MEV: Nove generacije učenika i studenata i kako raditi s njima

Okrugli stol na MEV-u

Koliko su se promijenile nove generacije učenika i studenata i kako raditi s njima, bila je tema okruglog stola na Međimurskom veleučilištu u Čakovcu pod nazivom „Nove paradigme u poučavanju u visokom obrazovanju“.

Na okruglom stolu bilo je riječi o novim izazovima u visokom obrazovanju te novim načinima poučavanja koji su posljedica promjena svijesti srednjoškolaca u posljednjih deset godina te promjena u paradigmama srednjoškolskog obrazovanja.

Dekan doc. dr. sc. Igor Klopotan naglasio je da se generacije mijenjaju, da su sve više digitalno pismene, i da sve više koriste prečace u učenju.

Odlučili smo napraviti okrugli stol s pedagoginjom i psihologinjom da i nas nastavnike upute u to kao rade te nove generacije, da nam iznesu iskustva iz srednjih škola. Tako se i mi možemo prilagoditi, pripremiti na te nove generacije koje dolaze.

To nam je korisno i s obzirom na ovu situaciju kada je zbog korone nastava bila na daljinu. Koliko god je to dobro funkcioniralo, ipak nam je svima bilo dosta teško jer smo društvena bića, volimo biti u društvu, u učionici, razgovarati, poslije popiti kavu.

Online nastava je ostavila trag na svima nama, rekao je dekan te dodao da su napravili anonimnu anketu među studentima o koroni i cijepljenju.

Oko 40 % studenata je cijepljeno, 29 % studenata se ima namjeru cijepiti, dok je 50 % odgovorilo da se ne želi cijepiti, a 31 % studenata je prebolio COVID. Prema ovim podacima situacija je pod kontrolom i relativno sigurna i stabilna.

Mi smo spremni u svakom trenutku prijeći na odvijanje dijela nastave ovdje na Veleučilištu, a dijela online. U samoizolaciji su trenutno dva zaposlenika i dva studenta, kazao je Klopotan.

Za organizaciju okruglog stola viši predavač na Međimurskom veleučilištu u Čakovcu Tibor Rodiger rekao je da je motivacija bila u tome što su se generacije, ne samo učenika nego i studenata, promijenile te pristup učenju i odgovornost nisu više isti kao što su bili prijašnjih godina.

Je li tome razlog korona ili neke druge stvari, teško je reći. Sigurno ima više razloga, pa smo odlučili dobiti malo širi uvid, širu sliku.

Najbolji način da to vidimo je da napravimo suradnju sa stručnim službama srednjih škola, s obzirom da su studenti koje dobivamo do prije par mjeseci još bili kod njih.

Mislim da su oni najbolje osobe koje mogu objasniti na koji način ćemo u budućnosti pristupati našim studentima, kazao je Rodiger.

Marijana Dugandžić Cvetko, prof. socijalne pedagogije iz Graditeljska škole Čakovec, naglasila je da je važno dobiti perspektivu, vidjeti kakve su današnje generacije mladih, što im je potrebno, što im je teško i kako će najbolje uspjeti kada kasnije upišu visoko učilište.

Sve je više nemotiviranih učenika, odnosno teško ih je motivirati, nedostaje im samostalnosti i odgovornosti, a potrebno je raditi i na jačanju mentalnog zdravlja jer je to broj jedan posebno sada nakon svih ovih događaja povezanih s pandemijom, istaknula je Dugandžić Cvetko.

Andreja Bratinšćak, mag. psihologije iz Graditeljske škole Čakovec, dodala je da se sustav vrijednosti promijenio u društvu, a isto tako i vrijednosti po kojima danas mladi žive.

Mladima je vrlo važno kakvi su im rezultati i kompeticijski su nastrojeni u odnosu prema onome što bi pogodovalo njihovom mentalnom zdravlju, a to je uspostavljanje bliskih i pozitivnih odnosa, Nrekla je Bratinšćak.

Ostavi komentar