Koliko još može izdržati čakovečki nadvožnjak?

O stanju nadvožnjaka i nužnosti njegove sanacije naša gradska vlast govori od početka aktualnog mandata.

Štoviše, intenzivno traži rješenje kako bi se ovaj, za Grad Čakovec i Županiju značajni, prometni objekt obnovio što prije i uz što manje opterećenje proračuna Grada Čakovca, pisalo je između ostalog krajem 2015. u priopćenju koje je izdano iz Grada vezano uz upite o sigurnosnom stanju prometovanja nadvožnjakom u Kalničkoj ulici.

Podsjetimo, nadvožnjak nije od jučer u ovakvom stanju te je njegovo neobnavljanje bilo glavni razlog povuci-potegni oko preuzimanja upravljanja nad bivšim županijskim prometnicima koje prolaze područjem Grada Čakovca. Zašto Županijska uprava za ceste nadvožnjak nije sanirala ili barem počela obnavljati dok je upravljala prometnicom na kojoj se on nalazi, posebna je tema.

Najcrnja prometna točka u gradu

No, bez obzira na sve, naručeni su i izrađeni projekti te, čim se pronađu izvori financiranja, kreće i njegova obnova, kazao je tada čakovečki gradonačelnik Stjepan Kovač, te poručio: – Pri kraju je pronalaženje izvora financiranja, vjerujemo da će već početkom sljedeće građevinske sezone početi radovi na prvoj fazi, međutim, s ovim ćemo podatkom u javnost izaći u skladu s našom dosadašnjom praksom – kada budemo u potpunosti imali zatvorenu financijsku konstrukciju. Samo upozoravanje na problem, ‘dizanje buke’ te polovična rješenja, bez u potpunosti osiguranih financijskih sredstava, nisu nešto što mi u SDP-u radimo.

Kakva je situacija danas, godinu dana kasnije, pitali smo zamjenika gradonačelnika Marija Medveda.

– Nadvožnjak je trenutno najcrnja prometna točka u gradu. – kaže zamjenik, te dodaje: – Od 2012. godine, otkad smo preuzeli upravljanje dijela prometnica od ŽUC-a Međimurske županije, pa tako i nadvožnjak, uložili više od 200.000 kuna samo u pripremnu dokumentaciju za njegovu kompletnu obnovu. Isto tako, u suradnji s Institutom građevinarstva Hrvatske napravljene su određene istražne radnje i pregledi koji su pokazali da je nadvožnjak u katastrofalnom stanju, odnosno da se njegova gornja betonska ploča doslovno raspala.

Mario Medved

Grad prijavio nadvožnjak za projektno financiranje sanacije

Medved također ističe da je nadvožnjak siguran za promet, ali samo za osobna i dostavna vozila, dok je za teški kamionski promet postavljena zabrana. Koliko pak košta njegova sanacija i postoji li plan za realizaciju iste?

– Izradom projektne dokumentacije došlo se do iznosa od 8.700.000 kuna plus PDV, a sama rekonstrukcija bit će podijeljena u tri faze. Prva faza, koja je sada najbitnija, bit će rekonstrukcija gornjeg ustroja nadvožnjaka, za koju je potrebno oko 4,5 milijuna kuna. Druga faza trebala bi biti rekonstrukcija nosivih stupova, dok će treća faza biti izrada horizontalne signalizacije i ograde.

Prva faza – rekao nam je Medved – krajem studenoga prošle godine prijavljena je Ministarstvu unutarnjih poslova prema Nacionalnom programu sigurnosti u prometu, za što očekujemo pozitivan odgovor. Treba spomenuti da je uz projektnu dokumentaciju rekonstrukcije nadvožnjaka napravljena i ona vezana uz rekonstrukciju raskrižja prije i nakon samog nadvožnjaka (raskrižje Zagrebačke i Kalničke, odnosno Nazorove i Vukovarske ulice), gdje bi iz postojećih raskrižja rekonstrukcijom ona išla u kružne tokove, što pak je prijavljeno Ministarstvu prometa pomorstva i veza za program Sigurnost u prometu, koji se izravno financira iz europskih sredstava. Vrijednost tih zahvata procijenjena je na 6.000.000 kuna.

Ostaje za vidjeti kada će napokon krenuti ta dugoočekivana rekonstrukcija nadvožnjaka, prije nego njegovo trenutno “katastrofalno stanje” bude još gore.

Ostavi komentar