OŠ Domašinec: Razglednicama za solidarniji svijet

POKRENI SOLIDARNOST_sudionici
Neki od sudionika Projekta pokazuju entuzijazam koji kod njih izaziva sudjelovanje u Projektu

Uoči Dana eliminacije rasne diskriminacije učenici i učenice Osnovne škole Domašinec priključili su se svojim europskim kolegama kampanje P.S. Pokreni solidarnost, u sklopu koje će svojim sugrađanima slati poruke solidarnosti.

Učenici i učenice već mjesec dana stvaraju poruke solidarnosti kako bi ih poslali svojim sugrađanima i sugrađankama te se nadaju kako će im svi koji prime razglednice odgovorili.

Na razglednicama se nalaze fotografije koje govore o različitosti, diskriminaciji te vrijednostima kao što su jednakost, solidarnost, pravda i poštovanje, a koje su rad fotografa i fotografkinja iz Francuske, Poljske, Španjolske i Hrvatske.

Osim slanja razglednica, u sklopu ovog projekta će učenici iz ove četiri zemlja naučiti kako analizirati sliku i poruke skrivene u njima, ali i drugim vizualnim materijalima kojima su svakodnevno okruženi u suvremenom društvu. Tekst razglednice kreira se na radionici pisanja koju organizira učiteljica Nina Zrna i stručna suradnica Jasenka Đurić.

Ovaj projekt ima dvostruke temelje: u građanskom odgoju te umjetničkom i kulturnom odgoju i obrazovanju. Nastao je na tragu projekta kojeg francuska organizacija La Ligue de l’enseignement provodi već 15 godina , a već drugu godinu se provodi i u drugim zemljama Europske unije . U 2018. godini sudjelovalo je oko 100 000 učenika u četiri zemlje, od čega 700 učenika i učenica u Hrvatskoj. Ove godine u ovom međunarodnom projektu kojeg provodi nevladina organizacija Centar za mirovne studije sudjeluje 12 osnovnih i 9 srednjih škola.

Prvu radionicu s učenicima u OŠ Domašinec održali smo 22. veljače. Sudjelovalo je 18 učenica i učenika petog, šestog i sedmog razreda. Prema planu Projekta u prvom susretu analizirali su fotografije koje prikazuju društveno osjetljive teme viđene očima umjetnika fotografa. Voditeljice radionica bile su ugodno iznenađene načinom analiziranja fotografija i osjetljivošću zamjećivanja vizualnih detalja koji nose vrlo duboke poruke. Izrazile su i nadu da primatelji razglednica zamijete tu vještinu i odgovore na poruku te tako učenicima pokažu da njihova inicijativa ima društvenu vrijednost.

Ostavi komentar