Saborska zastupnica Andreja Marić istaknula potrebu obnove želježničke pruge Kotoriba-Zagreb

Andreja Marić
Andreja Marić, saborska zastupnica SDP-a

SDP Međimurske županije šalje priopćenje za medije koje u nastavku u cijelosti objavljujemo. 

Saborska zastupnica prim. dr. sc. Andreja Marić, dr. med je u slobodnim govorima u Hrvatskom saboru govorila o Inicijativi za obnovu, modernizaciju i elektrifikaciju pruge Kotoriba – Čakovec – Varaždin – Novi Marof – Zabok – Zagreb. 

„Davne 1860. godine izgrađena je prva pruga na hrvatskim prostorima, od Kotoribe do Čakovca, odnosno Macinca. Pruga od Čakovca, preko Varaždina, Konjščine, Zaboka i Zaprešića do Zagreba puštena je u promet 1886.godine. Oba pravca znatno su doprinijela industrijalizaciji i razvoju ove regije i njegovu povezivanju s ostatkom Hrvatske. Nažalost zadnjih desetljeća sve je manje željezničkih linija iz sjevera Hrvatske prema Zagrebu, a zbog višegodišnjeg neulaganja vlak na ovoj dionici vozi sporo i uz redovita kašnjenja. Broj putnika u željezničkom prometu najveći je upravo u sjeverozapadnom dijelu Hrvatske, što je jedan od argumenata da ulaganje u željezničku mrežu na ovom području ima smisla. Stoga je pokrenuta Inicijativa za obnovu, modernizaciju i elektrifikaciju pruge Kotoriba – Čakovec – Varaždin – Novi Marof – Zabok – Zagreb.   

Inicijalni dopis pripremio je i uputio prema Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture (7.6.2021), te prema Skupštini Međimurske županije kolega Željko Pavlic, predsjednik Međimurskog demokratskog saveza i vijećnik u Skupštini Međimurske županije na našoj zajedničkoj listi. Skupština Međimurske županije je na svojoj 2. sjednici održanoj 08. srpnja 2021. godine, jednoglasno usvojila Zaključak kojim se predlaže Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture da u programske i proračunske dokumente uvrsti projekt i osigura sredstva za obnovu, modernizaciju i elektrifikaciju cijele dionice postojeće pruge Kotoriba – Čakovec -Varaždin – Novi Marof – Zabok – Zagreb. Skupština Varaždinske županije također je, na svojoj 2. sjednici od 22. rujna 2021. godine, jednoglasno usvojila ovu Inicijativu. Ovu inicijativu su, do sada, podržali i gradonačelnica Čakovca, gradonačelnik Varaždina i župan Krapinsko-zagorske županije. U pripremi su razgovori sa još nekim čelnicima regionalne i lokalne samouprave.

Kao saborska zastupnica uključena u ovu inicijativu upućujem danas pisano zastupničko pitanje Ministru mora, prometa i infrastrukture g. Olegu Butkoviću, tražit ćemo i sastanak s ministrom, te podršku od svih saborskih zastupnika iz 3. izborne jedinice. S nekima sam već razgovarala i njihova podrška je neupitna. 

Glavni razlog pokretanje ove inicijative je prometna izoliranost, posebno željeznička, Međimurske, Varaždinske i Krapinsko-zagorske županije od grada Zagreba, a time i od ostatka Hrvatske. Naime, putovanje vlakom od Kotoribe do Zagreba, a radi se o 145 kilometra, traje 3 sata i 39 minuta. Za putovanje od Varaždina do Zagreba u duljini od 90 kilometara troši se 2 sata i 23 minute, uz brzinu koja na pojedinim dionicama ne prelazi 30 km/h!

U svijetu se takve udaljenosti prevaljuju mjereći u minutama, a mi ih i dalje mjerimo u satima, kao u 19. stoljeću. Na ovaj način su stanovnici Međimurske županije, Varaždinske i Krapinsko-zagorske županije, koje zajedno broje preko 412000 stanovnika, prometno izolirani od Zagreba, odnosno u velikoj mjeri uskraćeni za brzu i kvalitetnu vezu sa gradom Zagrebom i sa svim uslugama koje pružaju institucije koje su smještene u njemu; medicinske, obrazovne, gospodarske, kulturne, sportske…

Modernizacijom ove pruge otvorile bi se mnoge razvojne prilike kako stanovništvu, tako i gospodarstvu ovog dijela Hrvatske. S obzirom da su, u narednim godinama, najavljena velika ulaganja u Hrvatske željeznice, u novogradnje, obnove i rekonstrukcije, tražimo od resornog Ministarstva da se planiraju ulaganja u obnovu, modernizaciju i elektrifikaciju pruge od Kotoribe do Čakovca, Varaždina, Novog Marofa, Zaboka i Zagreba, najstarijeg dijela željezničke mreže u Hrvatskoj, koji zaslužuje svoju revitalizaciju. Ne protivimo se drugim planiranim prometnim pravcima – od brze ceste, izgradnje obilaznica, novih dijelova pruga, no ti projekti će trajati godinama, a građani ove regije ne mogu toliko dugo čekati“ poručila je Andreja Marić.

Ostavi komentar