NADVOŽNJAK jednom trakom kreće u promet 23. prosinca: Donosimo i kako će izgledati nakon sanacije

Nakon upita našeg lista, kao i brojnih građana o tijeku i razlozima kašnjenja sanacije nadvožnjaka danas je sazvana press konferencija za novinare u Gradskoj vijećnici.

O temi koja već mjesecima stvara nervozu među vozačima govorili su zamjenik gradonačelnika Grada Čakovca Mario Medved, tehnički direktor tvrtke Geotehnika Danijel Jurakić i nadzorni inženjer iz tvrtke Ingolab Velimir Pavlic.

– Siguran sam da će nakon kompletne sanacije nadvožnjak iduće godine biti jedan novi objekat, žila kucavica našeg grada, biti siguran za prometovanje narednih 50 godina, uz naravno adekvatno održavanje, rekao je na početku press konferencije zamjenik gradonačelnika.

Dogovoreno da se jedna traka nadvožnjaka za promet otvori u ponedjeljak 23. prosinca.

– Temelj koordinacije s izvođačem i nadzornim inženjerom u završnoj fazi je kompletna sanacija gornjeg ustroja nadvožnjaka, što se tiče betonskog dijela. Kompletno je izrađena betonska ploča na obje strane nadvožnjaka. Terminskim planom je određeno da već od subote 14. prosinca radi se hidroizolacija na betonskoj ploči, a drugi tjedan oko 20.-og kreće asfaltiranje. Minimalno jedna traka otvorit će se 23. prosinca, ali samo za osobna vozila, rekao je zamjenik gradonačelnika.

Dodao je kako će tako biti do kraja veljače ili početka ožujka 2020. godine kad kreće četvrta faza radova koja podrazumijeva sanaciju sjeverne i južne rampe nadvožnjaka, dva stubišta i stupova. 

– Rok za taj posao je pet tjedana. U tijeku izvođenja četvrte faze pripremili smo javni natječaj, koji je predviđen u proračunu za rotor na raskrižju Vukovarske i Ulice Vladimira Nazora, to je sjeverna rampa. U tijeku 4 faze, određeni period ćemo morati zatvoriti nadvožnjak na tih 4 do 5 tjedana. Dakle, u fazi kad će se raditi sjeverna rampa, usporedno će se raditi i rotor, poručuje Medved. 

No, o samim radovima i problema s kojima se struka susrela najviše je govorio nadzorni inženjer iz tvrtke Ingolab Velimir Pavlic.

Glavni uzrok oštećenja većine konstruktivnih dijelova nadvožnjaka je bilo nefunkcioniranje odvodnje i procurivanje vode zbog neadekvatno izvedene hidroizolacije kolničke ploče, a samim time i kroz monolitne spojeve montažnih ploča. Takvo je bilo postojeće stanje nadvožnjaka prije sanacije. Znatna oštećenja dijelova betonske konstrukcije do kojih je došlo zbog kloridne korozije, dijelom karbonatizacije i isoljavanja, te posljedično zbog korozije armature. Uznapredovana korozija izazvala je izbacivanje zaštitnog sloja betona, te odlamanja dijelova betona koji su ugrožavali sigurnost nadvožnjaka, stajalo je u prezentaciji Velimira Pavlica.

– Nova naglavnica je ojačana, sad će se betonirati, čeka se dozrijevanje betona, u tom smislu nadvožnjak je spreman da može preuzeti novo opterećenje, tek onda možemo zamijeniti ležajeve koje nismo mogli zamijeniti ranije. Da bi projekat odradili korektno, proračunali su se i stupovi, odnosno svi preostali elementi konstrukcije, uključujući i glavne nosače. Samim time nadvožnjak je kompletno otporan na mehaničku otpornost i stabilnost. Cijeli most smo pojačali za dva i pol puta, te dobili konstrukciju koja je napravljena prema novih europskim propisima, rekao je Pavlic.

 

 

Ostavi komentar