PONIŠTEN PRAVILNIK o zabrani korištenja državne ceste Mursko Središće – Šenkovec za kamione iznad 7,5 tona

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture “u tišini” je 1. kolovoza poništilo nedavno donesen Pravilnik koji je znatno ograničio promet kamionima iznad 7,5 tona na pojedinim cestama, pa tako i onoj koja prolazi kroz naš najsjeverniji grad te su oni praktički nestali iz Murskog Središća. Sada je opet na snazi Odluka iz 2008. godine koja je godinama izazivala prometni kaos u tom našem gradu. 

Također, na nedavnom sastanku između Ministarstva infrastrukture Republike Slovenije i hrvatskog Ministarstva prometa i infrastrukture dogovoreno je vjerojatno sukladno s odlukom o poništenju pravilnika, da od 1. kolovoza prestanu vrijediti ograničenja teretnog prometa na graničnim prijelazima Dubrava Križovljanska, Trnovec i Mursko Središće za kamione registrirane u Varaždinskoj i Međimurskoj županiji iznad 7,5 tona za one koji imaju utovar ili istovar u Hrvatskoj, odnosno Sloveniji. Prema tom dogovoru i dalje bi kamionski promet na ova tri granična prijelaza trebao biti znatno ograničen.

Na mala vrata kamioni opet stigli u Mursko Središće

Što to znači za vozače kamiona te jesu li zadovoljni takvim rješenjem, upitali smo Vladimira Jurčeca, prijevoznika iz Preloga te predsjednika udruženja prijevoznika Međimurja. 

– Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika nije zadovoljna takvim rješenjem jer mi predstavljamo kompletno hrvatsko prijevozništvo, a ne samo Međimursku i Varaždinsku županiju. Ovaj način rada nije u redu s osnovnim slobodama poslovanja, niti s hrvatskim Ustavom. Kolege iz Slavonije i Podravine su isključene iz svega toga, s time nismo zadovoljni. Strašno pate, to jest imaju velike troškove i gube puno vremena  – komentirao je prijevoznik Jurčec te dodao da će rujan će biti jako buran po tom pitanju. 

Pojedini prijevoznici su uz to 1. kolovoza dobili kazne od 2000 kuna jer je hrvatska policija kažnjavala vozače kamiona iznad 7,5 tona koji su kroz granični prijelaz Mursko Središće pokušali ući u Sloveniju jer policija nije dobila nikakvu službenu obavijest od Ministarstva prometa da su ograničenja suspendirana za navedene kamione.

– To je bio jedan nesporazum za koji je krivo Ministarstvo prometa. Oni su morali 31. srpnja ili čak i prije obavijestiti MUP, odnosno granične službe, da se od 1. kolovoza za pojedine prijevoznike otvara ponovno cesta. Normalno, budući da policija to nije znala, oni su postupali po starom pravilniku i kažnjavali vozače  – naglasio je ljutito Jurčec.

Gradonačelnik Murskog Središća Dražen Srpak kazao nam je da nikad nije bio za potpuno zabranu kamionskog prometa. Znao je da će to i s jedne i s druge strane granice izazvati mnogo problema. 

– Ministar Butković očito nije mogao drugačije napraviti nego zabraniti promet za pojedine vozače kamiona. Kad je došlo do potpune zabrane, to je izazvalo revolt i kod slovenskih prijevoznika pa su stvari počele mijenjati i rješavati pa je došlo do toga da pojedini kamioni ponovno mogu prelaziti granicu – istaknuo je Srpak. 

Po statistici koju je zahtijevao Srpak od policije utvrđeno je da je u prvih tjedan dana od novog pravila kroz granični prijelaz Mursko Središće dnevno prolazi od 30 do 300 teretnjaka. Pozorno svakog dana prate situaciju te ako će biti primijećene objektivne smetnje za stanovništvo Murskog Središća, pravodobno će reagirati, kazao je gradonačelnik.

Nakon svega postavlja se pitanje hoće li Mursko Središće uskoro opet biti puno kamiona? Ne bi bilo čudno da bude tako. 

I što sada? Prema dostupnim informacijama opet je na snazi Odluka kojom se regulira to pitanje iz 2008. godine, prema kojoj je dopušten sav promet državnom cestom Šenkovec – Mursko Središće i za teške kamione, ali uz znatna ograničenja.

Međutim i tu ima caka. Nakon određenog vremena svi su zaboravili na ovu Odluku, nitko nije uspostavio mehanizme kontrole provođenje iste, pa su državnu cestu i ovaj granični prijelaz počeli koristiti svi koji su stigli i došlo je do ogromnog povećanja kamionskog prometu, gužve i prometne nesigurnosti u samom gradu. 

Nakon što je gradonačelnik Srpak pred hrvatskom javnosti žestoko (o)branio novi Pravilnik i neko vrijeme bio mir, sada je njegovim ukidanjem, pred stanovnicima Murskog Središća, Štrukovca i drugih mjesta na ovoj cesti, izgledan novi strah od velikog prometa teških kamiona.  

Ostavi komentar