Maturalci su otkazani, a što s novcem?

Ilustracija Foto: pixabay.com

S obzirom da su mnogi za ovo ljeto uplatili turističke aranžmane kao naprimjer maturalna putovanja, koja su zbog trenutne situacije s koronavirusom sukladno mjerama HZZO i Stožera civilne zaštite morala biti otkazana, potrošače zanimaju njihova potrošačka prava kako bi ostvarili pravo na povrat novca zbog iznimne situacije.

Društvo potrošača Međimurja šalje priopćenje kako riješiti problem kako bi što više potrošača dobilo cjelovitu informaciju. Priopćenje prenosimo u nastavku s napomenom da ako ne morate ne organizirajte turističke aranžmane do kraja eidemije koronavirusa.

Ako roditelji, odnosno učenici potpuno odustanu od uplaćenog putovanja, postoji nekoliko opcija kako riješiti problem:

  1. Prema novom članku Zakona u pružanju usluga u turizmu, novac im u potpunosti može biti vraćen po isteku 180 dana od nestanka korona virusa, plus još 14 dana roka za uplatu povrata,
  2. Uplaćena sredstva se mogu zamijeniti za vaučer pa ga iskoristiti za neko privatno putovanje,
  3. Mogućnost raskidanje ugovora, kao što se to i inače može učiniti, uz određenu naknadu koja ostaje agenciji.

Vrlo je važno čitati ugovor koji ste potpisali kako se ne bi našli u situaciji da u ugovoru stoji da se u slučaju otkazivanja putovanja od strane roditelja ili škole ne vrši povrat novca. Isto tako ako i niste potpisali takav ugovor, ali ste novac uplatili to je istovjetno potpisivanju ugovora jer je novac dragovoljno uplaćen odnosno prihvaćen je ugovorni odnos.

Takva kategorija potrošača neće imati pravo na povrat novca, osim ako uspiju dokazati da je ugovorni odnos pravno ništetan, a u tom slučaju predstoji dugotrajno rješavanje sudskog spora.

Ostavi komentar