Zakon o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi (NN 94/18),stupio je na snagu 1. studenog 2018.. Dana 1. srpnja 2019. stupilo je na snagu obveza izdavanja elektroničkih računa u javnoj nabavi tj. eRačuna. Ova obveza primjenjuje se na sve ugovore za nabavu robe, radova i usluga koje sklapaju naručitelj u smislu Zakona o javnoj nabavi (uključujući i jednostavnu nabavu – do 200.000/500.000 kuna) , a odnosi se na sve obrtnike i poduzetnike. Isporučitelji (dobavljači) i nadalje će moći izdavati račune u papirnatom obliku ako dobra i usluge isporučuju osobama izvan sustava javne nabave.
– Stalno se govori o rasterećenju davanja obrtnika, međutim ništa od toga. Mi mali obrtnici, moramo se i dalje snalaziti sami i plaćati sve postojeće i nove namete, upozorio je Dražen Novak, predsjednik Ceha graditeljstva, Udruženja obrtnika Međimurske županije
– Mi obrtnici nismo protiv tog Zakona, ali sporna je cijena ulaska u taj sustav. Na stranicama nadležnog Ministarstva navedeno je da je izdavanje eRačuna za male dobavljače/izdavatelje besplatno. Aplikacija je besplatna, ali da bi se dobila treba ishoditi ePotpis i pripadajući certifikat FINA-e, a to nije besplatno. Isto se odnosi i na druge izvršitelje usluga (informacijske posrednike), preko kojih možemo slati eRačune.
Slanje računa do sad nas je stajalo oko 5 kuna po računu, a od 1. srpnja 2019. to je oko 100 kuna mjesečno i više. Samo održavanje softvera i nekakve naknade plus 2,50 kuna po računu ili ako želimo da račun plača naš knjigovodstveni servis to po računu iznosi 25 kuna – dakle sve to nije besplatno kako se prikazuje u javnosti.
U svezi eRačuna znalo se već par mjeseci ranije, međutim pružatelji navedenih usluga, koji bi sve to morali znati – kako i na koji način će se to realizirati, nisu primjenu tog Zakona dočekali spremni, već prilikom naših upita – nagađaju kako to funkcionira, istknuio je Dražen Novak, predsjednik Ceha graditeljstva pri Udruženju obrtnika Međimurske županije