Zamjenik gradonačelnika Medved: Čakovec vlastitim novcem nadvožnjak dovodi u red

nadvožnjak Čakovec
Mario Medved, zamjenik gradonačelnika potvrdio da sanacija nadvožnjaka kreće za koji tjedan

Nadvožnjak u Čakovcu izgrađen 1979. godine, pred skoro 40 godina, nikada od izgradnje nije bio temeljito obnavljan. Kada je izgrađen, vjerojatno  njegovi projektanti i graditelji nisu mogli ni zamisliti koliki će promet morati podnositi jer se tada cestama kretalo puno manje motornih vozila.

Prije četiri godine, kad je mjereno opterećenje nadvožnjaka, prebrojeno je 20 tisuća vozila koja dnevno prijeđu nadvožnjak. Kritične točke nadvožnjaka nakon gotovo 40 godina su hidroizolacije i dilatacije. Voda je glavni problem građevinskih objekata pa tako i nadvožnjaka. Materijali za hidroizolaciju u odnosu na vrijeme kada je građen su se znatno promijenili u korist kvalitete. Promijenio se i način izvođenja diletacija. Laički rečeno, to su mjesta spojeva gdje se dvije podloge preklapaju, a zbog male visinske razlike svaki prijelaz kotača preko njih izaziva neugodni zvuk. Čuje se iritantni tup-tup. Zbog tog zvuka, a posebice kada dnevno 20.000 vozila u danu prijeđe nadvožnjakom, nije ugodno stanovati u blizini nadvožnjaka.

Nakon tolikih godina izgradnje nadvožnjak je potrebno sanirati prije svega kako ne bi bila dovedena u pitanje njegova sigurnost.

Sanacija kreće ove godine, vrlo izvjesno već krajem svibnja jer je u upravo u tijeku javna nabava izvođača radova, kazao nama je Mario Medved, zamjenik gradonačelnika Čakovca u čijoj su nadležnosti infrastrukturni i komunalni radovi.

Sufinanciranje odbile i Hrvatske ceste i MUP

Grad Čakovec će vlastitim sredstvima obnavljati nadvožnjak jer nisu uspjeli dobiti sufinanciranje rekonstrukcije nadvožnjaka ni od Hrvatskih cesta, ali i ni od MUP-a iz sredstava od Nacionalnog program za sigurnosti prometa.

– Nakon toga smo shvatili da se više nema što čekati i odlučili smo gradskim proračunskim sredstvima krenuti u sanaciju nadvožnjaka – kazao je Medved. Sanacija nadvožnjak je iznimno skupa. Prema procjenama projektanata sanacija nadvožnjaka koštat će oko 12,7 milijuna kuna s PDV-om. Da bi se rasteretili troškovi sanacije, izvođenje radova podijeljeno je u 4 faze.

Dobra, možda najbolja vijest u cijeloj situaciji oko sanacije nadvožnjaka je da su stupovi statički ispravni. Oni su popucani zbog čega vizualno izgledaju loše, ali ništa gore od toga. Zbog statičke ispravnosti oni su na redu za završnu, četvrtu fazu sanacije.

Kao što smo naveli, u svibnju treba početi prva faza radova koja uključuje djelomičnu rekonstrukciju donjeg ustroja nadvožnjaka da se ustabili objekt. Ta prva faza trajat će tri mjeseca (tijekom svibnja, lipnja i srpnja), a procijenjena vrijednost je 1,150 milijuna kuna, ali će javna nabava pokazati pravu vrijednost radova. Istodobno, dok će se izvoditi prva faza radova, priprema se i nabava radova za izvođenje druge faze koja će trajati od sredine kolovoza, a trebali bi biti završeni do kraja studenog ove godine, ovisno o vremenskim uvjetima.

U toj drugoj fazi sanirat će se polovica kolnika i pješačka staza gornjeg ustroja nadvožnjaka da bi se jednim trakom mogao istodobno odvijati promet preko nadvožnjaka. Budući da su kolnici zbog odvodnje različite visine, prvo će se sanirati niže, a potom viša strana kolnika koja ga preklapa. Dakle, prvo ide sanacija nižeg traka kolnika onog sa strane Starog Hrasta. Ta druga faza radova procjenjuje se na oko 4 milijuna kuna. Time se za prve dvije faze radova u ovoj godine za sanaciju nadvožnjaka planira oko pet milijuna kuna.

U trećoj fazi nastavlja se sanacija višeg kolničkog traka. Ti će se radovi odvijati prema planu od travnja do rujna 2019. godine, a troškovi su procijenjeni na 3,3 milijuna kuna.

Sve bi trebalo biti gotovo 2020. godine

Zadnja četvrta faza radova odvijala bi se 2020. godine, a uključuje obnovu stubišta, stupova upornjaka, sanacija južne i sjeverne pristupne rampe i ograde. Ta zadnja faza radova procijenjena je na 4,3 milijuna kuna. Time bi nadvožnjak nakon 40 godina bio ponovno kao nov.

Sanacijom se rješava i problem buke zbog  hopsanja

– Novim načinom izvođenja spojeva na mjestu preklapanja tzv. dilatacija koje će se po novom izvoditi 10 do 15 centimetara ispod asfaltne podloge, postići će se mekani prijelaz automobilskih kotača preko njih. Više se neće osjećati hopsanje, niti neugodni tup-tup zvuk, koji je posebno neugodna popratna pojava za stanare u zgradama u blizini nadvožnjaka – kazao je Mario Medved.

Građevinari nakon krize digli cijene

Cijene koje smo naveli u tekstu odnose se na procijenjenu vrijednost radova s PDV-om, izračunate prilikom izrade projektne dokumentacije. Dosadašnja praksa bila je da su cijene postignute u javnoj nabavi redovito bile desetak posto niže od procijenjenih. Hoće li tako biti i u ovom slučaju, vidjet će se po rezultatima po završetku javne nabave. Naime, građevinari su nakon krize podigli cijene za oko 15 posto, kazao je Mario Medved. Uz to što su digli cijene, ponovno imaju više posla i nije jednostavno naći izvođače radova. Tako da su se svi investitori našli u novoj situaciji, kad građevinari postavljaju određene uvjete. Na projektima kao što je sanacija nadvožnjaka zbog radova na obnovi hidroizolacije, radove mogu izvoditi samo specijalizirane firme koje znaju izvoditi takve specifične poslove, a takvih je malo i na hrvatskom tržištu.

 

Ostavi komentar