Zadivljujući obiteljski niz Dušana Vugrinca Vugija

Uvod u 7. izdanje Zrinski Art festivala je izložba fotografija Dušana Vugrinca Vugija pod nazivom Obiteljska igra. Izložba je otvorena u izložebenom slonu Centra za kulturu Čakovec.

Izložene fotografije predstavljaju broj slika analogne role filma. A zadivljujuće motive osmislio je autorov sin koji je i sam umjetnik na studiju baleta u Dresdenu.

Iako fotografija nije primarni fokus Dušana Vugrinca Vugija, inače filmskog i TV snimatelja koji je diplomirao i magistrirao na Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, uvijek je bila prisutna u njegovom životu kao medij istraživanja, propitivanja i kreativnog izražavanja što se očituje u ciklusu „Obiteljska igra“. Zastupljene fotografije su, kako naziv sugerira, produkt dugogodišnje kreativne suradnje cijele obitelji, dok je idejni začetnik projekta autorov sin Vid koji je osmislio koncept, izradio rekvizite i scenografiju te preuzeo ulogu glavnog modela. Serija se sastoji od trideset osam fotografija dimenzija 70 x 50 cm koje su nastale u periodu proteklih pet godina. Motivika je raznovrsna i nesvakidašnja dok je broj eksponata simboličan i predstavlja hommage klasičnoj fotografiji i fotografskom filmu oslanjajući se na podatak da su samo iskusni fotografi uspjeli „izvući“ spomenuti broj snimaka iz filmske role.

Vugrinčevi formati bilježe pomno osmišljene scenarije koji se iz svijeta mašte pretaču u stvarnost. Okom kamere uhvaćeni su mitološki stvorovi, zastrašujuća bića, likovi iz narodne predaje i bajki, metafore s pripadajućim kulisama, ali ne izostaju ni fotografije čiji je primarni cilj ovjekovječiti prolazni trenutak tijela u (plesnom) pokretu koje se nerijetko doima kao da levitira u zraku.

Jedna od najranijih fotografija ciklusa je inscenirani prikaz mladog Mozarta zamišljenog pogleda uprtog u nedogled na kojem je razvidno Vugrinčevo poznavanje fotografskog vokabulara i vrsno baratanje suptilnim međuodnosom svjetla i sjene ne samo kao kompozicijskim elementima već i psihološkim faktorima koji dočaravaju atmosferu na kojoj ciklus počiva, neovisno o prikazanom motivu. Ciklusom dominiraju magličaste vizure mističnog ugođaja, bilo da je riječ o crno-bijelim fotografijama ili u onima u boji čije kolorističke akcente čine dijelovi kostimografije i scenografije najčešće u snažnim, primarnim bojama – crvenoj i žutoj dok odmak od scenografsko kompleksnih prikaza predstavljaju već spomenute fotografije u čijem je fokusu ljudsko tijelo i složenost pokreta u interijeru i eksterijeru.

Galeriju pogledajte ovdje (Vugi)

Foto: Mario Golenko

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

51,230FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE