Građani šetnjom preko zebre zaustavili promet u Murskom Središću

iU Murskom Središću na 15 minuta stao je sav promet na državnoj cesti prema graničnom prijelazu prema Sloveniji zbor prosvjeda građana Murskog Središća zbog nesnosnog prometa kroz centar mjesta, ali i naselja uz državnu cestu prema Čakovcu.

Petnaest minuta građani i su neprestano prelazili  zebru kako bi iskazali nezadovoljstvo odvijanjem teretnog prometa kroz Mursko Središće. Prosvjedu građana se pridružio i mursko središćanski župnik Tomislav Antekolović. Uz građane su na prosvjedu su bili gradonačelnik Dražen Srpak, njegov zamjenik Miljenko Cmrečak, predsjednik Gradskog vijeća Zvonko Vrtarić, a solidarnost skupu dao je i lendavski župan Anton Balažek.

Kazao je da mu je poznato kako je živjeti s takvim nesnosnim teretnim prometom, jer su se s time građani njegove općine borili 20 godina.

Nada Palaš koja stanuje u Ulici Josipa Broza zapravo državnoj cesti kroz centra Murskog Središća prema granici danonoćno sluša lupanje i tresku teških kamiona ispod svojih prozora, a mjesečno prođe i 18 tisuća teretnih vozila. Kazala je da uslijed buke ne može pratiti ni vijesti, odnosno sve drugo što je zanima na televizijskim programima.

Ministar prometa Oleg Butković, za nedavnog posjeta Murskom Središću dao je obećanje da će se teretni promet smanjiti od 1. srpnja.

Pitali smo gradonačelnika Srpaka što je s obećanjem?

– Pravilnik kojim bi se teretni promet smanjio je napisan, međutim jaču snagu ima uredba vlade o kategorizaciji graničnih prijelaza ima veću pravnu snagu od pravilnika. Znači treba promijeniti uredbu. Srpak kaže da je ministra na sastanku sa stručnim službama  dao nalog da se pokrene taj postupak. Za promjenu uredbe se mora dobiti suglasje stalne mješovite komisije Hrvatske i Slovenije, ali da je i to je već pokrenuto. Općina Slovenija daje suglasnost na tu promjenu. A kad i ako se to riješi na višim razinama, uredbom vlade se granični prijelaz lako prekategorizira iz međunarodnog u međudržavni i nakon toga preko ovog graničnog prijelaza mogli bi prometovati samo hrvatski i slovenski kamioni. To je prema informacijama iz ministarstva unutranjih poslova oko 15 posto od sadašnjeg teretnog prometa, odnosno u toj masi oko 3000 kamiona ili polovica od onoga što bilo prije ulaska u EU.

No najkvalitetnije i jedino pravo rješenje je izmicanje graničnog prijelaza iz centra Murskog Središća i gradnja drugog mosta preko Mure.

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

49,208FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE