ENIGMA STARS I POLJOPOSAVEC, prve međimurske tvrtke koje su prepoznale važnost znaka Hrvatska kvaliteta

Jelena Makar Šagi i Ivan Zobec, direktori Enigme stars
Jelena Makar Šagi i Ivan Zobec, direktori Enigme stars

Dvije međimurske tvrtke, Enigma stars i PoljoPosavec prijavile su se na natječaj „Znakovi kvalitete“ Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta i u narednih godinu dana dobit će znakove „Hrvatska kvaliteta“ za svoje proizvode.

Enigma stars je hrvatska tekstilna tvrtka iz Čakovca, osnovana 2014. godine koja je nastavila proizvodnju tekstilnih proizvoda nekadašnje poznate velike tvrtke MTČ (Međimurska trikotaža Čakovec).

– Većina naših zaposlenih došla je iz bivšeg MTČ. Počeli smo s njih 15 i danas smo stigli do 48 djelatnika, približio nam je sliku mladog poduzeća, direktor Ivan Zobec. 30 ljudi bavi se krojenjem i šivanjem, a ostatak je posvećen prodaji.

Imaju vlastitu proizvodnju, a riječ je o linijama proizvoda ženske, muške i dječje trikotaže u spavaćem programu i programu donjeg rublja. Sav program namijenjen je domaćem hrvatskom tržištu kroz 10 vlastitih maloprodajnih trgovina diljem zemlje. Naravno, surađuju s velikim tržnim kupcima u čije trgovine također plasiraju svoje proizvode.

U vrijeme velike gospodarske krize i slabe platežne moći, kupci su u prvom redu gledali cijene, dok im kvaliteta nije bila bitna, te su tada mahom profitirale trgovine s jeftinim uvoznim tekstilom. Bilo je to izuzetno krizno vrijeme za naše tekstilce koje ih je dobrano uzdrmalo. No, kako se sada čini, ponovno se uzdižu i vraćaju svoje proizvode na police naših trgovina.

 – U posljednjih nekoliko godina, odnosno 3-4 godine, ljudi su ponovno počeli prepoznavati kvalitetu i spremniji su izdvojiti malo više novaca za nju pa kupuju i naše proizvode, ponosno ističe direktor Zobec. Vratili smo tako stare, ali i dobili nove kupce.

Najjača klijentela su im ljudi srednjih godina koji žele pamuk i kvalitetu pa im nije žao izdvojiti tih 10-tak kuna više.

Doduše, iako je domaći tekstil ponovno na cijeni, problemi s malim plaćama i nedostatkom kvalitetnih djelatnika su ostali. U Enigmi, male plaće pokušavaju nadoknaditi kroz stimulacije, uskrsnice, božićnice..te tako pokušavaju biti konkurentni.

 – Što se tiče radnika, to nam je sve veći problem jer zapošljavamo uglavnom žene koje su prije radile u MTČ-u, što znači da su već u zrelim godinama. Mladih nema i stalno imamo raspisane natječaje za šivače/ice, krojače/ice, ali zainteresiranih nema..

Za sad su uspjeli zaposliti i zadržati tek dvije mlađe osobe. Kako su se unatoč uobičajenim problemima dobro snašli i još bolje pozicionirali na hrvatskom tržištu, u poduzeću su krenuli korak dalje. Naime, prijavili su se na natječaj Ministarstva gospodarstva s projektom „Kvaliteta je uvijek IN“, a cilj im je ishođenje znaka „Hrvatska kvaliteta“ pri Hrvatskoj gospodarskoj komori za tri linije tekstilnih proizvoda tvrtke. 

Riječ je o linijama proizvoda ženske, muške i dječje trikotaže (spavaći program i donje rublje). 

 – Tim papirom, odnosno oznakom Hrvatska kvaliteta želimo učvrstiti svoju poziciju na tržištu da kupci znaju da kupuju kvalitetno. Pored toga, želimo osnažiti i postojeći brend, te na taj način utjecati na povećanje prihoda od prodaje, rekla nam je Jelena Makar Šagi, financijska direktorica poduzeća.

Osnovni zahtjevi za dobivanje znaka kvalitete bili su da se radi o hrvatskoj proizvodnji na njenom području i s njenim radnicima. Domaći materijal i pletivo nije u to ulazilo jer je poznato kako ga Hrvatska nema pa se taj uvjet nije ni mogao zadovoljiti.

Znak im je odobren još samo krajem ovog mjeseca slijedi i formalno potpisivanje ugovora. Oznaka će se tako naći na svakoj etiketi njihovog proizvoda. Vrijedi 3 godine nakon čega kreće obnova znaka. 

ZLOTNO ULJE-proizvod Poljoposavca

Tvrtka Poljoposavec je obiteljsko poduzeće koje se bavi prodajom supstrata, gnojiva, rasipača, travnih busena i strojeva za održavanje travnjaka te proizvodnjom bučinog i konopljinog ulja. Znak Hrvatska kvaliteta uveli su za 100% nerafinirano bučino ulje „ZLOTNO OLJE“. I oni žele naglasiti kvalitetu domaćeg proizvoda te probuditi svijest potrošača na kupovinu domaćeg kvalitetnog proizvoda.

Ostavi komentar