15 C
Čakovec
Četvrtak, 28 ožujka, 2024

Trebamo li se bojati da će prijevoznici pritiskom ishoditi povratak na državnu cestu i granični prijelaz Mursko Središće

Trebamo li se bojati povratka teretnog prometa na državnu cestu od Čakovca do Murskog Središća i ponovnih nesnosnih gužvi, nesigurnosti za pješake i bicikliste, pitali smo Dražena Srpaka gradonačelnika Murskog Središća koji se već deset godina bori da teretni promet makne iz centra našeg najsjevernijeg grada, obzirom da promet između Hrvatske i Slovenije teče kroz sam centar grada u kojem se nalazi i nekadašnji granični prijelaz.

Naime, nezadovoljni prijevoznici teretnih vozila iznad 7,5 tona nakon što su maknuti s te ceste, odnosno zbog toga jer je Slovenija zatvorila čak sedam drugih prijelaza za istu kategoriju vozila i ostavila samo dva prijelaza koje mogu koristiti kamionski prijevoznici, prijete svojim akcijama blokada, traži ostavke zbog odluke da se zabrani promet na cesti Čakovec-M. Središće za teške kamione i rade pritisak na našu Vladu da skine zabranu.

– Očekivao sam pritiske od strane prijevoznika jer je ovo prirodni prometni pravac prema Sloveniji,  Mađarskoj Češkoj Poljskoj i Ukrajini ali i dalje, kazao je Srpak. Takva zabrana izaziva poteškoće i za prijevoznike, međutim koliko je njihova želja za prometovanje tim pravcem je legitimna, toliko da bi se prometovalo po nekom pravcu trebaju biti zadovoljeni uvjeti za to.

Osobno bih neke stvari drugačije regulirao i ako netko želi čuti moje mišljenje ja ću ga iznijeti. Dugi niz godina radio sam na graničnom prijelazu i jako dobro znam tu problematiku i naravno da znam kako je težak kruh šofera, ne prijevozničkih tvrtki.

Nikad nismo rekli da oni koji tu trebaju prometovati zbog određenih razloga po toj prometnici da tu ne mogu prometovati. Nismo željeli štetiti gospodarstvu. Cilj je bio samo da promet koji tu ne mora ići da se makne s te ceste. To je brza mjera rješenja ovog problema. Trajna mjera je zaobilaznica Murskog Središća i most na Muri.

Srpak također naglašava:

– Građani imaju pravo na siguran život uz prometnicu da im kamioni ne voze dva metra ispod prozora, da im ne zveckaju čaše u ormaru dok prolazi ispod njihovih prozora i da ne strahuju za djecu dok idu u školu. Najgušći je promet od pet do pola sedam ujutro tako da ljudi nemaju pravo ni na miran san od buke kamiona i njihova zagađenja. Priložili smo foto dokumentaciju za 40 kuća čiji su zidovi popucali od vibracija koje izaziva prolaz teških kamiona, a iz Hrvatskih cesta na to, nam nisu ni odgovorili. Lani je jedna žena pod kotačima šlepera izgubila u centru Murskog Središća izgubila nogu.

Gradonačelnik upozorava i na slabo korištenje pravca koji je svojom gradnjom zamišljen kao prometna žila kucavica ovog dijela zemlje – autoceste Goričan-Zagreb, a koju su prije ove zabrane raznih razloga (uglavnom smanjenja troškova, odnosno dužih čekanja na hrvatsko-mađarskoj granici) kamionski prijevoznici izbjegavali koristiti.

– Zašto bi netko često i praznim kamionom išao tim pravcem nepotrebno samo da se čim prije i lakše dočepa autoceste po Sloveniji i Mađarskoj, a može ići autocestom Goričan- Zagreb i doći na tih auto cesta.

Cesta od Šenkovca do GP Mursko Središće koja prolazi kroz srce našeg grada nije primjerena za teški kamionski promet. Od Žiškovca do Mursko Središća nema izgrađene ni pješačko biciklističke staze. Njome u srpnju i kolovozu u turističkoj sezoni prijeđe 600 do 700 tisuća putnika, 200.000 osobnim automobila mjesečno i od 100 do 150 autobusa dnevno u punoj sezoni. Ta cesta iz sigurnosnih i svih drugih razloga ne može izdržati još i promet teških šlepera, nepotrebno je da se na nju guraju oni koji nemaju utovar ili istovar u Lendavi ili okolici, završno je kazao Srpak.

 

Ostavi komentar

Povezani članci

Ostanimo povezani

43,705FanoviLajkaj
608SljedbeniciSlijedi
0PretplatniciPretplatiti

NAJNOVIJE