učitelj – edukacijski rehabilitator, dok je drugi kombinacija posebnog programa u posebnom razrednom odjelu za pojedine predmete (Hrvatski, Matematika, Priroda) i redovitog programa uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke (za predmete Likovna, Glazbena i Tjelesna i zdravstvena kultura) u redovitim razrednim odjeljenjima. Na taj se način djeci s teškoćama u razvoju pruža mogućnost sudjelovanja, učenja i uključivanja u obrazovnu zajednicu svojih vršnjaka.

 

Ostavi komentar