Domaći likeri Golfer, Kmet, Kova i Trova, koje proizvodi tvrtka Good Spirit iz Murskog Središća, na tržištu su tek dvije i pol godine te su već nadaleko poznati u Međimurju i šire. Likeri se sastoje isključivo od prirodnih sastojaka bez upotrebe aditiva, boja i kemijskih sastojaka, a ljubitelji žestica to znaju prepoznati.
Prošle godine izbacili su još jedan novitet, a riječ je o likeru od višnje kojemu su nadjenuli ime Višja. Ovih dana na tržište su plasirali liker Božur te novu ekskluzivnu liniju s dva proizvoda, rakiju od viljamovke De Strigo te liker od najboljih hrvatskih lješnjaka, maceriranih devet mjeseci u vrhunskom vinskom destilatu pod nazivom Von de Nuts.
Sve to saznali smo u njihovom proizvodnom pogonu koji se nalazi kod Cimpera u Murskom Središću gdje smo razgovarali s direktorom Davorom Balaškom, dugogodišnjem majstorom za proizvodnju rakije Mladenom Kelnarićem i Simonom Perčić koja se zadužena za marketing.
Rakija od sušenog cvijeća
Baza za sve likere koje proizvode je rakija dobivena iz vina. Destilacijom vina dobiva se rakija vrhunske kvalitete u usporedbi s rakijama od grožđa ili rakijama od tropa. Rakija se zatim procesom maceracije oplemenjuje prirodnim sastojcima, a takve likere karakteriziraju netipični okusi, fini miris, lijepe boje i bistrine. Svojim likerima nadjenuli su domaća imena koja su od strane kupaca odlično prihvaćena.
Takav je i njihov novi liker Božur koji je dobiven maceracijom sušenog cvijeća. Nije pretjerano sladak i sastoji se od 22 posto alkohola, a odlikuju ga prekrasne cvjetne note koje ispunjavaju usta nakon ispijanja likera.
-Dosta toga već ima u Međimurju što se zove Katruža pa smo odlučili dati ime Božur, što nam je i zvučalo profinjenije – kazala nam je Simona Perčić. Novi liker je već pronašao svoju publiku, onu koja voli rakije koja ne sadrži puno šećera.
Tržište nam se sve više širi na ostatak Hrvatske i u inozemstvo pa je takav odabir bio logičan – dodao je u nastavku Balaško.
Okrenuti izvozu u Dalmaciju i inozemstvo
Nakon što su osvojili domaće tržište, okrenuli su se prema Dalmaciji i susjednim zemljama, ali i prekooceanskim zemljama. Svoje likere za sad izvoze u Sloveniju, Austriju i Njemačku, pa čak u Veliku Britanije, a nešto malo i u Ameriku.
-Postoji interes za naše likere Golfer i Kovu. Tržište u SAD-u je jako veliko, a naši proizvodi su specifični, nema nečeg takvog kod njih, tako da se nadamo jednoj većoj narudžbi pošto imamo dogovorenu suradnju s distributerima u SAD-u – ispričao nam je direktor Balaško.
Veliki potencijal vide i u Dalmaciji, posebice za vrijeme turističke sezone. U prethodnim godinama pokazalo se da turisti sve više traže upravo takve likere.
-Već smo počeli raditi s hoteli i lancima u Istri i Lošinju, ali tu još ima potencijala. Primijetili smo trend da gosti sve više traže domaće proizvode. U Hrvatskoj neće piti Jack Daniel ili Jegermaister nego će probati autohtone domaće proizvode – ispričao je u nastavku i dodao da su prošlog tjedna njihovi likeri promovirani i u Hong Kongu, što je isto tako jedno od potencijalnih velikih tržišta u budućnosti.
Žele izgraditi destileriju u Železnoj Gori
Svoje likere slali su na domaće i međunarodna ocjenjivanja gdje su osvojili već tijekom prve godine poslovanja velika priznanja, što je ujedno dokaz da su njihovi likeri i vrlo kvalitetni.
Najnovija priznanja na koje su izuzetno ponosni su priznanja iz Londona s Međunarodnog sajma vina i alkoholnih pića gdje su osvojili srebro za Golfer i broncu za Kovu. Riječ je o jednom od najprestižnijih sajmova u svijetu, a može se usporediti s vinskim Decanterom, također, iz Londona.
-Nakon dobivenih nagrada počeli su nam se javljati potencijalni inozemni distributeri. Trenutno s nestrpljenjem očekujemo ocjene s ocjenjivanja u Zagrebu koje organizira Udruženje proizvođača žestokih alkoholnih pića – ispričao je Davor.
U bliskoj budućnosti u planu je početak izgradnje nove destilerije s kušaonom na lokaciji u gornjem Međimurju, točnije u Železnoj Gori. Lokacija je pogodna jer se tamo okreće puno turista i prolazi vinskom cestom. Time bi trenutno ponudu još više obogatili.
Jedan od ciljeva im je svakako i širenje proizvodnje. Trenutno su u pripremi još neki proizvodi koje planiraju na tržište izbaciti iduće godine, no još je uvijek tajna. Kako i ne bi, kad se zna da pravi majstori svoje tajne nikad ne otkrivaju.