Nekada su bili najučestaliji automobili naših krajeva, a danas se mogu vidjeti tek za rijetkih prilika. Jugoslavenske zastave ili odmilja zvani fićeki ili fiće velika su ljubav Kristijana Ciglarića iz Dragoslavca koji svaki slobodan trenutak provodi u svojoj kućnoj radionici gdje restaurira, popravlja, te mazi i pazi, kako kaže, svoje mališane.
Ljubav prema oldtimerima rodila se u njemu već od dječačkih dana, a restauracijom oldtimera aktivno se bavi posljednjih sedam godina. Radi na održavanju strojeva, a nakon posla odlazi u svoju radionicu gdje radi na restauraciji fićeka do kasnih večernjih sati.
Član je Fićo kluba Međimurje. Podršku u hobiju pruža mu njegova žena Romana i ostatak obitelji, posebice brat Valentino koji mu, kad je u prilici, uskače u pomoć.
Posljednji automobil koji je restaurirao bila je bijela Zastava 750 iz 1981. godine na kojoj je radio je 5 i pol mjeseci. Ukupno je u njega uložio oko 1700 eura te sad izgleda “cakom-pakum” i spreman je za prodaju.

– Pri tome ne računamo rad mojih ruku. U pomoć mi je priskočio moj brat Valentino te prijatelj Dario Cenko iz Macinca. Trenutno doma radimo na još dva automobila koji bi do kraja godine trebali biti gotovi – kazao nam je u razgovoru simpatični Kristijan, koji je otkrio da je kroz njegovu radionicu prošlo do sad oko 20 fićeka.
Dijelovi se jako teško nabavljaju
– Sudjelujemo gotovo na svim događajima vezane uz oldtimere u zemlji i regiji. Planiramo ove godine otići u Italiju i Njemačku. Na sajmovima i susretima uspostavljamo poznanstva i veze koje su nam bitne kod nabavke dijelova za fićeke – ispričao nam je Kristijan o svojim planovima kroz ljeto.
U njegovoj radionici tik do bijelog fiće još ponosno stoje tirkizni fićo, to jest Zastava 850, iz 1980. godine koju često voze njegova žena Romana i šogorica Ines Mučić iz Murskog Središća. U njega je ukupno uložio oko 2500 eura. Društvo mu pravi i crvena Zastavu 600 D iz 1960. godine koja je u vlasništvu njegova brata Valentina. U crvenog su fiću uložili preko 5000 eura za nabavku potrebnih dijelova.
– Jako nam je teško nabavljati dijelove za naše fićeke. Nema tu zarade, samo postoji velika volja i ljubav prema ovim mališanima – kazao nam je ovaj strastveni zaljubljenik u oldtimer vozila o svojim fićekima, čija je proizvodnja započela 1955. godine, a prestala dvadeset godina kasnije.