INTERVJU Dražen Vidović: – Proizveli smo željeznički teretni vagon kakav u svijetu ne postoji

Dražen Vidović RŽV Čakovec
Dražen Vidović, direktor tvrtke RŽV-a Čakovec: - Ne prodajemo samo željezo, već i znanje

Međimurska pamet prepoznata i nagrađena na inovativnim sajmovima diljem svijeta. U prilog tome ide podatak da su čak 9 medalja, od čega 4 zlatne, 2 srebrne i 3 brončane osvojili hrvatski inovatori na 69. Međunarodnom sajmu inovacija – IENA 2017. održanom početkom studenoga u Nürnbergu. U konkurenciji više od 800 inovacija iz 31 zemlje svijeta prepoznati su i međimurski inovativni proizvodi.

Zlato za SELF PROP RAIL

Zlatnom medaljom u Nürnbergu okitio se specijalni teretni vagon SELF PROP RAIL Radionice željezničkih vozila Čakovec. Samohodnom vagonu ovo je već peta medalja u nizu. Prvu zlatnu odnosno grand Prix osvojio je prošle godine na zagrebačkom sajmu inovacija ARCA, potom je nagrađen na sajmovima u Bruxellesu, Ženevi i Indiji. RŽV posluje od 1945. godine, a u svoju bogatu tradiciju ovih dana upisuje priznanja koja pljušte sa svih strana. Dražen Vidović, direktor RŽV Čakovec, s ponosom ističe kako je njihov inovativan proizvod registriran kod Europske patentne udruge kao patent. Što znači da takav vagon u svijetu ne postoji.

Drazen Vidović RŽV Čakovec
Dražen Vidović

* Čime ovaj teretni vagon “šarmira” i zavrjeđuje zlatne medalje?

– Posebnost je što je on teretni vagon, ali samohodan. Koristi se za prijevoz i kontrolirani istovar rasutog tereta. Ne treba mu lokomotiva za rad na terenu. Kad lokomotiva doveze na gradilište cjelokupnu kompoziciju vagona, ona može otići. Operater dalje s joystickom manipulira vagonom, pa imamo daljinsko upravljanje i potpunu kontrolu rada. Istovar je moguć na tri strane, lijevo, desno, čelno. Posebno je otvaraju vrata i naginje pod. Pogodan je kod rekonstrukcije, dogradnje ili popravka željezničke infrastrukture. Namijenjen je za rasute terete. Kasnijoj fazi razvoja proizvoda kako će evoluirati sigurno će biti nadogradnje i namjena za prijevoz i druge vrste tereta.

* Kako je Vaš razvojni tim došao do ideje za ovakvu inovaciju?

– Ako u tvrtki nema razvoja, nema ni sigurne budućnosti. Teretnim vagonima bavimo se jako dugo i poznajemo tržište teretnih vagona. Uvidjeli smo da bismo mogli razviti proizvod koji će objediniti nekoliko funkcija te omogućiti veću učinkovitost, manje zagađenje okoliša, manju upotrebu ljudskih resursa te veću kontrolu rada. Analizirali smo područje Europe, pogotovo jugoistočne, gdje je infrastruktura željeznica u jako lošem stanju i gdje ima mnogo prostora za nadogradnju. I tako se “step by step” rađala ideja i proizvod. Projekt je sufinanciran putem Europskog programa CIP ECO innovation.

* Kojem tržištu je namijenjen SELF PROP RAIL?

– Željezničko tržište je specifično. Proizvodi moraju biti certificirani u skladu sa željezničkim normama tzv. TSI normama. S našim vagonom smo u završnoj fazi i očekujemo svaki trenutak da dobijemo uporabnu dozvolu. Tržište na koje smo “pucali” krećući u razvoj proizvoda je hrvatsko, ali i sva svjetska. Ovo je proizvod koji zadovoljava svjetske standarde. Cijena će mu biti oko 220 do 230 tisuća eura. Radi se o proizvodu koji je nešto između teretnog vagona i vozila. Prodajemo i znanje. Volim reći: Nemojmo prodavati samo željezo, već i nešto malo mozga.

Dražen Vidović RŽV Čakovec

* Ne živite na staroj slavi. Vaš razvojni tim već smišlja nove proizvode?

– Ima puno prostora za napredak. Prošli mjesec prijavili novi prototip teretnog vagona u sklopu raspisanog natječaja Ministarstva poduzetništva i obrta za istraživanje i razvoj. Prijavili smo ga kao zajednički projekt s partnerom, Fakultetom prometnih znanosti. Ako se hoće zadržati kontinuitet poslovanja već kad komercijalizirate jedan proizvod, morate imati u pripremi drugi. Treba promišljati proaktivno.

* Imate li problem s odljevom kadrova, odnosno nedostatkom stručnjaka i majstora?

– Zasad imamo dovoljno kadrova. U budućnosti ćemo vjerojatno i mi osjetiti nedostatak kadrova jer cijelo Međimurje muku muči sa strojarskim kadrom jer je metaloprerađivačka industrija kod nas razvijena. S obzirom na naše proizvodne planove za sljedeću godinu, sigurno ćemo trebati dodatne i zavarivače i bravare, jer ćemo povećati proizvodnju na održavanju tako i na novogradnji.

Ostavi komentar